Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

"Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 23:27   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Stort smil

"Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Fornøyd!

Nå var jeg nemlig lei, og det så til de grader på overtid. Garderoben på soverommet har vært en issue siden vi flyttet inn for 2.5 år siden, men det havnet allikevel langt ned på listen over prioriteringer - og nå som jeg også har vært alene i straks et år, så har jeg ikke råd til noen skyvedørløsning med det første heller.

Derfor; hvordan få ny garderobe på 1-2-3?? Jo, man tar en impulsiv tur på IKEA, selvsagt uten å tenke tanken om å ta noen mål før man drar - og så handler man på måfå, og kommer til slutt hjem med et par gardinskinner, klips og gardiner i håp om at det kanskje funker, passer ... Alt sammen for under 500,- kroner, me like!!

Litt flaks må man ha, de to skinnene i skjønn forening passer målet nær på milimeteren og jommen er det ikke så jeg nesten slipper å legge opp gardinene med lengde 2.50 også!!

Jeg synes det gjorde seg veldig selv om det "spiser" litt av rommet. Det er dog plass nok i massevis, og i og med at den rotete garderobeløsnigen var det første man så på vei inn i rommet, er det allerede en fryd å åpne døren inn det nå!

Men nå, nå har jeg lyst til å freshe opp resten av rommet også. Pga en TV som har hengt på fondveggen, er tapeten ødelagt av 6-8 store og stygge hull, så jeg lurer rett og slett på om jeg skal tapetsere veggen på nytt. Jeg har også lyst til å kvitte meg med gavlen, og kjøpe/lage en ny, en smalere (dybdemessig) og lysere en, og supplere med små nattbord i steden.

Umiddelbart hadde jeg nok sett for meg en lys grå gavl, høyere enn den som er der i dag, en tapet som gikk mer i lyse og/eller grå toner. Men nå lurer jeg på om det kunne være stilig å male veggeb i f.eks en mørk grå eller lilla farge og kjøre skinne i taket tilsvarende garderobeb og lage en "gavl" av hvite gardiner midt på?? Kunne det være stilig tro?

Tanker, forslag til tapet, gardiner til vinduet, farger og _hva har du_ tas imot med stor takk - jeg tror jeg er litt blind og slett ikke sikker på hva jeg egentlig ser for meg ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 23:27   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!!

Før - jadda, lukk øynene for kaoset ... :P


Etter (vurderer å bytte til eller blande inn lys grå gardiner)


Resten av rommet

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 23:36   #3
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!!

Det ble fint, Absalone!! Synes ikke det tok så mye av rommet, jeg synes nesten det virker luftigere nå.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 00:04   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Smart! Og det ble veldig fint.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 00:12   #5
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Jeg har nesten likt klekaos som deg på soverommet
Denne løsningen likte jeg godt, og rommet ble kjempeflott

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 10:37   #6
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Så fint det ble!

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 10:44   #7
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Det ble kjempefint! Ny tapet hvis veggen er hullete stemmer jeg for.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 10:53   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Kjempe fint.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 10:56   #9
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Kjempefint!!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 11:18   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Så flott det ble.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 05-05-12 kl 11:28.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 12:11   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Så fint det ble!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 12:44   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!!

så flott.. Det finnes ikke noe bedre enn å skjule det.. vips så bra det blir. Flink du er.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 13:27   #13
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Veldig bra!
Er det plass til å la hengestativet og kommoden bytte plass? Det vil gi et enda luftigere og ryddigere inntrykk om du får det til.

Sengegavl - hva med å kjøpe noen plater som du kler med stoff (og en tynn skumgummi under) og så setter/henger opp? Du kan lage den så stor du vil og i hvilken farge du vil - kan den dekke over hullene etter vegghengt tv? På det viset kan du utsette å legge ny tapet en stund. Og jeg tror jeg ville funnet noen flotte lampetter å henge på hver side av gavlen da. Jeg tror jeg ville hatt noen med litt ekstra pønt og stæsj - rommet innbyr litt til å gjøre det hele litt luksuriøst og romantisk.

Kanskje en som ligner litt på denne?



Eller noe sånt?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:01   #14
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Det ble riktig flott, jeg har Kvartal skinner liggende og vente på å bli satt opp i kjelleren. Der er takhøyden bare 2.12 og jeg skal dekke for en vegg og har kjøpt hjørnebeslag også. Må bare få energi til å rydde kjelleren....

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:26   #15
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Takk for tilbakemeldinger!

Skal komme tilbake med litt mer informasjon, må få Bøllen i seng og spise litt bare. Men, det kan nevnes at huller og rift i tapeten dessverre ikke kan skjules med noen gavl, de er helt på siden av rommet/sengen og synes godt, dekker et større område. Så veggen må males eller tapetseres på nytt okke som. *perfeksjonist* Dessuten kan det nevnes at jeg har samme tapet på en fondvegg i stuen, bare i hvitt med grått og sølv ...og, dette er samme tapet som vi hadde der vi bodde før, bare i en tredje fargekombinasjon. Liker tapeten godt med andre ord, men forandring fryder! :P

Absolutt mulig å mekke en gavl selv, ikke dumt! Står mer på vilja (les: gidd/tid) enn muligheten, jeg er ganske kreativ og flink med hendene sånn sett.

Det er allerede tatt en 2-3 kvm av rommet i forbindese med ombygging av hele 2. etg, derfor hadde rommet en litt snodig utforming nå, men det fikk mye mer fasong og er neeesten kvadratisk etter at jeg fikk opp skjermingen for garderoben. Det ga mer helhet rett og slett.

Kommoden stod der stativet står, men da jeg fikk stativet måtte jeg bytte fordi stativet er for høyt mot hvelvingen av taket, der det skrår. Men jeg synes det er litt stilig med det kjolestativet synlig jeg da ...

Jeg er all in for litt romantikk. Det er et gammelt hus, snart 100 år og det kler absolutt en litt romantisk vri under taket for å ivareta all sjarm og sjel.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:31   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Her er romløsningen som den var før, med aktuelle rom nederst til venstre:


Slik er romløsningen nå, fortsatt med aktuelle rom nederst til venstre:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:54   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Mulig tapet?











Har foreløpig ikke funnet noe som egentlig fenger veldig. Kanskje bare male veggen ensfarget og slå til med en walldecor/sticker?? Foruten to vegger i stuen er dette den eneste veggen i hele huset som egner seg for noe sånt, resten er malt strie eller helpanel/MDF-plater.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 22:19   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Oooh, oooh ...ugler!!!!





__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 22:20   #19
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Åh! Den siste der! Den var fiiiiiiiiiiin!!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 12:50   #20
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ny" garderobe på 1-2-3 ...og kom gjerne med øvrige innspill!

Den sølv/hvite som sølvkommoden sto mot, var min favoritt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no