Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nydelige matmuffins

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 14:38   #41
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Lagde de nå. Kjempegode.
Jeg gadd ikke kjøpe muffinsformer, så brukte en langpanne og delte opp i ruter. Gikk veldig greit.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 18:00   #42
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Dette må testes!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 19:06   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

De er veldig gode, men veldig tunge syns jeg... Blir stappmett av to stk.
Tror jeg skal prøve å lage røra litt tynnere neste gang, og kanskje ha litt mindre ost i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 19:56   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Lagde de nå. Kjempegode.
Jeg gadd ikke kjøpe muffinsformer, så brukte en langpanne og delte opp i ruter. Gikk veldig greit.

Jøss, går det også altså? Hvor lenge stekte det da, og hvor stor var den langpanna? Hvor høye ble muffinsene?
Skal virkelig vurdere dette, jeg slet veldig med å få dem ut av muffinsbrettet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 21:27   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jøss, går det også altså? Hvor lenge stekte det da, og hvor stor var den langpanna? Hvor høye ble muffinsene?
Skal virkelig vurdere dette, jeg slet veldig med å få dem ut av muffinsbrettet.

Hm, mine hang ikke fast i muffinsbrettet i det hele tatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 21:34   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hm, mine hang ikke fast i muffinsbrettet i det hele tatt.

Jeg har muffinsbrett fra Ikea, kanskje det er derfor. Jeg fant ut at det var lettest å vente til de ble kalde, men da fikk jeg ikke stekt dem litt på baksiden, som sikkert burde vært gjort. De virket temmelig rå også etter 40 minutter i ovnen. Jeg tok dem ut likevel, og da de ble kalde, ble de mer saftige enn rå, liksom.

Noen stekte jeg i papirformer. De var helt umulige å få ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 21:43   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Skal virkelig vurdere dette, jeg slet veldig med å få dem ut av muffinsbrettet.

Smurte du formene skikkelig? Jeg glemte det sist jeg laget dem og mange gikk i stykker, fikk dem nesten ikke ut. Nå smurte jeg dem skikkelig og de gled ut lett som bare det.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:05   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Smurte du formene skikkelig? Jeg glemte det sist jeg laget dem og mange gikk i stykker, fikk dem nesten ikke ut. Nå smurte jeg dem skikkelig og de gled ut lett som bare det.

Nei. Og det var nok der problemet lå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:24   #49
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jøss, går det også altså? Hvor lenge stekte det da, og hvor stor var den langpanna? Hvor høye ble muffinsene?
Skal virkelig vurdere dette, jeg slet veldig med å få dem ut av muffinsbrettet.

Ble 2,5-3 cm høy tipper jeg. Stekte bare 20 min.
Jeg hadde fetaost, norvegia, soltørkedetomater, skinke og purre i.
Tenkte lage tapas til tredveårsdagen min, så greit å teste ut ting som går fort!!!
Jeg hadde røren på bakepapir i en vanlig langpanne.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 23:19   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nei. Og det var nok der problemet lå.

Det var nok det ja.
Man lærer så lenge man lever.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:53   #51
Vårin
Trist
 
Vårin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 89
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Flotters oppskrift!

Jeg har et par andre oppskrifter på mat-muffins, men det er alltid fint med fler. Det er jo helt supert å ta rett ut av frysern når man går på jobb, for da er de tint rundt lunsj-tider

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 11:13   #52
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Hvor mye røre skal det være ihver form ca? Halve?

  Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 19:43   #53
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Og jeg skulle begynne bake nå og så oppdaget jeg at jeg ikke hadde egg hjemme. Det pleier jeg jo mer eller mindre alltid å ha så jeg tok det bare for gitt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:28   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Jeg har laget tredje ladning på to uker, men jeg gjorde det på impuls og hadde ikke skinke. Men de ble ok uten også. Laget det i langpanne denne gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:12   #55
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Jeg synes dette høres ut som en skikkelig klubbvenninnekveldskosmatoppskrift!

Hva serverer man til da? Gresk salat? Salat av et annet kaliber?
Aldri hørt om matmuffins før jeg

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 08:51   #56
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Lagde en variant av dette i går. Burde krydret litt mer, var litt forsiktig... Men det ble godt! Serverte med en enkel salat til. (brukte også langpanne, som Pastill)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 13:39   #57
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

ohh skinn å bein dette så godt ut!! må prøves!!

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:29   #58
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Nei de blir ikke brødtørre, slik som vanlige muffins blir. De er litt fuktige og deigete når de er ferdige.

fikk så lyst til å lage slike muffins jeg, helt til jeg leste dette. Hater småfuktig mat(sær?).
Blir deigete? Eller?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:56   #59
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

fikk så lyst til å lage slike muffins jeg, helt til jeg leste dette. Hater småfuktig mat(sær?).
Blir deigete? Eller?

Ja de blir, som jeg skrev, deigete. Men du kan jo fikse på oppskriften slik at de blir tørrere sikkert.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 12:10   #60
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Tenke jeg skulle prøve meg på disse, men ser nå at jeg kun har vaniljekesam.
Funker det tro?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no