Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere av og til uten ungene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-15, 11:32   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Jeg kan godt finne på å kjøpe biff til de voksne og koteletter til barna av primært økonomiske årsaker, altså. Sneipen liker biff, men han liker koteletter like godt, og det viktigste er potetmosen og sausen, uansett. Snorkfrøken er ingen stor kjøtteter, så på henne er det i hvert fall waist med indrefilet til 300 kr/kg. Jeg tror ikke de føler seg annenrangs av den grunn. Det som er hovedpoenget er jo at alle får noe de LIKER, ikke at alle får LIKT.

Nå har vi sjelden biff, det mer realistiske er en stek eller lignende. Da kjøper jeg en felles til hele familien og alle spiser det samme. Det enkle trumfer økonomien.

Før hadde vi ofte voksenmiddag etter barna har lagt seg, nå er det sjeldnere. Men hvis vi har større middagsbesøk er det helt vanlig at barna har eget bord med egen, "safe" mat.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 11:51   #102
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Det hender vi spiser mens barna ser barnetv, rett og slett fordi jeg er så sliten og lei av klaging og søling og syting. De får akkurat det samme som oss, men de spiser etter oss. Jeg har ingen skrupler med å gjøre det, vi bevarer forstanden ved å tenke på oss selv på den måten. Det er viktig å ta vare på seg selv, ellers er jeg ingen god mamma. Vi spiser middag sammen omtrent hver gang, dette er kanskje 1 av 10 middager.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 11:52   #103
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Vi har også spist etter at ungene har lagt seg (spesielt da ingen likte biff), men nå legger eldstemann seg så seint at det har blitt umulig. Litt reker med loff, eneste. Og da er gjerne de to eldste oppe. De liker ikke skalldyr.

...Og er jeg virkelig den eneste som i forbifarten leste "spiser du av og til ungene dine"?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 12:34   #104
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Da jentene var små hendte det forholdsvis ofte at vi spiste alene om kvelden. Særlig da mannen jobbet så sent at han kom hjem etter at de var lagt. Da ga jeg dem middag, satt sammen med dem og spist litt og så spiste jeg full middag sammen med mannen. Vi har også hatt litt helgemiddager om kvelden for å spise hyggelig sammen.

Vi har ofte benyttet anledningen til å spise mat som jentene ikke er så glad i, som sjømat, eller sterkt krydret mat. Jeg ville ikke laget en middag som jentene var glad i uten å spise den sammen med dem. Der er nok av andre ting som vi voksne er mer glad i enn dem. Jeg lager heller ikke egne barne- og voksenmiddager når vi spiser sammen. Men vi har enkle barn som spiser det meste, så det har egentlig aldri vært noe behov.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 14:46   #105
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

I dag skal vi faktisk spise middag uten trettenåringen, og tilfeldigvis er det biff. Jeg hadde handlet inn biff til oss alle tre i går, men så endte det med at vi spiste laksewok istedet. I kveld skal gutten i bursdag, så da spiser han der. Han liker biff, men ikke på den måten at han føler at han går glipp av noe når han er i bursdag der han får mye annet godt. Vanligvis spiser vi det samme alle sammen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 15:02   #106
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Jeg har tre barn. Det eldste bor her annenhver uke og elsker mat. Når hun er hjemme spiser vi jo sjelden etter at hun har lagt seg. Det blir alt for seint, og hun vil jo og ha mat. Mellombarnet liker egentlig ikke mat, og er sjeleglad om hennes middag er grøt eller pannekaker og vi spiser noe annet etter at hun har lagt seg. Mini er 16 måneder. Elsker mat. Vil spise til alle måltider, selv om hun nettopp har spist. Sover hvis vi spiser om kvelden.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 15:05   #107
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg ville ikke laget en middag som jentene var glad i uten å spise den sammen med dem. Der er nok av andre ting som vi voksne er mer glad i enn dem.

Det er vel akkurat det; det er kun få bestandeler av mat de ikke liker ellers er de vel nesten mer altetende enn meg. Vi snakker om barn som direkte koser seg med og nyter mat med ulike smaker som alt i fra kjeks med blåmuggost til røykelaks, fenalår, pinnekjøtt, kålrabistapp, chorizo, alle typer kjøtt, laks, rømme, søt chilisaus, peppersaus og og og og. Det eneste de enes om å ikke like er vel sopp og rå løk ellers tror jeg minst en av ungene spiser det meste. Så ja, skal vi spise på kvelden blir det automatisk noe vi vet de liker.

Idag tar vi forresten virkelig sats og tar nettopp biff ikveld. Ungene fikk restemiddag og storkoste seg med det: Stekt laks, poteter, grønnsaker, agurksalat(ok då, det er kun Snuppa som spiser akkurat agurksalaten men hun elsker det til gjengjeld) og rømme. Skal prøve å bare nyte det og ikke tenke på at de går glipp av noe osv.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 15:20   #108
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.382
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Høres ut som alle får kjempegod mat, Acino! Du er heldige som har barn som spiser så og si alt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no