Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pizzasnurrer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 19:08   #21
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzasnurrer

Regner med Skilpadda synes det er greit jeg legger ut oppskrift:

Deig:
450 g hvetemel
450 g grov sammalt hvete
1 pk tørrgjær
1-2 ts salt
1 ss sukker
ca. 5 dl varm væske (melk og/eller vann)
3-4 ss olje

Bland det tørre i kjøkkenmaskin, hell på væsken mens maskinen går. Elt til smidig deig, hev i en halvtimes tid.

Kjevle ut deigen ganske stort og tynt på kjøkkenbenken.



Smør et tynt lag med tomatsaus på deigen. Jeg bruker omtrent et tredjedels glass Dolmio pastasaus med ekstra hvitløk, og kjører det i blenderen først, for å gjøre det lettere å smøre på.



Fyll med f.eks. skinkebiter eller pølse, og revet ost. Jeg pleier å bruke en pakke omelettskinke, men i dag tok jeg to kjøttpølser som jeg skar i småbiter. Det ble litt mindre ost enn jeg pleier - vi hadde ikke mer enn 200 g. Jeg liker best Jarlsberg til dette.



Rull pent sammen og prøv å feste endekanten i deigrullen så den ikke ruller seg ut igjen når du skjærer.



Skjær i skiver med skarp kniv. Jeg skjærer i omtrent så tynne skiver som jeg greier.



Legg på bakeplate og hev tre kvarters tid.



Stekes på nederste rille ved 225 grader i 10-15 minutter (varierer med ovn, og tykkelse på pizzasnurrene) til de er gylne. Avkjøles på rist.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:50   #22
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Pizzasnurrer

*sulten*

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:19   #23
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizzasnurrer

De snurrene så utrolig gode ut ! Takk for oppskrift !

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:42   #24
eclipse
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 9
eclipse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pizzasnurrer

Det så nydelig godt ut! Ble sulten nå, gitt

eclipse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 16:01   #25
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pizzasnurrer

Jeg bakte pizzasnurrer idag, faktisk. Ikke utfra oppskriften her over...kanskje det er grunnen til at de ikke ser ut som Lille Rosin sine?! De var jo utrolig pene!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 16:15   #26
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizzasnurrer

For all del, ikke ta på så mye fyll. Du vet hvordan mine endte.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 16:32   #27
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pizzasnurrer

Nå er det klart hva vi skal spise i kveld!
Takk for oppskrifter og bilder (både vellykkede og mindre vellykkede )

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no