Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-18, 12:20   #21
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Noterer meg cash!

Og at jeg må språkvaske ungene. Shit er kanskje deres mest brukte fy-ord....

Og at USA vil bli kleint for meg. Folk på DO som gir deg tørkepapir? Jeg kommer til å dø!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:41   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Jeg har vært ganske mye i USA, senest i fjor, og aldri opplevd folk som gir papir på do. Aldri. Jeg har heller aldri opplevd å ikke få betalt med kort, og leiebilene har vært utstyrt med brikke til passering av bomstasjoner.

Jeg tror sales tax i California er 7,5%, så hvis du bare legger til det dobbelte av det beløpet (det står spesifisert på regningen) så har du tipset 15%. Easy peasy. USA er superlett å være turist og utlending i, du har ingenting å bekymre deg for.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:44   #23
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og at USA vil bli kleint for meg. Folk på DO som gir deg tørkepapir? Jeg kommer til å dø!

Det tror jeg ikke er så veldig vanlig. Jeg har ikke opplevd det ihvertfall.
Men ikke prøv å snike deg inn på noen herredo dersom køen er lang på damedoen og herredoen er tom.. De har enormt respekt for kø. NO CUTTING LINE!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:48   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Folk som henter bilen
Vi er ikke helt der.

De har valet på ikke-fænsi-steder også. Noen ganger har man ikke noe valg, det er er eneste alternativ. Jeg har parkert på valet-parkering for å gå på Cheescake Factory liksom.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:49   #25
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Har forøvrig heller ikke fått papir på do. Har fått parfymespray på do, men greier ikke huske om det var i USA eller et annet sted.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:49   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Det med tørkepapir har jeg ikke opplevd i USA, men har opplevd i mange andre land.
Det som er greit å vite om do er at amerikanere er finslige i omtale av toaletter også. Spør etter "restroom" ikke etter WC eller toilet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:02   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Når dere skal gjennom tollen må dere ikke spøke med noe som helst! Vær blid og svar på alle spørsmål med et smil enda de kanskje er pissesure.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:08   #28
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Når dere skal gjennom tollen må dere ikke spøke med noe som helst! Vær blid og svar på alle spørsmål med et smil enda de kanskje er pissesure.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:08   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Når dere skal gjennom tollen må dere ikke spøke med noe som helst! Vær blid og svar på alle spørsmål med et smil enda de kanskje er pissesure.

Joda, det går helt fint å tulle litt. Jeg ble jo trillet gjennom immigration i Houston i rullestol, og ble spurt om «the purpose of my stay». Jeg svarte «I’ve been hired as a fruit picker in San Antonio!» Jeg la til «Just kidding, I’m visiting friends in Austin», og fyren lo sånn at han nesten ikke klarte å stemple passet mitt. Men man bør muligens se dem litt an. Han var en veldig hyggelig og pratsom fyr.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:13   #30
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Vi har hatt litt trøbbel med å betale bensin med kort - dvs kortleseren på bensinpumpene aksepterer ikke kortet vårt. Dermed har vi måtte betale inne på bensinstasjonen istedet. I så fall må man gjerne inn og betale først og så fylle bensin.


De fleste amerikanerne er jo hjelpsomheten selv, så på restaurant så står det svært ofte forslag til tips på kvitteringen. Gjerne tre alternativer - 15, 18 og 20%. Lønnsnivået til de som jobber på restauranter er nok i svært stor grad basert på tips.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:19   #31
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Sales tax er vel mer enn 2,5 prosent? Som regel 7-8 tror jeg.


Ja, om jeg ikke husker feil så er det rundt 8 % (ulike satser for ulike varer og tjenester). Alle priser i butikker og på restauranter er uten sales tax (mva)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:24   #32
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Aldri opplevd å få tørkepapir på do. Og vi har vært der mange ganger. Men det å ikek ha småpenger til bom har vi opplevd. Da sliter man. Du vil få tilbud om bombrikke når du leier bil, men til en skyhøy pris. Vi kjøpte en brikke på Wallgreen. Det kunne vi fylle på etter behov. Fungerte helt fint.
Nyt ferien, det er mer likheter enn ulikheter. Tips er viktig, det er det de fleste der lever av. Vær høflig og hyggelig. Amerikanerne er vanligvis veldig enkle og gjestfrie.
Om dere er sammen med amerikanere( vi treffer alltid mange slektninger der borte) og av erfaring, så vil jeg si at du bør holde deg unna temaet som politikk og Trump. Amerikanere er veldig patriotiske, de kan si det de vil, men de trenger ikke folk utenfra for å si noe.
Ha en super tur!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:25   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Vær høflig, blid og imøtekommende. Lær deg "Thank you", spesielt når noen står og holder døren for deg. Alle i servicebransjen spør hvordan du har det, det er ikke forventet at du spør tilbake, men "Have a nice day" er vanlig å si når man forlater kassapunktet.

Ang tips, 10% er du passe fornøyd, 15-18% er du fornøyd, 20% er du svært fornøyd. Mat er billig i USA, servitørene tjener fra $6-10, de lever av tips. Enkelte restauranter legger på gratitude etter kl 18 - der tipser du ikke, det fremkommer på kvitteringen. Å dynge tipsskålen med småmynter ansees som frekt.

Mynter - bruk dem!!
1 cent = penny = 100 på 1 dollar
5 cent = nickle = 20 på 1 dollar
10 cent = dime = 10 på 1 dollar
25 cent = quarter = 4 på 1 dollar

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:25   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Det er faktisk mulig å kjøre rett gjennom bommen når man ikke har penger. Og så kommer det en bot på 200 kr (altså ikke dollar, men kroner) i etterkant - av bilutleier.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:28   #35
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er faktisk mulig å kjøre rett gjennom bommen når man ikke har penger. Og så kommer det en bot på 200 kr (altså ikke dollar, men kroner) i etterkant - av bilutleier.


Og om jeg ikke husker feil så er det overraskende få bomstasjoner i California i motsetning til i Florida

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:31   #36
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er faktisk mulig å kjøre rett gjennom bommen når man ikke har penger. Og så kommer det en bot på 200 kr (altså ikke dollar, men kroner) i etterkant - av bilutleier.

Vi fikk med et bankkontonummer vi skulle betale til. Hvilket jeg gjorde. Et halvt år senere kom det likevel regning til meg, i Oslo. På EN dollar. De hadde ikke lagt på utgiftene verken for å oppspore meg eller sende regning. De frafalt kravet da jeg kunne bevise at jeg hadde betalt. Neste gang skal jeg ta ut noen dollar på flyplassen, FØR jeg setter meg i bilen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:32   #37
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er faktisk mulig å kjøre rett gjennom bommen når man ikke har penger. Og så kommer det en bot på 200 kr (altså ikke dollar, men kroner) i etterkant - av bilutleier.

Eller du drar innom en Publix og betaler avgiften der, det koster 50 cent ekstra i tillegg til tollavgiften.

Ha $1 og quartere i bilen. Enkelte strekker, nyere veier har tollroads.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:35   #38
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Svinge venstre på rødt er bare tillatt i enkelte stater, altså, greit å sjekke ut om det gjelder California.

Nakenhet og sex er tabu, nakne barn er heller ikke greit. Jeg ammet offentlig på ren og skjær trass da jeg var der med baby.

Bortsett fra tipsing og dustete høflighetsfraser så er USA et herlig land å være turist i. Det er enkelt å kjøre på de store veiene og folk er hjelpsomme og hyggelige.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:35   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Og om jeg ikke husker feil så er det overraskende få bomstasjoner i California i motsetning til i Florida

Jeg har ikke kjørt bil i California, så det vet jeg ikke. I Florida er det mange bomstasjoner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:42   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man gjør og ikke gjør i USA?

https://peacefulbend.com/products/re...chart-freebie/

Eller rett og slett:

http://www.calculator.net/tip-calculator.html

Jeg synes det er vanskelig med tips selv. Da vi var i London sist, var det flere steder man kunne be betalingsterminalen regne ut tips - den spurte hvor mange prosent man ville gi. Andre steder var det foreslått tips på regningen. Men dette var London, altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no