Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Harryhandel, hva anbefaler du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-11, 16:27   #21
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Kjøttbullene til Tulip pleier vi å kjøpe. 3 kg pose.
Bacon
Er jeg i Charlottenberg drar jeg gjerne innomÖB også (överskottsbolaget) og handler inn litt shampo/balsam o.l. Og alu.former når jeg planlegger å lage en stor porsjon med lasagne og ha i fryseren.
Lactasyd kjøper jeg også alltid i Sverige.
Kjøttpålegg havner jo også i kurven sammen med karbonadedeigen de har.
Kyllingfile hender det jeg kjøper også (Guldfågel), men det kjøper jeg også innimellom på Kiwi her hjemme.
Rågrute knekkebrød.
Fullkornpasta (mest den store posen med makaroni)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 16:31   #22
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Masse bacon, oppskåret pålegg og svinekjøtt pleier vi å kjøpe.
Av oksekjøtt har vi enda ikke truffet på noe som er i nærheten av like mørt som det vi får i norske butikker, så det kjøper vi kun hvis vi skal ha gryte eller steik.
Kyllinginnerfilet er ok til gryter og sånt, men det er mye vann i alle de vi har prøvd så vi kjøper ikke mye av det lengre.
Kjøttbullar må ungene ha, og så må jeg ha brie.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 16:51   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ordentlige kyllinfileter

Hvor finner du det? Jeg finner ikke ett eneste kyllingmerke i Sverige som ikke er tilsatt vann/krydder/salt/sukker.

Vi handler som regel mye viltkjøttdeig, lammekjøttdeig, ulike steker, spansk skinke, italiensk ost, amerikanske guilty pleasure-varer og godis. Av kjøtt og bacon velger vi konsekvent ikke det billigste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 23:20   #24
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Keldas thaisuppe, ja. Den er så goooood!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 00:08   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Jeg går omveier rundt "kyllingen" i Sverige.

Jeg kjøper karbonadedeig, bacon, tapas-pølser (orker ikke tenke på hvordan det skrives), polarbrød, knekkebrød, fullkornspasta, vaskepulver (neutral), skyllemiddel (neutral) og smågodt.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 00:16   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Forresten - prinskorv!!! De er kjempegode!! ( tar den dyreste/ høyest kjøttinnhold).
Små stekepølser, barna liker dem også i matboksen og til å maule.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 00:39   #27
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Kalles kaviar er storfavoritt på påleggsfronten hos jentene her.

Økologiske meieriprodukter (melk, smør, fløte, yoghurt etc.) pleier jeg også å kjøpe når jeg handler i Sverige.

Fullkornspasta

Bacon

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 00:37   #28
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Harryhandel, hva anbefaler du?

Tusen takk for mange gode tips!
Var litt for redusert igår til å svare underveis(les: tannverk fra h....endte med hastetime hos tannlegen hvor visdomstann ble fyllt og antibiotikakur delt ut. Skal tilbake å trekke den om to uker...),men det ble da harrytur idag. Er ikke helt sikker på om jeg har helt overskrift, men fikk iallfall med meg:
Bacon, både terninger og skiver.
Biff/grytekjøtt
Polarbrød
Hamburgerrygg
Svineribbe
Beinfrie nakkekoteletter
Kyllingfilet; de eskene flere anbefalte.
Karbonadedeig
Smågodt
Kokkosboller; fant delicato sine - oh farlige lykke!
Fullkornspasta i massevis
Semper grøt; hadde bedre utvalg enn her(tilsvarer småfolk)
Hamburgere
Chorizo
Salami
Pepperoni
Skyllemiddel
Apotekervarer

Neutral sine våtservietter fant jeg dessverre ikke, de går det en del av her...

Nå har vi lekt pakkeri og fått alt i fryseren, ferdig porsjonert for vårt behov/bruk.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010

Sist redigert av Acino : 24-09-11 kl 07:53.
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no