Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere av og til uten ungene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 19:15   #41
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Vi ville gjerne gjort det om det hadde fungert for oss. Jeg synes ikke det er rart, men jeg synes gode måltider med barna og er viktig.
Om jeg måtte være veldig bevisst på matbudsjettet, kunne jeg godt funnet på å prioritere dyr middag til meg og mannen.
Storebror synes det er kjempeurettferdig at vi spiser godteri og av og til sushi når han er lagt. Jeg tenker han må leve med det. Han lider ingen nød.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:18   #42
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Trodde også dette var vanlig. De aller fleste jeg kjenner gjør det. Min bror og konen gjør det ofte vet jeg selv om barna ikke er små lenger.

De fleste par trenger vel tid sammen og da er jo mat og vin en fin kombinasjon.

Hva gjør barna mens foreldrene spiser?

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:19   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Hva gjør barna mens foreldrene spiser?

Antar de har lagt seg, de fleste?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:20   #44
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Antar de har lagt seg, de fleste?

Ok, da missforstod jeg.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:22   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Hva gjør barna mens foreldrene spiser?

De er i seng eller i alle fall på rommet. De kan spise sen middag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:35   #46
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De er i seng eller i alle fall på rommet. De kan spise sen middag.

Jeg forstod det som at det var snakk om store unger. Ble sittende og lure på hvordan jeg skulle få 16-åringen i seng så jeg kunne ta meg en biff.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:46   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Jeg forstod det som at det var snakk om store unger. Ble sittende og lure på hvordan jeg skulle få 16-åringen i seng så jeg kunne ta meg en biff.

Relativt store burde jeg skrevet, fortsatt barneskolen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:47   #48
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Nei, ikke nå lenger. Vi gjorde det innimellom før, da de var mindre og vi kunne spise kl 19, når de var i seng.

Nå syns jeg det er supekoselig å la dem få smake på litt mer fancy mat enn den "vanlige" maten. Men jeg tilpasser mengden jeg kjøper inn, hvis jeg ikke er sikker på om de kommer til å like det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:58   #49
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ikke vanlig i min krets hvertfall, vi klarer helt fint å ha tid sammen uansett vi.

Viklarer jo det vi også, men som sagt synes vi det er hyggelig med et roligere måltid uten barn. Det er jo ikke som om vi må spise for å få tid sammen. Men vi bruker ofte kvelder til å ta igjen jobbing, så "date night " med mat og vin er veldig fint. Det går fint uten mat og, altså.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 20:14   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Det hender at eldste på ti og jeg spiser sammen, bare oss to. Yngste er da i seng. Det er uansett mat han ikke ville spist.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 20:24   #51
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Vi har aldri spart middagen til etter at ungene er i seng. Jeg liker at familien spiser sammen og liker å dele god mat med barna. Mannen og jeg deler heller god drikke og noe snacks etter at barna er i seng hvis vi vil spise noe sammen bare vi to. Spiser vi biff er det ikke store stykkene til hver så veldig dyrt blir det ikke.

Blant mine venner tror jeg ikke det er vanlig å spise middag etter at barna er i seng.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 20:26   #52
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Ja, men sjeldnere. Nå er det oftere voksne + to store som spiser sammen etter at de små er lagt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 20:27   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, men sjeldnere. Nå er det oftere voksne + to store som spiser sammen etter at de små er lagt.

Det blir vel gjerne slik, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 20:31   #54
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Ja, vi + 8-åringen spiser ofte noe når 4-åringen er i seng. Men da til film. Jeg er vanligvis hysterisk streng på at ingen får spise forran tven, så det er stas.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 20:46   #55
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Jeg skjönner ikke at det skal vaere noe verre om man lager seg noe godt paa kvelden til bare de voksne enn at man gaar ut og spiser med barnevakt hjemme.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 20:52   #56
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Med grei/god samvittighet?
Tenker type på kvelden etter at de har lagt seg. Det gjør vi ca 1 gang i uka(da har ungene gjerne fått rester eller annet så mat har de da fått) men nå begynner jeg å få litt kvaler kjenner jeg. Ikke for de gangene vi tar det helt enkelt som en grandiosa i ovnen men når jeg nå f.eks tenker tanken at det hadde vært godt med biff; det er noe som er dyrt og iallfall om en skal kjøpe til 4 personer men dropper jeg å spise slikt sammen med de kjenner jeg altså på dårlig samvittighet: De er også glade i god mat nemlig og liker godt f.eks alt av kjøtt. Er det bare jeg som er rar eller andre med lignende tanker? Jeg føler at jeg nå er i ferd med å snyte barna for god mat bare jeg tenker tanken på å ha biff uten dem på kvelden.

Om min var veldig glad i en god biff kunne det aldri falle meg inn å spise det på kvelden uten han... Det vi passer på er å lage "sær" mat han er veldig glad for å slippe å få servert :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:00   #57
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Nei, men kunne gjerne tenke meg å gjøre det av og til. Men når eldstemann, på en god dag, er i seng 22.30, ville det blitt en veldig sein middag.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:02   #58
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Vi gjorde det før, nå er det mest godteri på lørdagen, tror jeg.

Knøtto på 8 spiser forøvrig sushi som en voksen, så der må vi kalkulere inn ekstra. Jeg er veldig glad i det, og hun spiser likevel mer enn meg.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:06   #59
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Jeg synes det er helt absurd å se på voksenmiddag etter at barna er lagt som noe «galt».

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 21:13   #60
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser dere av og til uten ungene?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes det er helt absurd å se på voksenmiddag etter at barna er lagt som noe «galt».

Enig.

Nå som eldste er såpass stor er hun ofte med oss og spiser kveldsmiddag. Men fram til for et års tid siden så var voksenmiddag etter barnas sengetid både noe vi gjorde titt og ofte både for å spise mat ungene ikke liker og fordi det er både hyggelig og nødvendig med litt voksentid også.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no