Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-09, 11:50   #281
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Det må være rart, Poly! Jeg ammer morgen og som regel kveld enda.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 12:55   #282
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

I morgen blir lillesøster 2 år og hun får fortsatt morgenpuppen sin.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 13:04   #283
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Snuppa sluttet selv da hun var 13,5 måned. Da ville hun ikke ha mer.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 13:49   #284
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Begge mine sluttet like etter 2 årsdagen. Da rullet mor inn puppen for godt. Deilig å være ferdig, synes jeg.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 21:52   #285
Sistah
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3
Sistah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

personlig så syntes jeg det var nok da mini bet meg så hardt i puppen at jeg begynte å blø!!! da var han 7,5mnd. Tror han også syntes det var greit. Fullammet han bare de 5 første mnd å etter det ble det gradvis nedtrapping, så da han var 7,5mnd, så var det kun på morgenen og kanskje på kvelden

Sistah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 21:58   #286
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Tror vi er nærme ammeslutt nå, nå om jeg klarer det blir det 3 natta uten pupp. Litt vemodig, jeg ville amme til han er 2, men nå er jeg i mål om en mnd uansett. Å jeg er sliten, å trenger søvn derfor valgte jeg å kutte ut amminga nå(har brukt laaaang tid på ammeslutt) men nå ser det ut som om det er stopp.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 23:08   #287
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det må være rart, Poly! Jeg ammer morgen og som regel kveld enda.

Ja, litt, men egentlig helt naturlig og riktig også. Jeg tror vi har funnet et veldig riktig tidspunkt, for meg og barna, sånn som vi er.

Det er i grunnen helt rart hvor uinteressert han er nå! Han ligger gjerne på armen min de siste par timene av natten, og han koser meg halsgrop og armene mine, men puppene er visst helt uinteressante.

Nå er de BARE MINE!!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 00:07   #288
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Med førstemann ammet jeg i 13 mnd. Jeg stoppet da ammingen siden hun kun ville ha i 3-4 tiden om natten. Med nr. 2 sluttet han selv å amme mens pappan hadde pappaperm. Da var han 10 mnd gammel. Tvillingene ville ikke mer når jeg fikk et ufrivillig avbrudd pga et sykehusopphold på noen dager (fjernet galleblæren). Jeg pumpet og pumpet for å opprettholde produksjonen, men de ville ikke mer når jeg kom hjem igjen. De var da 8 mnd gamle.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:30   #289
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Nå er de BARE MINE!!!

Sikker?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:37   #290
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ja, altså, jeg kan jo låne dem ut i blant, selvsagt. De er for fine til at jeg kan ha dem HELT for meg selv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:39   #291
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Så edelt, Poly!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:54   #292
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jupp, jeg er godheten selv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 13:26   #293
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Snuppa sugde feil (la tunga bakover slik at melken rant ut), så etter 8-10 dager uten at hun fikk i seg særlig, kapitulerte vi... Vi prøvde det meste. Hun fikk deretter flaske, hvorpå det tok nesten 3 uker før sugeteknikken var 100%. Prøvde puppen igjen, men det gikk ikke. Jeg pumpet meg, men hadde lite melk, så hun fikk 50-50 MM og MME. Melken tok slutt etter 3 måneder.

Skulle gjerne ha ammet, men det viktigste var at hun fikk i seg mat.

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:04   #294
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nå ser det ut til at det er slutt, Pie er 19 måneder.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:06   #295
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nå er det bare av og til om morgenen det ammes her. Fortvilende at graviditeten skal sette en stopper for produksjonen. Hun er 25 mnd.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:06   #296
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

1. i 7 mnd og en uke
2. i 11 mnd og en uke
3. er bare 4 mnd og fullammes enda

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:09   #297
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Graviditeten minsket produksjonen drastisk her også, synes det er litt godt å få puppene litt for seg selv før man gyver løs på neste ammeperiode.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:12   #298
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nå er det bare av og til om morgenen det ammes her. Fortvilende at graviditeten skal sette en stopper for produksjonen. Hun er 25 mnd.

Er det selve graviditeten i seg selv som har stoppet produksjonen? Hvor langt på vei var du da du merket det?

Jeg sluttet å amme da jeg ble gravid igjen, men det var fordi jeg spydde hele tiden og trengte maten selv.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:17   #299
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ja, det produseres visstnok et eller annet hormon i morkaka som virker hemmende for melkeproduksjonen. Jeg merket det tidlig, da jeg var knappe 10 uker på vei at her er det mindre melk. Minstemor ble sint og beit fordi melka ikke kom som den skulle.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:44   #300
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Har ikke fått med meg at du er gravid, Skremmern - gratulerer.

Her ammes det fortsatt morgen og kveld - han er 27 måneder nå. Han glemte det hele søndag, og det er første gang, men så maste han til gjengjeld i hele går.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no