Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-16, 20:46   #801
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har gjort storhandel til jul og fikk så og si alt på første forsøk. Vi har ei lita liste med fire ting som mannen får ta seg av i morgen tidlig. Det som mangler nå er å få inn juletreet og pynte treet og huset for øvrig. I morgen skal adventspynten vekk og julepynten frem. Vi er i rute og det er deilig!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 21:01   #802
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Jeg pleier å legge 4 kronestykker på plata under kjelen etter at grøten har kokt opp, dersom jeg ikke har tid til å stå og røre hele tiden, da blir den ikke svidd! Ellers så svir den seg ikke fort om du har god kjele/gryte, med teflon el.l belegg..

Jeg fulgte dette rådet, og det funket. Grøten ble iallefall ikke svidd. Fikk mye skryt, så jeg tror kanskje jeg bare innfører det som tradisjon at vi har grøten her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 21:05   #803
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.903
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har vunnet i enda en nettjulekalender. Tydeligvis har jeg vinnerflaks denne julen, to fine kalenderpremier og noen hundrelapper på Flaxkalenderen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 21:13   #804
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2016

Vi fikk sykdom i hus i går tidlig og i natt har vesla hostet til hun kastet opp, så begynte jeg rundt 05 tia. Så ikke noe av det vi hadde planlagt i går og i dag er gjennomført.
Håper det snur til i morgen, hvis ikke blir det julaften 1. eller 2. juledag.
Huset er i hvert fall vasket, det ordnet mannen, og litt kaker har vi bakt for en ukes tid siden, men julegaver er ikke ferdig pakket inn og vi mangler en del mat, som jeg hadde planer om å handle inn, å begynne forberede i dag. Det ble det ikke noe av.


Sist redigert av Christa : 22-12-16 kl 21:34.
Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 21:18   #805
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.903
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

God bedring til deg og vesla Christa. Tror det er mange syke nå dessverre. Flere har vært borte fra barnehagen denne uken, og vi hadde en venn på døren som skulle levere julekort og der lå også de fleste syke hjemme. Kjipt at juletiden ofte er sykdomstid også. Vi har, bank i bordet, ingenting og håper ikke noen rakk å bli smittet av noe de siste skole-/barnehagedagene heller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 23:33   #806
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg dro fra jobb rundt 12 idag og etter det har vi fått gjort:

handlet mat ( mangler brus og sånn)
polet
blomster
siste gaven innkjøpt
levert de siste gavene
hentet ting hos mamma
saltet og pepret ribba
støvsugd sofaen og pyntet noe
ryddet gangen
ordnet ferdig kalendergaver

Imorgen,
rydde og vaske ferdig
pynte
pynte pepperkakehus
og alt jeg ikke husker nå

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 09:11   #807
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Juletråden 2016

I går fikk vi treet i hus, jeg fikk krydret ribba og gutta var hos frisøren og fikk juleklippen. Nå er det bare igjen litt handling (det meste er i hus), vaske bad, skifte på senger og pynte tre. Jeg har full dag på jobb først, så det må bli i ettermiddag/kveld.

I morgen formiddag skal vi på graven til mellombror med lys og hjerte, før det blir julegrøt med mandel i 12-13 tiden og så ribbe etterhvert, i 16-17 tiden.
Gleder meg til noen dager med fri og kos med familien!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 09:18   #808
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Da har jeg pakket inn gaver, jeg tror jeg har kontroll, men sikker er jeg ikke. Jeg føler at jeg har glemt noen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 09:47   #809
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Det passer så veldig dårlig ar jeg er dårlig og fungerer for kvart maskin.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 10:39   #810
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Huset ferdig pynta og vaska. Skal hente noe kristorn fra Hagen nå. Ut og kjøpe inn noe krydder vi mangler. Og så er alt klart til å servere risgrøt med mandel til 30 stykk. Like kjekt hvert år

God jul alle sammen!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 11:54   #811
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Sånn da er jeg julepynta også.

<---

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 11:57   #812
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.824
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Vi rekker det meste. Det andre overfører jeg bare til lista over ikke så viktige ting. Vi har sett julekalender sammen hver dag. Det har jeg prioritert høyt. Ikke bare fordi det er en nydelig serie i år, men det er fint å gjøre det sanmen. Vi har rukket teater også. Mat og gaver er i hus og nå venter vi på gjestene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 12:12   #813
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.903
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Rolig dag i dag. Alt er ferdig til jul og roen har senket seg. Jeg gleder meg til å dekke på til alle julemiddagene med det fine serviset vi arvet etter svigermor tidligere i år. I dag er det bare pynting som gjenstår. Vi skal spise julegrøt, pynte juletreet sammen, spise julesnop mens vi ser Grevinnen og Hovmesteren og sette fram mat til julenissen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 12:17   #814
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.834
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2016

Trodde jeg kun hadde igjen en tur på butikken for å kjøpe julegodteri og blomster, men så oppdaget jeg at jeg hadde glemt å vaske steikovnen. Æsj. Nå er den full av spray som virker, så blir den nok ren snart.
Tror kanskje jeg drar på kirkegården for å tenne lys til mine kjære i dag, da får de lys som brenner både i dag og i morgen siden andre drar dit i morgen

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 13:29   #815
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg vasker steikeovn i romjula... Fint med pinnekjøtt.

Nuh - husvask! Har barnevakt fram til 15.00. :svosj:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 13:32   #816
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.903
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Wow, jeg er imponert over Posten. Pakken jeg venter på (ikke julegave heldigvis) ble levert inn 18.30 i går kveld og nå fikk jeg nettopp hentemelding. De gjør visst sitt beste for at alle skal få pakkene sine før jul.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 13:54   #817
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2016

Vi er så proffe i år, ass!! Har dekket bordet klart til i morgen allerede!! 😃 laget ferdig alle kaker. Levert alle bøker på biblioteket før ferien. 😃 pyntet stua og droppet en haug av ting jeg ellers gjør men i år har tenkt; er det så viktig? Stolt av det Assa, har minimert stresset skikkelig!!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 14:02   #818
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.463
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Så deilig, Cumulus!

Jeg går straks fra jobb og satser på å komme hjem til et ferdig pyntet hus og støvsuget. Sånn går det når man inviterer eksen til å feire jul med oss. Da må man jobbe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 14:33   #819
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.694
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Vi skal være alene i morgen og jeg vurderer om jeg skal gidde å stryke den hvite duken til stuebordet eller om jeg bare skal la den rosa, småblomstrete voksduken ligge.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 14:45   #820
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.236
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi skal være alene i morgen og jeg vurderer om jeg skal gidde å stryke den hvite duken til stuebordet eller om jeg bare skal la den rosa, småblomstrete voksduken ligge.

Vi har en dansk julevoksduk vi har brukt i hele julen de siste par årene som jeg er veldig glad i, men da jeg kom over den røde damaskduken min i julelintøybunken (!jepp! jeg vet!) så fikk jeg så fryktelig lyst til å ha rød damask på julebordet - så her blir det uplanlagt stryking en eller annen gang mellom nå og i morgen ettermiddag. Man får ikke mere arbeid enn det man skaffer selv.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no