Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Anker apartments/hostel

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-18, 18:11   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Tror det kommer helt an på hvor seint du skal være ute med ungene. Jeg er mer restriktiv til område når jeg reiser med tenåringen enn faren hennes er når de to er ilag i Oslo, rett og slett fordi jeg føler meg mindre trygg alene på tur. Muligens irrasjonelt, men sånn er det.
Vil f.eks ikke velge Thon Spectrum i Brugata, men heller Thon Terminus bak Oslo City.

Ang. Haraldsheim så var det like billig å bo på P-hotel i Grensen da noen jeg kjenner var på klassetur i Oslo. De bodde tre og fire på rommene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 18:33   #22
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Anker hostel hadde jeg unngått. Der er det ymse som bor/ferdes. Det er vel mer bråk inne på legevakta enn utenfor der allmennheten ferdes. Jeg hadde holdt meg unna Brugata, og Christan Kroghs gate. Ellers syns jeg ikke området er så ille. Så klart er det mye «rart» som ferdes rundt der, men jeg hadde ikke vært redd for å gå der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 18:40   #23
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Har bodd på hotellet med barn og det var helt ok. Hostel og ap. ikke prøvd. Nå har jeg bodd helt ved vaterlandsparlen og hadde glatt overnattet i brugata med narn også. Hadde jo uansett ikke sluppet ungene alene der. Og det er jo sentralt og fint med kollektivtransport rett utenfor.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 18:47   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Nye plata er ved bussholdeplassen i Brugata/Storgata, og jeg skjønner at den oppfattes ubehagelig. Ne det er sagt er det masse politi og vektere der, og har man ikke narkogjeld er det nok ikke noe problem å være i nærheten. Jeg er der støtt og stadig med og uten barn til alle døgnets rider og har ikke opplevd noe krøll.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 20:00   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Vil f.eks ikke velge Thon Spectrum i Brugata, men heller Thon Terminus bak Oslo City.

Mens jeg har bodd på begge og syns begge var like ok. Vi ankom spektrum ved midnatt ene gangen og jeg følte meg ikke utrygg på noen måte.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 20:16   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Jeg bor omtrent der, og skjønner ikke hva som er ille med det. Går forbi hver dag på vei til/fra jobb, og ungen min går forbi der på vei til/fra skolen når han er hos faren sin.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 21:19   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Jeg syns også området i Storgata fra Hausmannsgate og til Gunerius er slitsomt og litt guffent (jeg er ikke i målgruppen til dem som henger der, men jeg vet at Hiawata f.eks. syns det er skummelt, så jeg skjønner at man ikke liker det selv om det ikke er farlig) for utenforstående, men det er tross alt et helt kvartal fra Anker Hotel og virkelig ikke en gatestubb det er særlig nødvendig å bevege seg i.Trikkeholdeplassen i Hausmannsgate er helt fin, eller man kan gå i Torggata som er så gentrifisert og ren og pen at det virkelig ikke er noen fare for annet enn hipsteroverdose. Kulturskolen på Schous (hvor det farter barn til sent på kveld på egenhånd) er tross alt nærmere Anker Hotel enn narkisene i Storgata. Narkotrafikken langs elva er stort sett flyttet. Det bor og vokser opp helt fine barn nederst på løkka.

Er det bråk man er bekymret for bør man ikke velge hotell i Oslo indre by, verken sentralt, øst eller vest.

Andre billige alternativer er P-hotels, og PS-hotel på Vulkan. Der har de også store familierom, og de ansetter folk som ikke så lett får jobb andre steder. Fin profil, med andre ord!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 21:41   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Hipsteroverdosene i Torggata ER ganske heftige da. Jeg blir fortsatt sjokkert over tilstandene innimellom, selv etter å ha vært der daglig i ti år.

Spesielt under by:Larm. Da er det unntakstilstand.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 21:49   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Men de har god kafe på Peleton, selv om man må holde ut med menn i snåle capser med skyggen til værs. Og de har deilige tacos på Taco Republica. Og fine klær både her og der. Men er veldig glad for at grønnsakshandleren, Sara, Cacadou (selv om jeg aldri er der mer, akkurat) og den lille arabiske sjappa holder stand.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 21:53   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Jah. Jeg elsker Torggata høyere enn himmelen!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 22:10   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Og Freddy Fuego!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-18, 00:26   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Kanskje ikke byens triveligste område når man er utenbys fra, men farlig er det ikke nei. Jeg går omtrent overalt når som helst og har ikke opplevd noe negativt med det, men det er klart noen steder er hyggeligere enn andre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-18, 09:59   #33
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Datteren min på straks 20 år bor der (Anker studentleiligheter) og føler seg sjelden (aldri?) utrygg. Men det har vel kanskje med vanen å gjøre, hun er jo der hver dag. Hun blir «passet på» av en av de faste narkomane som sitter der. Hun ga han vann en dag i fjor og siden det har han fulgt med henne. Han vet når hun drar til skolen og når hun pleier å komme hjem. Om hun en dag kommer senere blir han urolig og blir glad for å se henne. «Andrea, nå har jeg ventet på deg. Fint å se at alt er bra med deg» Jeg trodde jeg skulle være mye mer urolig for henne da hun flyttet dit enn jeg faktisk er.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-18, 18:51   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Jeg gikk fra Torggata til Grønland med noen amerikanere i går. Akkurat da vi står i krysset Storgata og Brugata så dukker det opp en politibil. Amerikanerne spør om det finnes «farlige områder» i Oslo og vi medgir at om det finnes så står vi på det aller verste akkurat nå. Da lo de godt. Det var visst ikke særlig «farlig» i deres øyne. De så de rusa folka, men de ble ikke nevneverdig skremt.

Så hva som er farlig, kommer nok an på øyet som ser. Det er unektelig kjipere i det krysset enn de fleste andre steder i landet, men tryggere enn ghettoen i Baltimore.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-18, 23:55   #35
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Etter å ha vore i Torggata ein lørdagskveld for første gong på veldig lenge, trekk eg tilbake alt eg har sagt tidlegare i denne tråden. Det er ei heilt ny verd i den delen av byen.

Mave og Tallulah.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-18, 23:56   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Apology accepted.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-18, 23:58   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Helt i orden! Det er virkelig ryddet opp der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 10:28   #38
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Ja, dei har fått det til å bli ein fin overgang mellom sentrum og Løkka.

(Og Prindsens hage! )

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 18:07   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Prindsens Hage er ordentlig fin!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 19:31   #40
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anker apartments/hostel

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Prindsens Hage er ordentlig fin!

Ja, verkelig. Eg elsker måten området blir «tatt tilbake» på.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no