Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koselig feriested/-by på Jyllands vestkyst

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-18, 20:01   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Koselig feriested/-by på Jyllands vestkyst

Lurer på å leie feriehus på Jyllands vestkyst.
Noen som har tips til et konkret sted med en koselig by og samtidig fin sandstrand i nærheten.

Esbjerg/Blåvand?
Hvite Sande/Ringkøbing?
Limfjorden eller Løkken/Blokhus?


Må gjerne se sånn ut. Jeg drømmer om en hytte i sanddynene nær havet.
Hvor upraktisk er det egentlig om det blåser?


__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 20:38   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Jeg synes Løkken er veldig sjarmerende som by. Vi er innom der nesten hver sommer. Fine butikker, koselige spisesteder, bolcheriet og badehotellet.
Men ja, det blåser og er stort sett alltid kaldere enn på østkysten. Jeg har vært på den stranden veldig mange ganger og elsker å kjøre på dem, gå lange turer, plukke skjell, vasse og titte på bunkere. Bade har jeg nok bare gjort et par ganger da det var østavind og varmt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 20:40   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Esbjerg og Blokhus liker jeg ikke så godt, men har ikke tilbragt masse tid der, kun suset innom. Hvide Sande har jeg ikke vært på veldig mange år, men jeg husker at jeg likte meg der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 20:43   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Anbefaler Skallerup Klit, jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 18:25   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Er fortsatt mest engstelig blåsbortferie så vingler veldig på å booke noe på den kysten.
Men atte, hva med østkysten mot Fyn? Kysten på sørsiden av Aarhus og nedover?
Noen som har konkrete tips til tettsted/by som er fin på den siden av Jylland?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 18:40   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er fortsatt mest engstelig blåsbortferie så vingler veldig på å booke noe på den kysten.
Men atte, hva med østkysten mot Fyn? Kysten på sørsiden av Aarhus og nedover?
Noen som har konkrete tips til tettsted/by som er fin på den siden av Jylland?

Juelsminde!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 19:09   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Juelsminde!


Ja!

Vestkysten er fint, men østkysten er dejligere.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-18, 10:54   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Juelsminde er koselig, men det ligger in the middle of nowhere, da. Vi kjørte og kjørte og kjørte da vi var der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-18, 19:27   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Tar gjerne imot tips til et sted som har en fin liten kystby og som det skjer litt i rimelig nærhet..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 13:27   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Vil bare tipse om at man får 10% rabatt på Dansommer om man har Oboskort.
Jeg registrerte meg med Trumfkort også så håper det ble registrert. (da ble det visst 15,5% rabatt og det er jo fint..) Må ta med seg rabatt der det er mulig.

Nå har jeg booket et hus på kysten ved Kolding en uke. Tror det ligger sånn nogenlunde greit til ift at vi kan kjøre litt rundtomkring.

Tar gjerne imot tips til gøye ting å gjøre.

Eldstemann har vært så trassig på at han ikke vil til Danmark, for det er fattigmannsferie. Jauda. Men i går viste jeg han huset og sa at det er hus med 3 soverom sånn at han får egen dobbelseng. Og så ligger det 200m fra strand så det var visst greit. Puh. Det er jammen ikke lett med hardhausen min. Har fristet med at det er plass til at han kan ha med en kompis så vi får se...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 14:38   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koselig feriested/by på Jyllands vestkyst

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tar gjerne imot tips til gøye ting å gjøre.

Eldstemann har vært så trassig på at han ikke vil til Danmark, for det er fattigmannsferie. Jauda. Men i går viste jeg han huset og sa at det er hus med 3 soverom sånn at han får egen dobbelseng. Og så ligger det 200m fra strand så det var visst greit. Puh. Det er jammen ikke lett med hardhausen min. Har fristet med at det er plass til at han kan ha med en kompis så vi får se...

Teknisk museum og Glucksborg slott i Flensburg er verd et besøk
Der er det også koselige strender og ikke minst city gross marked som nok sikkert vil gjøre et inntrykk

Den gamle by i Århus er også kjekk synes jeg.

Avstandene er ikke store i Danmark

For øvrig synes ikke jeg at Danmark i kategorien billigferie lengre. Sist vi var en uke i Danmark, betalte vi 25 000 for båten over og sommerhus, i tillegg kom all mat og aktiviteter... Men det er alltid deilig å være norsk i Danmark!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no