Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

"Gull" eller "sølv"?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 11:04   #1
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Gull" eller "sølv"?

Vi flytter snart. Jeg har mange malerier/trykk fra tidligere tider, samt arvede ting. De fleste av disse har "gull" rammer. Ikke brede, prangende, rammer, men enkle gullfargede rammer.

Vi kjøpte nylig ny sofa, og har kjøpt ny tv. Begge disse har sølvpreg. Sofaen har stålben, mens tv`n har stål/sølvfarget ramme. De fleste lampene jeg ser på, samt kan tenke meg i nyhuset, har stålpreg. Er det da helt "ut" med gullbildene mine? Bør jeg skifte til sølv/stål eller sort? Det blir jo ganske kostbart. Mange av rammene må spesialbestilles.

Hva tenker dere som har mer peil på interiør?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:08   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Gull" eller "sølv"?

Jeg byttet nettopp en del rammer fra gull til sort, og er meget fornøyd med valget.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:17   #3
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Gull" eller "sølv"?

Ok. Da må jeg kanskje til pers jeg også. Hvor kjøpte du rammer?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:58   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gull" eller "sølv"?

Jeg synes det er viktigere at rammen står til bildet enn at de matcher hverandre. Det er kult å komme inn i et hus med mye kunst, hvor det henger bilder med alt fra trerammer, sølv- og gullrammer, svarte rammer og hvite rammer, og andre varianter jeg ikke kommer på akkurat nå.

Skulle du være uenig i det så har jeg et kostnadsbesparende tips. Jeg fikk en gang en tube med en slags maling. Denne var laget spesielt for rammer. Jeg skulle bytte farge på en ramme, fra gull til sølv. Og fikk da denne tuben av en billedkunstner. Helt genial. Liten tube, som ikke koster all verden. Du stryker den på enten med en finger eller kanskje en svamp kunne vært bra? Denne ble kjøpt på malerbutikken ved siden av Colosseum kino. Jeg husker dessverre ikke hva den heter. Men det ble fint!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 12:31   #5
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Gull" eller "sølv"?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes det er viktigere at rammen står til bildet enn at de matcher hverandre. Det er kult å komme inn i et hus med mye kunst, hvor det henger bilder med alt fra trerammer, sølv- og gullrammer, svarte rammer og hvite rammer, og andre varianter jeg ikke kommer på akkurat nå.

Skulle du være uenig i det så har jeg et kostnadsbesparende tips. Jeg fikk en gang en tube med en slags maling. Denne var laget spesielt for rammer. Jeg skulle bytte farge på en ramme, fra gull til sølv. Og fikk da denne tuben av en billedkunstner. Helt genial. Liten tube, som ikke koster all verden. Du stryker den på enten med en finger eller kanskje en svamp kunne vært bra? Denne ble kjøpt på malerbutikken ved siden av Colosseum kino. Jeg husker dessverre ikke hva den heter. Men det ble fint!

Takk for tanker og tips! Jeg synes også det er flott med forskjellige rammer på forskjellig kunst. Særlig når jeg ser det hos andre... Min estetiske sans er preget av orden og system, og jeg synes det fort ser rotete og rart ut hos meg selv. Jeg skriver meg tipset om rammemaling på tube bak øret. Da kan jeg ta med meg kunsten min, henge den opp som den er, og så evnt. stryke på litt endringsfarge der det trengs etterhvert .Tusen takk!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 12:43   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Gull" eller "sølv"?

Skulle også foreslå å male de rammene du har. Blir fint det, altså . Malerbutikken Monsoon sikter til heter Agerup og de er veldig flinke der.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no