Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bilkjøring i Italia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-14, 21:11   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ikke hør på meg, jeg er veldig pinglete på motorvei, og lever tross alt fortsatt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 21:41   #22
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Jeg synes at motorveier - ogsaa de Italienske - er sikrere enn smaaveier jeg, da. Det er jo to felt, sperre i midten, tydelig skilting og avkjöringer etc. og jeg synes absolutt ikke at Italienerne kjörer noe verre paa slike veier enn andre folk. 9 felter i Mexico city derimot....

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 21:44   #23
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Vi suste rundt i Italia i fjor sommer. Helt uproblematisk både på motorvei og småveier. Det var på østkysten, da. I år skal vi leie bil i Roma og kjøre sørover. Har ikke falt meg inn at det ikke skulle gå bra.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 21:50   #24
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Jeg har kjørt alene med ungene både på småveier og motorvei i Italia uten å være redd for å bli drept. Motorvei var helt uproblematisk, fine veier og midtdelere.

Men jeg har vært redd når jeg har kjørt i Italia altså, men det var på 90-tallet da jeg var au pair hos en gal familie som i tillegg til alle andre gale ting de gjorde, så kjørte de tett opp i ryggen på alle bilder foran seg. Inkludert om det var bilen med ungene og kona og au pairen. Roma på midten av 90-tallet var også kaos, men siden da har de jo regulert sentrum kraftig for biltrafikk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 21:54   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Vi kjørte på motorvei (og småveier) i Italia og det gikk egentlig helt greit. Den gangen jeg trodde jeg skulle dø var i buss mellom Bergamo (flyplassen) og Milano, midt i rushtiden og masse masse trailere og busser som skiftet mellom trange felt. Virkelig nær døden-opplevelse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 21:59   #26
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Du må bare huske på at de har fotobokser i Italia også.

Har jeg hørt.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:01   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Jeg har alltid tenkt på bilkjøring i Italia som veldig greit. Du må vite hvor du skal, hva veiene heter og skjønne systemet, og så er det veldig lett.

Både motorveien (A1) og kystveien er gode, fine veier på under 40 mil. Begge bør kunne unnagjøres på 4 timer. Kjører du kystveien kan du ta lunsj i Grosseto eller bade i Campiglia Marittima eller en annen av kystbyene.

A1 koster det jo en del å kjøre, da. Men veldig lettvint.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:17   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Vi kjørte 40 mil på en dag i Italia i høstferien. Jeg syntes ikke det var noe skummelt i det hele tatt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:19   #29
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Det går helt greit å kjøre i Italia. Ville valgt autostradaen.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:20   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Vi kjører 50-60 mil i strekk på elendige fjelloverganger stadig vekk. Null problem. Ingen overnattinger, ingen lange pauser, bare tissing og bleeskift, kast noen kjeks i baksetet og ose videre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:23   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Det er først hvis det er en italiener som kjører, at dødsangsten setter inn, er min erfaring.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:26   #32
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.441
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Jeg har hatt noen døden-nær opplevelser i Italia, kjørte fra Roma og opp i fjellene Nord for Firenze. Men motorveiene var ikke skumle. Det var de trange, svingete fjellveiene der det stadig vekk kom idioter i full fart som var ille. Og så de første kilometrene ut av Roma da. Grøss!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:27   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Eller en taxisjåfør i Athen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:41   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Vi kjørte til Viareggio ifjor, og det gikk finfint. Ikke fra Roma da, men det er fine innfartsveier.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:57   #35
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Vi har kjørt over 100 mil mellom Roma og Firenze uten å oppleve noe ubehag. Rolig og godt skiltet. Bilistene er roligere enn i bysentrum og på parkeringsplasser. Husk 1 euro og 20 cent til hver bomstasjon nord for Roma. Det ble noen opp til Grosseto.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:59   #36
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er utrolig greit å kjøre i Italia. Vi har riktignok ikke kjørt fra Roma før, men lengere nord er det i alle fall veldig bra.

Har samme opplevelse.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:59   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er først hvis det er en italiener som kjører, at dødsangsten setter inn, er min erfaring.

Ja, det var jo en italiener jeg satt på med den gangen jeg trodde min siste time var kommet.

Harriet, er ikke redd for det. Kjører mye i Norge og i Europa. Men jeg har som sagt en ekkel erfaring i Italia, og det har jeg overhodet ikke i noen andre land.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 23:00   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi kjørte til Viareggio ifjor, og det gikk finfint. Ikke fra Roma da, men det er fine innfartsveier.

Er det fint der? Strender? Vet du om noen fine steder å bo?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 08:10   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det fint der? Strender? Vet du om noen fine steder å bo?

Vi syntes det var fint der, jeg har ikke så mye å sammenligne med fra Italia, men jeg tror kanskje halv-lekker badeby er den riktigste beskrivelsen? Ganske mange italienere der, og en lang strandpromenade med mye butikker, endel av dyrere merker, men ikke sånn ekstremt. En god del familier.
Vi var lite utenom strandpromenaden fordi vi hadde med 4 barn under 9 år, men man kan sikkert finne mer bortgjemte perler.
Strendene ligger også langs strandpromenaden og det er basert på ulike anlegg der man betaler seg inn gjennom en port og kommer ut i et område som tilhører det anlegget. Da får man solseng og parasoll og slikt der, og noen anlegg har svømmebasseng på stranda. Det er også toaletter og også kiosk på de fleste anleggene, tror jeg. Vi prøvde to steder og det var gode fasiliteter. Føltes hakket mer luksuriøst enn å slange seg i sanda her hjemme.Blir litt penger av det da, det er ikke en veldig billig by, og vi erfarte vel at solsengene nærmest vannet ofte var forhåndsbooket eller fastbooket. Men det gikk greit.
Det er deilig vann og flott å bade der, synes jeg.

Vi bodde her: http://www.hotelresidenceesplanade.it/it/hotel_it.html
og var veldig fornøyde med det. Fant en grei deal via en eller annen side. Vi hadde en liten leilighet med sovesofa på kjøkkenet/oppholdsrommet, så barna sov der, og det var veldig deilig.
Dette ligger i en sidegate til strandpromenaden, nært nok til at det er lettvint, men ikke midt oppi en fest. Samtidig er det fint å ha såpass kort vei til stranda så man kan lett kan gå innom. Vi gikk gjerne innom før vi spiste lunsj på strandpromenaden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 08:17   #40
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilkjøring i Italia

Fant dette limt inn i en tidligere tråd her, ser at hotellet jeg foreslår også ligger inne på lenken i bunn.

Viareggio - badeliv i Toscana
Viareggio er byen for deg som drømmer om Toscana, men samtidig vil nyte strandlivets gleder. Viareggio er en flott turistby med utpreget Art Noveau arkitektur. Sentrum preges av en lang og herlig strandpromenade i tillegg til en båthavn med utallige flotte yachter og seilbåter. Viareggio ligger fristende til ved Middelhavet. De beste strendene er private strender og du må betale for å benytte deg av disse. Det finnes også en offentlig strand, men kvaliteten på denne er ikke like bra. Bor du på hotell i Viareggio vil hotellet mest sannsynlig ha avtale med en av de private strendene som ligger nærmest hotellet.

Viareggio er ingen stor by. Med cirka 60 000 innbyggere er Viareggio først og fremst en turistby som blomstrer opp i badesesongen, dvs. fra medio mai til september. Viareggio er også ypperlig som utgangspunkt for rundturer i Toscana. For eksempel er det kun 18 km til Pisa, 20 km til Lucca, 90 km til Firenze og 30 km til Livorno. Byen var historisk en fiskelandsby. Nå er den mest kjent for å lage luksusbåter. Strendene er av høy kvalitet, men husk at nesten alle strendene er private og det koster penger å ligge på disse. Offentlige strender er gratis, men holder sjelden like høy kvalitet.

Severdigheter i Viareggio er først og fremst Art Novou bygningene. Som følge av en bybrann ble flere hus bygget opp i Art Novau stil. Besøk plassene Piazza Garibaldi og Piazza Mazzini. På sistnevnte plass finner du det flotte bygget Palazzo delle Muse. Sjekk også kinoen langs den flotte strandpromenaden. Strandpromenaden har mange severdige bygg, for eksempel Gran Caffe og Galleria del Libro.

Utelivet er bra, spesielt om sommeren. Det er mange puber, diskoteker, barer og pizzeriaer. Pizzeriaene ved strandpromenaden ligger høyere prismessig enn på pizzeriaer lenger inn i byen. Det er mange butikker, og i tillegg til souvernirer og badetøy, finner du mye klær og utstyr til båter. Husk at Viareggio er en av de viktigste byene i Europa når det gjelder yachter.

Hotellene i byen holder bra standard og du får dem i alle prisklasser. Vi anbefaler å finne et hotell langs strandpromenaden. Det vil mest sannsynlig være her du tilbringer 90 % av tiden, så hvorfor ikke bo i nærheten? Det du betaler mer, sparer du inn på avtalene disse hotellene har med de private strendene og drosjeregninger.

Lonely Planet anbefaler disse hotellene til barnefamilier:

http://www.lonelyplanet.com/italy/tu...child-friendly

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no