Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[agenten spriter opp FP] Spiser du halvfabrikat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 10:09   #41
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Selvfølgelig spiser vi det. Ellers hadde vi sultet ihjel.

Ingen av oss kan lage mat, og ingen av oss liker det.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:09   #42
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Sånn i ny og ne er Toro og jeg gode venner.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:09   #43
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Laptop på kjøkkenet? iPhone? :løsningsorientert:

Har begge deler. Hjelper ikke. Men jeg lager alltid brun/hvis saus, lapskaus, og veldig mange supper fra grunnen. Likevel spiser vi halvfabrikata 3-4 ganger i uken.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:12   #44
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Jeg var veldig flink fra grunnen av pre barn, men så gravis har vi brukt mer og mer Toro og ferdigkjøpte kjøttkaker og den slags svinere.

Nå, derimot, går eldstemann på en diett som skal være mest mulig ren mat, så nå lager jeg rubbel og bit fra bunnen av igjen. Det er en fin vane som jeg håper jeg klarer å holde på etter denne perioden er over også! :gomler hjemmemekka grove rundstykker:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:13   #45
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Hos oss kan vi lage mat fra bunnen av. Men jeg innrømmer glatt at det kan bli litt mye administrering for meg når jeg er alene med barna. Får bare trene meg opp.

Vi har forøvrig oftere helfabrikata enn halvfabrikata. Har vi det travelt så lager vi ferdigmat heller enn halvfabrikat.

Tåpelig kan dere være selv.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:13   #46
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Jeg er lat, og her finnes endel halfabrikata i skuffen. Sånn er det, og sånn blir det.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:14   #47
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Ikke så veldig mye Toro, men masse annet

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:17   #48
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Jeg trener på å gjøre det i stadig mindre grad. Jeg synes det smaker for sterkt på en ubehagelig måte, og jo mindre jeg bruker det, jo mindre liker jeg det. Smaken altså.

Jeg er sikkert teit som spør, men er f.eks. seibiff definert som halvfabrikat?

Jeg prøver å fase ut pose-blomkålsuppe,
pasta di parma (må erstatte med noe som ligner, for barna elsker den) og pizza - det er de tre hurtigløsningene dersom dagen ble for travel.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:18   #49
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Bruker nok noe halvfabrikata ja, det skal innrømmes. Eller - det er ikke noe å innrømme en gang.

Jeg er ikke spes. glad i å lage mat, så det kan hende jeg hadde lagt meg litt mer i bresjen om jeg faktisk hadde likt å lage mat ja.

Jeg lager mye lavkarbomat fra bunnen av, for der finnes det ikke noe alternativ, og familien spiser jo det samme som meg, bare med pasta, ris eller potet til.
Men Toro sniker seg inn med jevne mellomrom.

  Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:21   #50
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Ja bruker fortsatt noe,men mindre og mindre. Jeg prøver å lære meg å lage sauser og supper selv,og det har vørt ganske vellykket.Men det jeg fortsatt bruker er:

- Dolmio pastasaus
- Carbonarasaus
- Woksaus
- Tacokrydder og saus
- Pannekakeblanding fra Regal (ok dette er litt flaut,men den er så god...)
- Kjøttkakesaus

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:22   #51
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Skavvise...

Halvfabrikata/ferdigmat som vi bruker er bl.a.:
-Toro glutenfri brun saus og hvit saus (men lager det som oftest fra bunnen av, siden det smaker mye bedre)
-Dolmio tomatsaus til pasta
-Peppes pizza-saus til -eh- pizza (Langøre synes den er bestest av alt). Og peppes-kjøttboller.
-Fiskepinner. Fiskekaker.
-Tacokrydder og tacosaus (og tacoskjell).
-brød
-Uncle Bens sweet and sour
-thai-curry-paste
-av og til hakket hvitløk på glass. :latsabb:
-tikka masala fra Toro (skjønt, denne er det nok like lett å lage selv, må bare komme i gang med krydderblandingene og sånt).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:25   #52
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Peppes ja - jeg laget pizza i helgen med alle peppesgreiene. Egenlaget bunn, peppessaus, ferdigrevet mozzarella fra pose, peppes pepperoni og kjøttdeig, paprika, tomat og oliven på toppen. Og eh ... peppes rømmedressing.

Det ble helt nydelig!

  Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:25   #53
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Bruker noen, men når jeg får nytt kjøkken innbilder (?) jeg meg at alt bor så meget bedre.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:26   #54
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Altså, det blir jo ikke noen temperaturstigning her hvis ingen snart gyver løs på oss som innrømmer å spise halvfabrikata. :utålmodig:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:27   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Vi lager alt fra grunnen av. Unntaket er barnaissesaus (som jeg ikke aner hvordan lages fra grunnen).

Vi har lært oss masse retter som lages fra grunnen på kort tid, for de travle dagene. For eks: Jeg har lagt ut en fantastisk fiskegryte her på FP. Lagd fra grunnen og ferdig på 20 minutter (husk at risen må settes på før man gjør resten). Den smaker masse og er sunn.

Bare et lite spørsmål: Hermetiske tomater regnes som å lage mat fra grunnen, gjør det ikke? Vi er storforbrukere av hermetiske tomater, nemlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:29   #56
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bare et lite spørsmål: Hermetiske tomater regnes som å lage mat fra grunnen, gjør det ikke? Vi er storforbrukere av hermetiske tomater, nemlig.

Nei, det gjelds bare hvis dere har dyrket tomatene selv på balkongen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:29   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Eh .... ja. Pizza er en egen sak. Den nye (grove) bunnen fra NÅ har jo gjort at det er superenkelt å lage pizza. Pizzasausen derimot lager jeg selv. Men jeg kjøper jo både revet ost (dog ordentlig ost; det er ikke ost alt som smelter) og ferdige peppeskjøttboller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:29   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Altså, det blir jo ikke noen temperaturstigning her hvis ingen snart gyver løs på oss som innrømmer å spise halvfabrikata. :utålmodig:

Spiser du halvfa brikata?

Då HÅPER jeg du ikke lar ungene dine få dette kreftfremkallende svineriet? :forsøker:

  Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:30   #59
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Peppes ja - jeg laget pizza i helgen med alle peppesgreiene. Egenlaget bunn, peppessaus, ferdigrevet mozzarella fra pose, peppes pepperoni og kjøttdeig, paprika, tomat og oliven på toppen. Og eh ... peppes rømmedressing.

Det ble helt nydelig!

I følge Langøre er min "Peppes-pizza", den glutenfrie sådanne, mye mye bedre enn ordentlig Peppes pizza, selv den med gluten.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:31   #60
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

I følge Langøre er min "Peppes-pizza", den glutenfrie sådanne, mye mye bedre enn ordentlig Peppes pizza, selv den med gluten.

Han har forøvirg prøvd selv, med ferdig-bunn fra Peppes, men det ble heller ikke noe godt, sa han.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no