Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva baker dere til jul?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 18:51   #41
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hva baker dere til jul?

I år blir det pepperkaker, risboller og kolakaker.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:02   #42
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva baker dere til jul?

Jeg baker ikke så mye. Nøttkyss/mandelkyss hovedsaklig. Evt. en kake i romjula om vi får besøk. Ellers baker moren min når hun er her. I år blir det knekkaker, skriverfruens, vannkringler (nordnorsk fenomen, og vi dypper dem heller ikke i vann, så de blir da myke) og så skal vi mekke sammen noe konfekt. Hun har også med seg krinalefse nordfra. Ellers kjøper jeg et par kransekaker. I år feirer svigermor jul hos oss, og hun har sikkert noe med seg hun også. Jeg er mer glad i godteri (sjokolade/marsipan) enn så mye kaker.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:00   #43
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva baker dere til jul?

Så langt har vi pepperkaker, hvite kakemenn og kolakaker. Kransekakepinner og biscotti skal jeg også bake, tror jeg. I tillegg skal det feires bursdag rett før jul, så det må vel bakes noe litt mer kakete også.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:14   #44
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva baker dere til jul?

Sandnøtter, krumkaker, smørkranser, pepperkaker, og om jeg gidder: kokosmakroner.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 15:20   #45
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva baker dere til jul?

Har bakt sandnøtter og brune pinner i tillegg til colakaker, kransekakestenger og havreflarn som nevnt over her. Minsten har bakt pepperkaker med farmor og farfar, så da satser jeg på å slippe det i år.
Tirsdag blir det lussekatter.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 15:36   #46
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker dere til jul?

Her ligger pepperkakene klare i boksen. De bakte vi i går jeg, mine tre yngste og bonusgutten. Det var kjempekoselig! I tillegg lagde jeg krumkaker, for det må vi ha. Ellers blir det lite bakst her i huset. Det blir ikke spist. Barna ønsker seg sjokoladekake og gulrotkake og det skal de få. I tillegg blir det lussekatter den 13. Det er viktig.

Risboller er det som skal lages utover dette. Kransekake har vi i fryseren og kanskje, kanskje blir det spist litt av den også i julen.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 16:40   #47
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.516
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker dere til jul?

Jeg baker minst mulig. Jeg hadde planer om å bake pepperkaker sammen med ungene, men det har mamma gjort. Så bakte vi sånne sjakkruter sammen med en venninne og hennes barn. Noe mer blir det ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:52   #48
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva baker dere til jul?

Dette forumet er farlig.

Jeg er nå oppe i 8 sorter + konfekt. Så mange andre fristende matsider og blogger som er linket til herfra også.

Krumkaker
Sirupsnipper
Hvite kakemenn
Neiman marcus cookies
M&M cookies (med non-stop isteden)
Kanelstjerner
Risboller
Kolakaker

Julebrød, bakt 2 ganger. Blir sikkert en runde neste uke også. Og Lussekatter.

Punsjeboller
Sjokoladefudge
Cornflaks/peanøttsnacks
Mozartkuler

Og ennå sikler jeg på mye. Huset har ost av sjokolade og sukker. Jeg skjønner ikke de som sier det ikke blir spist opp. En stor boks kolakaker er helt tom, og ungene stakk av med krumkakeboksen og spiste hele det øverste laget.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no