Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie i Sverige 2014 Kolmården m.m.

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-14, 09:46   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ferie i Sverige 2014 Kolmården m.m.

Jeg har googlet litt, og funnet ut at vi kansje kjører fra Midt-Norge til Aqua Nova i Borlänge først. Det er en dagstur. Så videre til Kolmården dyrehage. Det er visst bare noen timer. Så Liseberg i Gøteborg.

Har dere erfaring med Aqua Nova, Kolmården og Liseberg? Hvor mange dager bør vi beregne på hvert stopp? Er Aqua Nova gjort på en dag? Kolmården, 2 dager? Hvor stor er Kolmården i forhold til Kristiansund dyrepark? Er Liseberg veldig stort i forhold til Tivoli i København?

Etter det er det litt hipp som happ veien tilbake til Trondheim. Har dere tips til andre steder å besøke rundt omkring Gøteborg, i Vestsverige og Midtsverige? Stockholm og kysten opp til Sundsvall har vi gjort unna før. Sammen med Astrid Lindgrens verden. Vannparker er høyt elsket. Samme med teknisk museum og vitensenter hvor en kan prøve litt maskiner selv, og dinosaurer.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-14, 09:53   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Sverige 2014 Kolmården m.m.

Jeg har erfaring med Kolmårdens dyrepark der jeg har vært mange ganger (oppvokst i nabobyen). Jeg har ikke vært i Kristiansands (for du mener det og ikke Kristiansund?) så jeg kan ikke sammenligne, men Kolmården er Nordens største dyrepark.

Dere må definitivt gå på delfinariet. For å få med alt (dyreparken, tropikarie, safari, delfinarie og andre show) så syns jeg nok at det kan være greit med to dager om man ikke vil stresse. Dere rekker det viktigste på en dag, men vær der to dager om dere har tid. Det koster ikke så mye mer med todagerskort enn en dag.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-14, 10:11   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferie i Sverige 2014 Kolmården m.m.

Universeum i Gøteborg er bra. Vi synes det var hyggelig på naturhistorisk musum i samme by. Slottsskogen var også verdt et besøk.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 16:43   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferie i Sverige 2014 Kolmården m.m.

Takk for tips. Jeg roter bestandig med Kristiansund og Kristiansand!
Jo, det var Kristiansand jeg mente.

Det er så mange "pakker" på nett at jeg blir matt. Overnatting med to dagers inngang er sikkert best. Jeg leste et sted at det kunne være 1000 i kø for delfinshowet i høysesongen, og at det å forhåndskjøpe bilettene på internett er lurt.

Ellers vil vi ha "gondolbanen" over dyreparken.

Jeg lurer på om vi har base i Gøteborg, og tar dagsturer rundt. Vi kunne ha lånt campingvogn av svigers men... jeg orker ikke det styret med å ta husstell i ferien. Jeg synes ferie er stressende nok, så de dagene vi reiser vil jeg heller ha hotell. Til nød hytte hvis vi bor der en stund.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 17:12   #5
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Ferie i Sverige 2014 Kolmården m.m.

Du kan ikke bo i Gøteborg når du skal på Kolmården... Med mindre du synes 340 km hver vei er en liten dagstur...

Litt avhengig av hvor store barn du har, men sjekk ut bodaborg.se

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:22   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Sverige 2014 Kolmården m.m.

I helgen fikk jeg vite at det er Harry Potter utstilling i Norrköping som er nærmeste by til Kolmården. Det er det eneste stoppestedet i Europa på verdensturné (om jeg skjønte det riktig). Det er i hele sommer.

http://www.harrypottertheexhibition.se/

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no