Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vi må ha en metaltråd

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-06, 15:31   #61
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Men jeg ser ikke poenget med å synge når ingen forstår noe av det de synger. Derfor liker jeg powermetal best.

Powermetal er best, ja.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 15:39   #62
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dessverre er det sånn at empty cans rattle the most, ergo får de mindre intelligente, men mer sensasjonslystne bandene og individene mest oppmerksomhet. Og setter da den allment kjente standarden for hvordan norsk black metal er ALTFOR lavt.

Ja, det er veldig synd.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 17:21   #63
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du har evig rett. :setter meg i skammekroken:

Jeg er konservativ nok til at jeg sliter med tekstene og videoene til de svarteste metalbandene. Ser ikke helt poenget med å stå og rope "KILL KILL KILL BLOOD BLOOD BLOOD SATAN SATAN SATAN", men det kan hende det bare er meg.

De er jo ofte noen jævler ( ) på instrumentene sine.

Selv de svarteste metalbandene har ofte andre tekster en blod,satan og død vet du.

Har selv en samboer som spiller i et metalband, selv om det ofte er vanskelig og tyde hva det er de egentlig synger så omhandler ikke teksterne stananisme.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 17:34   #64
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.135
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Selv de svarteste metalbandene har ofte andre tekster en blod,satan og død vet du.

Har selv en samboer som spiller i et metalband, selv om det ofte er vanskelig og tyde hva det er de egentlig synger så omhandler ikke teksterne stananisme.

Har hørt en røverhistorie om et black metal-band (utenlandsk) som spurte etter det ONDESTE norske ordet (alle elsker jo norsk black metal), hvor personen svarte "brunost".

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 17:36   #65
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Har hørt en røverhistorie om et black metal-band (utenlandsk) som spurte etter det ONDESTE norske ordet (alle elsker jo norsk black metal), hvor personen svarte "brunost".


Eller han som ville ha skikkelig hard metal og ble anbefalt DDE.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 18:46   #66
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Som nevnt tidligere, jeg mener ikke alle. Men noen gjør det, og noen bruker unektelig satanistiske symboler i videoer/platecover, og da blir det for meg teit å sutre over at "alle tror vi er satanister, men det er vi jo ikke!"

Atter en gang, dette gjelder SELVFØLGELIG ikke alle. Jeg har hovedsakelig stor respekt for norsk black metal.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:54   #67
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Sitter og hører på Opeth nå. Det er ikke mye som minner om death når jeg hører de balladene som ble anbefalt. Utrolig deilige og avslappende låter.


Sist redigert av Ryli : 21-10-06 kl 12:52.
Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:21   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.487
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Sitter og hører på Opeth nå. Det er ikke mye som minner om death når jeg hører de balladene som ble anbefalt. Utrolig deilige og avslappende låter.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:31   #69
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Mine favoritter (ikke at jeg har så mange eller så inneforstått med navnene på div grupper):
maowar
nightwish
within temptation
paradise lost

osv..

kommer ikke på så mange flere nå.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:39   #70
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Manowar, de hadde jeg glemt å nevne, ja. Courage er en av mine absolutte favorittlåter.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:01   #71
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Jeg hører på soundtracket til Guitar Hero II for tiden (takk Benmurphy), der er det mye godsaker! Man kan vel trygt si at jeg gleder meg til det spillet...

(Og for de som ikke vet hva Guitar Hero er)


Tracklist:
Opening Licks
1.Shout at the Devil By Motley Crue


(Kilde: youtube.com)
(expert)
2.Mother By Danzig
3.Surrender By Cheap Trick

(Kilde: youtube.com)
(hard)
4.Woman By Wolfmother
5.Tonight I'm Gonna Rock You Tonight By Spinal Tap

Amp Warmers
6.Strutter By Kiss (1)

(Kilde: youtube.com)
(expert) (2)

(Kilde: youtube.com)
(co-op) (rhythm) (expert)
7.Heart-Shaped Box By Nirvana

(Kilde: youtube.com)
(hard)
8.Message in a Bottle By Police
9.You Really Got Me By Van Halen

(Kilde: youtube.com)
(hard)
10.Carry On Wayward Son By Kansas (1)

(Kilde: youtube.com)
(medium)
(2)

(Kilde: youtube.com)
(co-op) (rhythm) (expert?)

String Snappers
11.Monkey Wrench By Foo Fighters

(Kilde: youtube.com)
(co-op) (lead is expert bass is hard)
12.Them Bones By Alice in Chains

(Kilde: youtube.com)
(hard)
13.Search and Destroy By Iggy Pop and the Stooges
14.Tattoed Love Boys By Pretenders
15.War Pigs By Black Sabbath

(Kilde: youtube.com)
(hard)

Thrash and Burn
16.Cherry Pie By Warrant
17.Who Was in My Room Last Night By Butthole Surfers http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2611 (hard)
18.Girlfriend By Matthew Sweet
19.Can't You Hear Me Knockin' By Rolling Stones
20.Sweet Child O' Mine By Guns N' Roses

(Kilde: youtube.com)
(hard)

Return of the Shred
21.Killing in the Name By Rage Against the Machine
22.John the Fisherman By Primus

(Kilde: youtube.com)
(hard)
23.Freya By The Sword
24.Bad Reputation By Thin Lizzy
25.Last Child By Aerosmith

Relentless Riffs
26.Crazy on You By Heart

(Kilde: youtube.com)
(co-op) (bass?) (expert?)
27.Tripping on a Hole in a Paper Heart By Stone Temple Pilots

(Kilde: youtube.com)
(co-op) (medium) (bass)
28.Rock This Town By Stray Cats
29.Jessica By Allman Brothers

(Kilde: youtube.com)
(hard)
30.Stop By Janes Addiction

Furious Fretwork
31.Madhouse By Anthrax (1)

(Kilde: youtube.com)
(medium) (2) http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2611 (hard)
32.Carry Me Home By Living End
33.Laid to Rest By Lamb of god
34.Psychobilly Freakout By Reverend Horton Heat
35.YYZ By Rush

(Kilde: youtube.com)
(expert)

Face-Melters
36.Beast and the Harlot By Avenged Sevenfold (1)

(Kilde: youtube.com)
(co-op)(lead is expert bass? is hard)
(2)

(Kilde: youtube.com)
(expert)NEW
37.Institutionalized By Suicidal Tendencies
38.Misirlou By Dick Dale (1)

(Kilde: youtube.com)
(expert)
(2)

(Kilde: youtube.com)
(hard?)
39.Hangar 18 By Megadeth
40.Free Bird By Lynyrd Skynyrd

(Kilde: youtube.com)
(hard)

GLEEEEDE SEG!!

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:24   #72
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

GLEEEEDE SEG!!

Jepp. Og med modifisert Playstation kan man begynne allerede om et par uker!


Ben "Remember: No Stairway!" Murphy


Sist redigert av Benmurphy : 23-10-06 kl 15:25. Årsak: Rette tastefeil
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:28   #73
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jepp. Og med modifisert Playstation kan man begynne allerede om et par uker!


Ben "Remember: No Stairway!" Murphy

Grrrrrr....Ikke ert!

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:31   #74
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Storebror på litt over 3 1/2 år er litt av en racer på pc'n...

For noen dager siden kom han seg inn på pappa sine låter, og begynte å bla seg gjennom disse. Han spilte noen strofer av en sang, hoppet over den - valgte en ny sang, nei ikke den heller...

Til slutt kom han til ei låt han likte - og så lot han musikken stå der for full guff, mens han rocket med...

Valget falt på "Back in Black" - ACDC!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:41   #75
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Det var gutten sin, det.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no