Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 23:05   #81
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.070
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Ja, jeg synes forsåvidt det er best om far tar ut hele kvoten uten at mor er hjemme. Mor kan jo velge å ikke være i jobb i den perioden, men da får hun jo hverken lønn eller foreldrepenger. Det mange gjør er vel å ta ut ferie i den perioden faren har permisjon, så de i hvert fall er hjemme 4-5 uker samtidig, men jeg vet også om flere som har vært hjemme uten inntekt samtidig som mannen tar ut kvoten - det kan jo ingen hindre dem i. Det er når far skal ha mer enn kvoten at det er aktivitetspllikt for mor.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:08   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Nei. Det er to viktige grunner til å ha det sånn. En er å få mor ut i produktivt arbeid, en annen er å få far inn i omsorgsrollen. Mor skal ikke være der samtidig som far har permisjon.

Ser at Ingling har svart, men sånn som det er nå så er det jo likestilling, da mannen kan være arbeidsledig og hjemme med mor og barn når mor har lønnet permisjon.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:09   #83
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Desto større grunn for å utvide pappakvoten, mao.

  Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:10   #84
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Jeg er for ordens skyld helt for utvidelse av pappakvoten. Det verste jeg hører, er når kvinner omtaler permisjonen sin sin egen og at mannen bør prise seg lykkelig over å få noe i det hele tatt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:12   #85
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.926
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg synes det er på sin plass å gjøre det umulig for mor å blokkere fars mulighet for alenetid sammen med barnet sitt. Jeg blir fremdeles provosert av mødre som ikke kan la far og barn få tid alene sammen. Jeg tror den øremerkingen kan fjernes etter hvert, men ikke før kulturen der mor mener at foreldrepermisjonen er hennes har avgått med en stille død. Og jeg er altså høyredame, og burde egentlig mene at alle burde velge selv, men akkurat her mener jeg at mild tvang er nødvendig.

Dette er jeg så enig i at jeg bare signerer
:lat:

Jeg håper også at vi en gang i fremtiden kommer dit at det ikke lengre er behov for å regulere dette, men dessverre tror jeg at det er lenge til

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:17   #86
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Det er jo ikke likt ennå. Dvs man har vel fått bort det at fedrekvoten er avhenigig av mors opptjening hvis far tar hele permisjonen. Er det selvstendig opptjeningsrett til denne i sin helhet nå eller er det forsatt 50% hvis mor jobber halvt?

Hvis far er arbeidsledig eller trygdet eller hjemme av andre årsaker kan mor fortsatt få sine rettigheter og være hjemme med lønn selv om far er der og kunne tatt seg av barnet. Er det imidlertid mor som er trygdet eller arbeidsledig eller hjemmeværende faller fars rettigheter til permisjonen bort med mindre mor går tilbake i jobb. Dette understreker det gamle bildet av en mammapermisjon der dette med fars overtagelse av permisjonsuker kun var et tiltak for at mødrene skulle kunne jobbe eller studere, ikke en selvstendig rettighet til å være sammen med barnet. Jeg synes i grunnen at det holder at man sier at man bare får et gitt antall uker permisjon, og ikke ser så mye på hva den andre forelderen gjør. Hvis ikke må man nesten begynne å betrakte far som god nok omsorgsperson også i de tilfellene det er han som er hjemme av andre årsaker.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:19   #87
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Hvis far er arbeidsledig eller trygdet eller hjemme av andre årsaker kan mor fortsatt få sine rettigheter og være hjemme med lønn selv om far er der og kunne tatt seg av barnet. Er det imidlertid mor som er trygdet eller arbeidsledig eller hjemmeværende faller fars rettigheter til permisjonen bort med mindre mor går tilbake i jobb. Dette understreker det gamle bildet av en mammapermisjon der dette med fars overtagelse av permisjonsuker kun var et tiltak for at mødrene skulle kunne jobbe eller studere, ikke en selvstendig rettighet til å være sammen med barnet. Jeg synes i grunnen at det holder at man sier at man bare får et gitt antall uker permisjon, og ikke ser så mye på hva den andre forelderen gjør. Hvis ikke må man nesten begynne å betrakte far som god nok omsorgsperson også i de tilfellene det er han som er hjemme av andre årsaker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:29   #88
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.145
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Imidlertid lurer jeg på om vi snart er i mål med permisjonslengde nå snart? Er det kanskje andre familievennlige tiltak som vil bety mer etterhvert? For eksempel at man kan få barnehageplass hvis man er født på høsten også?


Her er jeg også. For øvrig synes jeg binding til far er helt ok. Det er samfunnets penger og samfunnets perspektiv man bør ha i bakhodet, ikke den enkelte.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:29   #89
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Jeg fant litt oppdatert statistikk på midlertidige ansettelser. Av arbeidsaktive kvinner oppgir omtrent 10% at de har vikariat eller midlertidig ansettelse (figur 8). I tillegg kommer selvsagt problematikken rundt (ufrivillig) deltid, siden far ikke får overta permisjonen uten at mor jobber over 75%.
http://www.arbeidslivet.no/Documents...m%20vanlig.pdf

De få som har ville hatt råd til å bli hjemme i 6 mnd sammen med far uten inntekt er etter min mening et mye mindre problem, enn alle dem som ikke får mulighet til å melde seg som tilkallingsvikar fordi de ikke har noen til å passe barna før de kan levere en arbeidsavtale til NAV, og den arbeidsavtalen kan de ikke få før de har noen til å passe barna.

FOF; jeg tror vi ser relativt forskjellig på det å kunne begynne raskt i en jobb. Når man melder seg som lærervikar betyr det at man kan få telefon neste morgen kl 0730, og må møte opp 0815. Hadde jeg sagt at jeg kunne komme om en måned hvis NAV sa det var greit, ville det vært totalt uinteressant.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 23:31   #90
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Snittalderen for å få fast jobb for leger er over 40 år. Det er ganske mange yrker man tenker på som trygge som også har vikarstafett i mange år før man faktisk har rettigheter som fast ansatt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 00:15   #91
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror imidlertid vi lurer oss selv dersom vi tror at mer jevn fordeling mellom kjønnene nødvendigvis er god likestillingspolitikk. Bare husk hvordan det var tidligere da permisjonen var kortere. De mest karrierebevisste damene skaffet pass til babyen, mens de fleste kvinnene valgte en lengre ulønnet permisjon. Jeg tror at hvis man forkorter permisjonen som mor har mulighet til å ta mer enn at de fleste får være hjemme perioden med fullamming og til fast føde er godt etablert, vil vi igjen se at kvinner i større grad velger ulønnet pause fra arbeidslivet for å få barn og at det igjen blir et valg mellom jobb eller barn. Jeg tror det er det beste for både mor, barn og likestilling at fellespotten ikke blir så mye mindre nå. Men jeg heier på mer pappapermisjon som ekstra uker, så det synes jeg er en fin ting.

Jeg tenker også litt slik. Jeg var helt klart veldig følelsesmessig bundet til barna på en annen måte enn mannen fram til passerte 9 mnd. Hadde jeg hatt mindre permisjon enn det, hadde vi løst det med ferie/ulønnet permisjon. Men fra da av var det også helt greit å bytte plass. Når babyboblen var litt passert, var det enklere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 09:09   #92
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Jeg synes permisjonen er mer enn lang nok, og tenker at vi har plenty av viktigere ting å bruke pengene på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 09:35   #93
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Snittalderen for å få fast jobb for leger er over 40 år. Det er ganske mange yrker man tenker på som trygge som også har vikarstafett i mange år før man faktisk har rettigheter som fast ansatt.

Og kvinnelige leger står i stor fare for å miste vikariatet når de blir gravide.
:sidespor, jeg er bare så sur over de elendige arbeidsforholdene vi har:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 09:49   #94
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Nå leste jeg HI. Bortsett fra at jeg synes lengre foreldreperm er unødvendig, ser jeg ikke noe galt i at de som faktisk donerer pengene, også får bestemme hvem som skal få dem. Det er jo bare å si neitakk hvis det ikke passer.
Esme: Jeg har også gått glipp av en fast jobb fordi jeg var gravid. Hadde lengre ansiennitet, mer relevante fag, kontaktlærer-erfaring og tydelige signaler tidligere på året om at jeg var mest relevant for den faste stillingen. Da magen begynte å vise noen mnd. seinere, ble planene lagt litt om på slik at de uten å si den egentlige grunnen (at jeg var gravid) kunne gi den faste jobben til min yngre, mannlige kollega fordi det da plutselig sto om akkurat det ene faget han hadde som jeg ikke hadde. Tror sånt er ganske vanlig i mange yrker, egentlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 09:50   #95
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.841
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er ingen som hindrer far å ta seks uker i starten av permisjonsperioden, så vidt meg bekjent.

Da er du ikke godt nok orientert. de første seks ukene er forbeholdt mor og foreldrene kan ikke ta permisjon samtidig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:34   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Jeg var 35 før jeg fikk fast lærerjobb. I mellomtiden hadde jeg gått glipp av jobber på grunn av at jeg var gravid/i permisjon. Det var en helt annen situasjon å ha permisjon som fast ansatt. Virkelig!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:38   #97
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da er du ikke godt nok orientert. de første seks ukene er forbeholdt mor og foreldrene kan ikke ta permisjon samtidig.

Da er det endret i forhold til det jeg fikk informasjon om fra NAV i 2004.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:39   #98
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Da er det endret i forhold til det jeg fikk informasjon om fra NAV i 2004.

Mye har skjedd siden 2004.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:40   #99
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Mye har skjedd siden 2004.

Ja, heldigvis.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:49   #100
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.534
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Jeg syns det er helt greit at deler av permisjonen er forbeholdt far, på samme måte som deler er forbeholdt mor.
Det jeg så når vi skulle ha nr 2 og far studerte var at det ikke var så lett for far å kunne ta permisjon som var det beste for familien. Den løsningen vi endte opp med syns ikke jeg var den beste, for vi endte opp med at han tok 2 uker når barnet var mellom 2 og 3 mnd, og resten tok han i forbindelse med jul, men da måtte han studere deler av tiden uansett, så det var jo jeg som måtte ta meg av barnet uansett(jeg avviklet ferie). Det skal også sies at NAV sa til oss at all permisjon måtte taes uten avbrudd. Hadde jeg visst at det holdt at han tok sin del av permisjonen før det var gått 3 år, hadde vi løst det på en annen måte. Så jeg følte egentlig at vi kastet bort endel permisjon pga dette.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no