Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor i Tyrkia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-14, 19:42   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.551
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Hvor i Tyrkia?

Jeg tror vi havner to uker i Tyrkia i juni, men hvor? Ser på noen fine hoteller i Side. Noen andre erfaringer eller tips?
Jeg har vært i Alanya som ung, i 1999 og tidlig 2000-tallet, og jeg kjenner at det frister lite å reise dit.

Noen som vil hjelpe?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 20:06   #2
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Selv har jeg aldri vært i Tyrkia, men jeg krysser fingrene for at Side er et godt valg, for dit skal vi i sommer.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 20:14   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Jeg kjenner egentlig ikke til Tyrkia noe særlig. Dro på dagstur med hurtigbåt da vi var på Kos og Rhodos på 90-tallet. Til Marmaris og Bodrum. Husker mest at det var grisevarmt.
Vi var i Side i høstferien 2010 og det var helt supert. VArmt og deilig og lunka vann i havet. Vi var kun en liten tur i Side en gang, resten var vi på hotellkomplekset. Bodde på Pegasos World. Helt fint.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 20:16   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Helt ærlig så syntes jeg Side var grusomt. Alanya MYE bedre. Men jeg har bare vært i Alanya i oktober. Side også, forøvrig. Goldt og øde, ukoselig gamleby, ingen, og da mener jeg ingen, gode restauranter, masete folk, bare store hoteller midt i ødemarken og den lille cowboylandsbyen med innpåslitne folk og dårlig mat langt unna. Alanya har ihvertfall litt sjarm. Mas der også, men borgen og Ehmedek er jo nydelig i ettermiddagssol.

Men aller finest synes jeg Bodrum var. Genuint, ingen masete tyrkere, man lever litt i byen sammen med lokalbefolkningen. Fine forsteder med ekte atmosfære, men ingen koselig gamleby. LIkevel, frodige omgivelser og nydelig mat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 20:19   #5
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Foreldrene mine har leilighet i Oba (nabokommunen til alanya) så vi er mye der. Elsker Tyrkia jeg da.
Minuset er den lange turen fra flyplassen. Vi bruker to timer.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 20:23   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Foreldrene mine har leilighet i Oba (nabokommunen til alanya) så vi er mye der. Elsker Tyrkia jeg da.
Minuset er den lange turen fra flyplassen. Vi bruker to timer.

Vi var i Oba i høstferien. Selve Oba kan jeg styre meg for, men sjøen er pisselunka på den tiden og det er MANGE muligheter til flotte utflukter. Vi var blant annet på fjelltur, hadde tenkt oss på rafting men kom ikke så langt, i Sapaderekløften, i Dim Cay, i en annen grotte, på skolebesøk på Tirilar skole på landsbygda og mange andre steder. Flott å leie bil og kjøre inn i landet. Grønt og fint, som i Bodrumtraktene. Mye grønnere enn i Hellas og mye bedre mat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 20:30   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Hvis du skal reise med ungene dine så kan jeg anbefale Green garden i Oba. Vi reiste dit når ungene var 2, 4 og 5 år gamle og det var supert sted med små unger. Også er det bare en kort tusletur inn til Oba om en vil på noen andre resturanter eller kikke i butikker. En trenger ikke vogn om ungene klarer å gå noen hundre meter selv. Vi hadde frokost og noen middager inkludert på hotellet, og det var genialt at scenen og resturanten var samme sted, sånn at vi med små barn fikk faktisk spist i ro og fred, for da passet vi bare på at ungene hadde spist ferdig før barneunderholdningen begynte, så kunne vi spise og holde øye med dem samtidig mens det var barneunderholdning, med da skjedde det så mye spennende at de gikk ingen andre steder. På mange hoteller er jo ikke resturant og scene på samme sted. Også er det noen vannsklier på hotellet. Akkurat passe for våre unger var det i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 20:58   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

En uke i side går så det suser. Vi hadde hotell litt utenfor sentrum (litt ødemark) men for strandliv funket det utmerket. Fordelen med side er at det er nærmere flyplassen.

Overbyggene på stranda var og geniale med tanke på småunger

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:17   #9
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Vi var på sunwing hotell i Side, og vi elsket det. Vi var på en båttur og på marked i side og der hadde vi det veldig fint.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:27   #10
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.551
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Takker for alle tips!
Det er (snart) 6-åringen som vil til Tyrkia og se hvordan det er der. Vi er ganske bereiste, men der har hun ikke vært. Skal sjekke ut litt til, men kom gjerne med flere tips.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:28   #11
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.551
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

En uke i side går så det suser. Vi hadde hotell litt utenfor sentrum (litt ødemark) men for strandliv funket det utmerket. Fordelen med side er at det er nærmere flyplassen.

Overbyggene på stranda var og geniale med tanke på småunger

Så genialt! Vi er strandbadere, jeg takler ikke basseng. Hvor var dere?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:34   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Mitt tips: finn et helt annet land. Vi var i Alanya/Oba i fjor og jeg skal i alle fall aldri til Tyrkia igjen. Jeg var så drit lei av mas på slutten at jeg holdt på å bli seriøst aggressiv

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:38   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Synes det ofte er strømmninger og brådypt sydover og husker at det var ganske store bølger på stranden der vi var i Side. Mulig det var mer stømmninger og høye bølger på høsten..
Iallefall slapp vi ikke lillebror et øyeblikk når vi lå og skvulpet i bølgene der så gutta badet aldri alene i havet...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:39   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Synes det ofte er strømmninger og brådypt sydover og husker at det var ganske store bølger på stranden der vi var i Side. Mulig det var mer stømmninger og høye bølger på høsten..
Iallefall slapp vi ikke lillebror et øyeblikk når vi lå og skvulpet i bølgene der så gutta badet aldri alene i havet...

Sånn var det i Alanya/Oba også. I juli.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:40   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Mitt tips: finn et helt annet land. Vi var i Alanya/Oba i fjor og jeg skal i alle fall aldri til Tyrkia igjen. Jeg var så drit lei av mas på slutten at jeg holdt på å bli seriøst aggressiv

Enig i det altså. Det var derfor vi dro på sånn AI og var mest på hotellområdet når vi skulle til Tyrkia.
Spania er jo så superfint og myye kortere flyreise. Og dessuten kort avstand til flotte steder uansett hvilken flyplass du velger.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 21:49   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Vi har vært to ganger i Kemer, og skal vi tilbake til Tyrkia så havner vi trolig der igjen. Koselig liten by, flott strand, nydelig mat og ikke så altfor pågående selgere i gatene.

Og fryktelig varmt...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:02   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Mitt tips: finn et helt annet land. Vi var i Alanya/Oba i fjor og jeg skal i alle fall aldri til Tyrkia igjen. Jeg var så drit lei av mas på slutten at jeg holdt på å bli seriøst aggressiv

Forstår deg, men det er litt drøyt å skjære hele Tyrkia over samme kam, holdt jeg på å si. Jeg tror du snakker om charter-Tyrkia, og det er jo en forsvinnende liten del av landet. Vi greide til og med å nesten unngå det helt i Alanya, ved å dra innover i landet med Alanya som base.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:14   #18
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi var i Oba i høstferien. Selve Oba kan jeg styre meg for, men sjøen er pisselunka på den tiden og det er MANGE muligheter til flotte utflukter. Vi var blant annet på fjelltur, hadde tenkt oss på rafting men kom ikke så langt, i Sapaderekløften, i Dim Cay, i en annen grotte, på skolebesøk på Tirilar skole på landsbygda og mange andre steder. Flott å leie bil og kjøre inn i landet. Grønt og fint, som i Bodrumtraktene. Mye grønnere enn i Hellas og mye bedre mat.

Høres spennende ut. Vi må utforske litt mer vi og. Er stort sett ved bassenget, eller kjører ett stykke til ei strand vi liker godt. Har vært der mange ganger vi, men bor uttafor det verste turistområdet, så mas har vi sluppet unna. Synes Tyrkerne er koselige jeg.

Vi er ikke noe fan av strendene i Oba og Alanya da, men blir sikkert bedre når minste blir større.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:32   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Så genialt! Vi er strandbadere, jeg takler ikke basseng. Hvor var dere?

Vi bodde på seher resort og spa (for 4 år siden nå) - det lå bokstavelig PÅ stranda, var All Inclusive.

Ellers så har jeg vært i Kemer. Den byen likte jeg veldig godt. Der er det to strender. Hovedstranda har rullestener, mens moonlight Beach hadde sand.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 23:19   #20
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor i Tyrkia?

Pegasos World i Side. Med Nazar. Vi har vært der to ganger, og ungene elsker det. Mor synes det er litt mye folk til tider, og litt travelt. Men supre basseng og fantastisk strand!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no