Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Verdens beste/Kvæfjordkake

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-14, 23:57   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Verdens beste/Kvæfjordkake

Dette har jeg fått i oppdrag å bake til konfirmasjonen til eldstemann sin bestekompis.
Har aldri bakt den før (liker den ikke!) men den ser absolutt svært så overkommelig ut å få til.
Det jeg lurer på er holdbarheten. Hvor lang tid før den skal serveres kan jeg montere den? Kan jeg bake bunnene dagen før konfirmasjonen?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 00:23   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Verdens Beste er best dagen derpå, så du kan fint bake den dagen før. Du kan montere hele kaka, bunnen blir kjempegod om kremen får trekke et døgn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 00:25   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Verdens Beste er best dagen derpå, så du kan fint bake den dagen før. Du kan montere hele kaka, bunnen blir kjempegod om kremen får trekke et døgn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 00:27   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Takk damer, jeg skal (så klart) jobbe konfirmasjonshelgen, så det var supert! Da baker jeg og monterer etter jobb på lørdag.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 12:38   #5
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Det funker bra å lage den til dagen før, men pass for all del på at du ikke dekker den til, marengsen blir soggy da, og det er så trasig.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 14:29   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Liker du ikke denne kaken, Susse? Den er jo virkelig verdens beste.

Har tenkt å spørre en venninne om jeg skal bake til hennes sønn sin konfirmasjon i august. Kanskje jeg skal lage denne da.....om den ikke er så vanskelig å få til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 15:15   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Jeg ville bare bakt bunnene dage för og fylt dem paa konfirmasjonsdagen. Da kan du oppbevare bunnene i romtemperatur. Har du i kremen, maa den jo i kjöleskap, og da synes jeg hele kaken blir soggy. Den er veldig lett aa faa til og bakes i full fart.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 17:48   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Liker du ikke denne kaken, Susse? Den er jo virkelig verdens beste.

Har tenkt å spørre en venninne om jeg skal bake til hennes sønn sin konfirmasjon i august. Kanskje jeg skal lage denne da.....om den ikke er så vanskelig å få til.

Den er ikke så vanskelig å få til, nei. Selv om jeg aldri kommer til å bake den flere ganger fordi alt som kan gå galt går galt når jeg skal bake den.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 19:49   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Den er ikke så vanskelig å få til, nei. Selv om jeg aldri kommer til å bake den flere ganger fordi alt som kan gå galt går galt når jeg skal bake den.

Da vil nok det samme skje meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 00:31   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Jeg skal lage en prøvekake helgen før.

Nei, jeg liker den ikke. Blir rett og slett for søtt for min smak.

Nå kommer utfordringen med å skaffe et stort nok fat!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 00:32   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Firkantet er nok best.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 00:40   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Da vil nok det samme skje meg.

Neida, det er slettes ikke sikkert. Den er som sagt ikke vanskelig, men jeg opplevde at mixmasteren tok kveld mens jeg holdt ¨på, kaka festet seg i bakepapiret osv, osv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 00:45   #13
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Firkantet er nok best.

Min tanke også, men sånt har jeg ikke. Får høre om jeg kan låne av noen, det er fortsatt 3 uker til.

Ikke redd for å bake, det er jeg stort sett ganske god på,med unntak av langpannesjokoladekaker.

Dere som lager denne: Blander dere krem og vaniljekrem eller legger dere det i to lag? Bruker dere hakkede mandler eller ferdig flakmandler oppå?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-14, 00:46   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Min tanke også, men sånt har jeg ikke. Får høre om jeg kan låne av noen, det er fortsatt 3 uker til.

Ikke redd for å bake, det er jeg stort sett ganske god på,med unntak av langpannesjokoladekaker.

Dere som lager denne: Blander dere krem og vaniljekrem eller legger dere det i to lag? Bruker dere hakkede mandler eller ferdig flakmandler oppå?

Jeg blandet vaniljekrem og kremen, og hadde hakkede mandler oppå.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 09:58   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Apropos firkantet kakefat: Jeg har noen ganger kledd en langpanne med aluminiumsfolie og servert kaken oppaa der. Kommer jo litt an paa hvor pent og stivt besöket er, men det funker i alle fall bra.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 12:39   #16
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Er det Verdens Beste eller Kvæfjordkake du skal lage? Det er noen små, men viktige forskjeller som har noe å si på smak. Verdens beste er pyntet med mandelflar og fyllet er en blanding av krem og vaniljekrem, mens Kvæfjordkaken har hakkete mandler og fyllet er av krem og romkrem.

Jeg synes Kvæfjordkaken er best.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 15:31   #17
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Jeg pisker alltid eggehvitene i 10 minutter (står bare og går for egen maskin), for å få den luftig/høy nok. Noen opplever at den ikke blir så høy som den skal, og det kommer kanskje av det?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 16:40   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg pisker alltid eggehvitene i 10 minutter (står bare og går for egen maskin), for å få den luftig/høy nok. Noen opplever at den ikke blir så høy som den skal, og det kommer kanskje av det?

Min ble ikke så høy og jeg pisket eggehvitene leeeenge.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 16:42   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Er det Verdens Beste eller Kvæfjordkake du skal lage? Det er noen små, men viktige forskjeller som har noe å si på smak. Verdens beste er pyntet med mandelflar og fyllet er en blanding av krem og vaniljekrem, mens Kvæfjordkaken har hakkete mandler og fyllet er av krem og romkrem.

Jeg synes Kvæfjordkaken er best.

Da lager jeg verdens beste kvæfjordkake, for jeg har hakkete mandler og krem/vaniljekrem. Vi kaller den verdens beste da.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 17:16   #20
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Den er best med romkrem.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no