Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjoletips til vinterbryllup

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-22, 14:23   #21
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det er en mening med det. Eller cookies er aktivert.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-22, 16:12   #22
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Den kjolen fra Diana har jeg -og jeg virkelig elsker den! Den er superfin. Men jeg lurer også veldig på hva jeg evnt kan bruke over den.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-22, 16:47   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Hva med en mohair-jakke-sak i nøytral farge?

Synes den fra dianas salonger var veldig fin. Får stadig opp reklame derfra selv, men har ikke kjøpt noe enda.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-22, 11:16   #24
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

En bolero i fuskepels må jo være perfekt til et vinterbryllup.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-22, 12:22   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Mange av kjolene dere viser er flotte, og jeg innser at jeg er fryktelig kresen og vanskelig. Jeg er ikke glad i gjennomsiktige partier, liker ikke blonder, kler ikke V-utringing, kan ikke ha utringing på ryggen ... Men jeg liker et par av kjolene fra Ivy & Oak, faktisk. De er nok for lange, så jeg må finne ut om de lar seg legge opp.

Woops, er det sært?
Sånn er jeg også.

Hva med å få en kjole sydd til deg? Evt spør koko-damene hva det vil koste å tilpasse en til dine mål? Syns å huske at vi begge mangler lengde... og da blir gjerne innslagspunktet for midje nedpå stumpen istedet for der det skal være (viktig ved innsvinget kjole), osv.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-22, 12:56   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Har du greit med tid? Sjekket Etsy? Mye fint der, masse som er litt på siden av det som er tidens trender og som henger på Gud og Hvermann, og kan derfor vare i mange år. Du kan få det custom tilpasset, akkurat den lengden du trenger, og det koster ofte ikke all verden heller, sammenlignet med å kjøpe i vanlige butikker.

Bare noen eksempel:

https://www.etsy.com/no-en/shop/Anna...on_id=18636859

https://www.etsy.com/no-en/shop/ADOR...0&page=1#items

https://www.etsy.com/no-en/shop/Line...on_id=10828662

https://www.etsy.com/no-en/shop/nikk...on_id=27443137

https://www.etsy.com/no-en/shop/Nich...on_id=29418579

https://www.etsy.com/no-en/listing/7...62&pro=1&frs=1

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-01-22 kl 13:15.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-22, 12:13   #27
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hva med en mohair-jakke-sak i nøytral farge?

Ja, det er i alle fall en enkel løsning.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

En bolero i fuskepels må jo være perfekt til et vinterbryllup.

Ja, bolero funker, altså? Jeg har alltid pleid å bruke nope bolero-ish over kjoler, men etter at jeg så det programmet til Jenny Skavlan for et par år siden der de latterliggjorde boleroen så voldsomt, har jeg tenkt at jeg kanskje legger skam på mine næreste ved å ha dem på?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Woops, er det sært?
Sånn er jeg også.

Hva med å få en kjole sydd til deg? Evt spør koko-damene hva det vil koste å tilpasse en til dine mål? Syns å huske at vi begge mangler lengde... og da blir gjerne innslagspunktet for midje nedpå stumpen istedet for der det skal være (viktig ved innsvinget kjole), osv.

Mangler absolutt litt lengde, ja! Akkurat til dette brylluppet rekker jeg nok ikke å få noe sydd, men det er absolutt en god idé!

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har du greit med tid? Sjekket Etsy? Mye fint der, masse som er litt på siden av det som er tidens trender og som henger på Gud og Hvermann, og kan derfor vare i mange år. Du kan få det custom tilpasset, akkurat den lengden du trenger, og det koster ofte ikke all verden heller, sammenlignet med å kjøpe i vanlige butikker.

Takk for tips! Hvor lang tid bør jeg ha for å bestille derifra, tror du?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-22, 12:17   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips! Hvor lang tid bør jeg ha for å bestille derifra, tror du?

Det kommer vel alt an på hvilken selger du bestiller fra, og hvor i verden de holder til. Du kan bare skrive e-post til selgeren og spørre, min erfaring er at de svarer veldig kjapt, og er veldig ivrige etter å tilpasse. Du kan også filtrere så du bare får fram selgere i Europa f.eks, eller Norge (begrenser selvsagt utvalget veldig), og "ready to ship in" f.eks 1-3 business days.

Det har variert fra "noen dager" til "noen uker" når jeg har bestilt klær derfra.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-01-22 kl 12:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-22, 12:32   #29
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det kommer vel alt an på hvilken selger du bestiller fra, og hvor i verden de holder til. Du kan bare skrive e-post til selgeren og spørre, min erfaring er at de svarer veldig kjapt, og er veldig ivrige etter å tilpasse. Du kan også filtrere så du bare får fram selgere i Europa f.eks, eller Norge (begrenser selvsagt utvalget veldig), og "ready to ship in" f.eks 1-3 business days.

Det har variert fra "noen dager" til "noen uker" når jeg har bestilt klær derfra.

Takk! Dette er som du skjønner en helt ukjent verden for meg.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-22, 12:39   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk! Dette er som du skjønner en helt ukjent verden for meg.

Ja, altså Etsy (dersom du ikke er kjent med det) er et internasjonalt nettsamfunn av ulike forhandlere som selger varer som enten er håndlaget eller brukt (tilsvarer "epla" i Norge). Så hvis du velger "handmade" (meny til venstre) så får du opp forhandlere som selger klær de syr selv. Mange har ferdigsydde i definerte størrelser, men hvis du spør så kan de ofte sy opp og tilpasse, evt lage plagget i en annen farge (det tar jo den tiden det tar selvsagt), og jeg har også fått spørsmål om målene mine på e-post, selv om jeg har bestilt en bestemt størrelse av det de har lagt ut. Jeg har alltid vært fornøyd med det jeg har kjøpt. Og man kan lese anmeldelser, og kunder har også sendt inn bilder med klærne de har kjøpt. Veldig nyttig. Det er ofte relativt billig, siden selgerne ikke bruker penger på butikklokale, ansatte, markedsføring etc. Og en stor fordel er at du får noe som ingen andre har.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-01-22 kl 12:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-22, 13:36   #31
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Ja, bolero funker, altså? Jeg har alltid pleid å bruke nope bolero-ish over kjoler, men etter at jeg så det programmet til Jenny Skavlan for et par år siden der de latterliggjorde boleroen så voldsomt, har jeg tenkt at jeg kanskje legger skam på mine næreste ved å ha dem på?

Noe sånt som dette tror jeg ikke Jenny Skavlan hadde frowned upon, altså.

https://www.epla.no/mote/produkter/957366/

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-22, 14:15   #32
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, altså Etsy (dersom du ikke er kjent med det) er et internasjonalt nettsamfunn av ulike forhandlere som selger varer som enten er håndlaget eller brukt (tilsvarer "epla" i Norge). Så hvis du velger "handmade" (meny til venstre) så får du opp forhandlere som selger klær de syr selv. Mange har ferdigsydde i definerte størrelser, men hvis du spør så kan de ofte sy opp og tilpasse, evt lage plagget i en annen farge (det tar jo den tiden det tar selvsagt), og jeg har også fått spørsmål om målene mine på e-post, selv om jeg har bestilt en bestemt størrelse av det de har lagt ut. Jeg har alltid vært fornøyd med det jeg har kjøpt. Og man kan lese anmeldelser, og kunder har også sendt inn bilder med klærne de har kjøpt. Veldig nyttig. Det er ofte relativt billig, siden selgerne ikke bruker penger på butikklokale, ansatte, markedsføring etc. Og en stor fordel er at du får noe som ingen andre har.

Takk for info! Det høres ut som et nettsted jeg fort kan bruke en del tid på ...


Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Noe sånt som dette tror jeg ikke Jenny Skavlan hadde frowned upon, altså.

https://www.epla.no/mote/produkter/957366/

Nei, bolero er kanskje ikke alltid bolero. Den var fin.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-22, 14:16   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Etsy er en tidstyv av dimensjoner.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-22, 14:22   #34
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Etsy er en tidstyv av dimensjoner.

Det ante meg, ja.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 14:39   #35
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoletips til vinterbryllup

Etter alt dette styret med å finne kjole, endte jeg opp med å ha på bunad i kirken og en gammel sommerkjole fra Finn med strikket jakke over resten av kvelden. Det fungerte fint, men en kan jo lure på hvorfor jeg ikke bare fant på den varianten med det samme.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no