Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags gulv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 19:35   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gulv?

Vi skal ha eikeparkett i hele huset. Her vi nå leier ser det ut som det er laminat m/imitert furu.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 20:52   #22
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gulv?

Vi har kirsebærparkett i stua. Kirsebær er et mykt treslag, så det var fullt av riper da vi kjøpte i fjor. Vi skal legge eikeparkett, men klarer ikke å bestemme oss for om vi skal ha oljet eller lakket....litt mer vedlikehold med oljet parkett, men penere å se på og bedre å gå på

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 00:27   #23
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Hvordan gulv har du hjemme i stua?
Vi har bestillt 75 kvm med parkett i typen kalket eik til stuen vår. Det kommer til å bli råtøft!

Vi har lakket eikeparkett. Det er pent det. I gamle leilighete hadde vi oljet eikeparkett. Det var nesten enda finere, og duverden så rent det alltid så ut. Kunne gå måneder mellom hver gang jeg vasket gulvet fordi det alltid så rent ut så lenge man støvsuget.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 00:35   #24
Nussi77
Nybegynner
 
Nussi77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 24
Nussi77 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan gulv?

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Vi har også parkett av eik. Jeg er veldig fornøyd med den. Den er flott å se på og god å gå på. I tillegg er den lett og holde ren.

signerer

Nussi77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 00:39   #25
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Vi har Tarkett oljet lønn og er ekstremt misfornøyde. Det ble skraper og merker i de med en gang og det ser lite pent ut. Absolutt ikke et bruksgulv. Vi var litt skeptiske til det, men selgeren sa han hadde det selv og at han var veldig fornøyd. Ikke fikk vi noen informasjon om vedlikehold heller. Og det har sprukket opp flere steder. Det var stort sett den dyreste parketten de hadde, så det er vel et fint eksempel på at dyrt ikke trenger å garantere for kvalitet. Det er forresten tatt ut av produksjon.

Er i diskusjon med tarkett nå....

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:25   #26
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Vi har lutet furugulv.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:28   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Det høres ut som om gulvet ditt kommer til å bli kjempefint!

Stuegulvet vårt er et mareritt...
Gammel, totalt nedslitt parkett - med riper og hakk.
Uansett hvor mye jeg - kremt... min kjære - vasker gulvet,
ser det like møkkete ut!

Vi burde gjøre noe med det -
men samtidig - nå slapper vi fullstendig av mht til det.
Passer bra med en aktiv guttunge og to katter...

Den dagen guttene er større - og kattungen voksen,
da blir det nytt gulv i stua - ingen tvil om det!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:56   #28
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Her har vi gulvbelegg i alle rom,bortsett fra badet som er flislagt. I det nye huset (om alt går i orden...) får vi heltregulv.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 01:37   #29
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Hva slags gulv?

I stuen har vi lakket eikeparkett.

Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 20:21   #30
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Skulle jeg lagt nytt gulv nå så hadde det sikkert blitt blitt oljet eik. Vi har lakket eikeparkett på alle rom med unntak av badene og gangen - der er det flis.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 20:50   #31
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvordan gulv?

Personlig er jeg ikke så glad i parkett, så da vi la nytt gulv i våres ble det heltre. Beiset furu. Blir fort riper, men det er nyyyydelig og lunt å gå på. Vi har selvsagt bestemt oss for å ikke bry oss om riper, da hadde vi nok ikke valgt mykt heltre...

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 20:55   #32
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Laminat

Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:30   #33
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Vi skal ha eikeparkett.

Før hadde vi Teak (fra Zimbabwe, visstnok veldig bra) Merbau. Mye liv i et sånt gulv, men krever et mye større hus enn det vi skal ha nå.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:58   #34
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Jeg har lakket parkett i spisestuen, jeg tror det er eik.
I tv-stuen er det en lys laminat. Den lyse laminaten har jeg lyst til å bytte til heltre vokset eik etterhvert. Det blir riktigere og finere i mitt gamle hus fra 1923.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 11:22   #35
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Vi har parkett i alle rom, bortsett fra fiser på bad og skifer i gang og vindfang.
Da vi startet jobben i dette oppussingsobjektet bestemte jeg meg for eikeparkett, og det ble lagt på gulvet i de fire soverommene i 2 etg. Så kom turen til kjellerstuen der det også ble eikeparkett. Men da det var klart for stue og kjøkken 5 år etter at vi startet den første parkettleggingen falt jeg for hvitoljet eik parkett (er lakket men ser ut som om den er hvitoljet)..

Det var mye styr frem og tilbake, for jeg likte ikke å bryte stilen, men siden stue og kjøkken er i enegen etasje så gikk jeg for den hvitoljet eikparkett stilen. Har ikke angret et sekund , selv om jeg selvfølgelig skulle ha hatt denne typen over hele huset.

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 11:56   #36
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan gulv?

Vi har lekkert 20 år gammelt vinylbelgg

Men til våren skal stua "taes" - dvs male tak, vegger og skifte gulv....Vet ikke hva vi skal ha, da, men...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 13:07   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

fiser på bad.

Fiser på bad, ja det hender rett som det er her også, men ikke nok til at vi kan dekke gulvet med det

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 05:56   #38
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Jeg drømmer om hvitmalte tregulv jeg.... og her sitter jeg i et hus med fliser på alle gulv. Aldri mer fliser annet enn på badet!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:32   #39
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Vi har lakkert eikeparkett på kjøkken, gang og ett soverom, furugulv (heltre) i stuen og laminat på ett soverom. Laminat er ufyselig kaldt, men det holder seg pent. Dit vi flytter blir det eik i alle rom, bortsett fra ett rom som har helt ny skyvedørsgarderobe og laminat. Jeg drømmer om fliser i gangen, men mannen (som er rengjøringsjef) syns det er et herk å rengjøre.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:02   #40
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags gulv?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg drømmer om fliser i gangen, men mannen (som er rengjøringsjef) syns det er et herk å rengjøre.


Da kan du hilse mannen din og si at vaskingen er det eneste som er positivt med fliser, for maken til lett å rengjøre finnes ikke. Det tåler ALT av vann og vaskemidler - bare å plaske i vei! Vi har som sagt fliser i alle rom i hele huset, men jeg hater det, men lett å vaske er det!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no