Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jordbærdrink på lyst teppe

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-23, 10:18   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jordbærdrink på lyst teppe

Er det nokon som helst måte å få ordna det på? Eg prøver med citrusclean no, men det ser ikkje ut til at den tek det…

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 10:25   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Vi har god erfaring med Hagerty skumrengjøringsmiddel (selges flere steder, bl.a. Jernia). Man sprayer på og skrubber godt med en børste og så lar man det tørke før det støvsuges.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:34   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Bærflekker har jeg tatt med sitron og salt som gnis inn og skylles bort med kokvarmt vann. Varmt vann tåles selv om tekstil er merket med 30 grader vask.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 15:15   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Jeg har reddet flere lyse ulltepper fra rødvinsdøden - med potetmel. Dryss over og mett med potetmel så kjapt som mulig etter udåden. Når det er tørt så støvsuges alt vekk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 16:16   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Kaffe i lyst, langhåret teppe. Ikke ny flekk. Er det noen gullråd der?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 16:56   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Jeg har fått bort gamle flekker med vanish tepperens.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 17:36   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Åh takk! Eg sa det til ei venninne også, og ho sa vanish, den rosa. Og det ser faktisk ut til at den har tatt det. Men no veit eg fleire ting eg kan gjere til neste gong, for dette teppet kjem til å få gjennomgå. Hahaha

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 18:13   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Skrinlegger min tanke om å kjøpe lyst gulvteppe, det spraglete jeg har ble plutselig ganske fint igjen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 18:22   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Åh takk! Eg sa det til ei venninne også, og ho sa vanish, den rosa. Og det ser faktisk ut til at den har tatt det. Men no veit eg fleire ting eg kan gjere til neste gong, for dette teppet kjem til å få gjennomgå. Hahaha

Den rosa boksen med vaskepulver? Hvordan gjorde du det?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 20:48   #10
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Nå har du jo fått fjerna flekken, men flekkfjerningsråd til en annen gang: Sitronsåpe fra På Stell. Evt sitronrensen deres. Evt stjernesåpe fra C-soaps. Magiske greier.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 23:49   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe



Vanish Oxi Action Carpet Care Spray

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-23, 08:48   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Den rosa boksen med vaskepulver? Hvordan gjorde du det?

Spruta på alt for masse på alle flekker, gnei det lett inn, og fjerna etter ein halv time ellerno. Dette var den rensen for klær, sikkert bedre å bruke den som er avbilda over her, som faktisk er til tepper. Men kvitt blei det, faktisk.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-23, 19:55   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordbærdrink på lyst teppe

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Spruta på alt for masse på alle flekker, gnei det lett inn, og fjerna etter ein halv time ellerno. Dette var den rensen for klær, sikkert bedre å bruke den som er avbilda over her, som faktisk er til tepper. Men kvitt blei det, faktisk.

Nydelig, takk! Tenker jeg tester den rensen jeg har i hus først, jeg og!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no