Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo-spørsmål

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 12:57   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Lavkarbo-spørsmål

Hvor fort kommer man i ketose, og hvordan oppleves det på kroppen i begynnelsen?

  Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 13:17   #2
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.024
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo-spørsmål

Jeg går på noe som heter Easy Life-kurs og er på dag 9 med kosterstatter. Der fikk vi beskjed om at man kom i ketose etter 3-5 dager. De sa at fasen hvor man går i ketose er pyton, at man er sliten og stadig sulten. Så blir alt mye bedre, sulten forsvinner og man får masse energi.

Jeg har ikke testet meg, men jeg hadde ingen pyton-dager, og har ikke merket så masse sult. En av instruktørene mente at jeg kom tidlig i ketose, men hvem vet? Jeg har ihvertfall ikke merket noen forandring - altså sulten er ikke spesielt plagsom, og jeg har ikke fått masse energi. Til gjengjeld så ser jeg at jeg går ned ca. 0,5 kg hver dag.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 13:19   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo-spørsmål

Det varierer nok litt hvor fort man kommer i ketose, men som C3PO sier, så er nok 3-5 dager vanlig. Jeg kan få litt hodepine i starten, men ellers knallform!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 13:26   #4
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Lavkarbo-spørsmål

Det varierer vel fra person til person, men det vanlige er 3-5 dager.

Første gangen tok det 2 dager før jeg var i ketose. Går jeg ut av ketose nå så tar det fort en ukes tid før jeg kommer i ketose igjen.
Jeg merker det med en slapphet, urolige bein og en vond hodepine som ikke forsvinner med paracet/ibux.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 14:16   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-spørsmål

Man får også en slags acetonlukt fra munnen og en litt rar kroppslukt. Vel, ikke alle da. Jeg merket ingenting slikt, men var veldig dårlig form de første dagene. Så forsvant uvelheten og jeg fikk MASSE energi og hele sultfølelsen forsvant, måtte begynne å spise etter klokka!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 15:59   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lavkarbo-spørsmål

Kommer man kun i ketose når man kutter ut alt av karbohydrater? Eller er det mulig også ved et lavkarbo-kosthold?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 16:11   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-spørsmål

De færreste klarer å kutte ut ALT av karbohydrater siden det er karbo i alle melkeprodukter osv, men mange ligger svært lavt på karbene. Det er individuelt hvor langt ned man må for å komme i ketose, men de aller fleste kommer i ketose om de ligger på under 50-60 karber daglig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 16:14   #8
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo-spørsmål

Jeg prøver å holde meg rundt 20 karber pr dag, og merker på kroppen på dag 2 at noe er pågang. Da blir jeg mye varmere, men har aldri testet om jeg er i ketose.

Jeg blir ikke dårlig av dietten, men når jeg sprekker så føler jeg meg helt fyllesyk dagen etter.

Husk godt med drikke!

Lykke til!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 16:42   #9
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lavkarbo-spørsmål

Under 50 karber burde ikke være så vanskelig?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 16:43   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-spørsmål

Nope, man kan spise temmelig mye karbo da altså. Det blir nesten litt Fedon-aktig, men med litt mer begrensninger på karbene og mindre begrensninger på fettet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no