Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Å velge bunad

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-14, 22:31   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å velge bunad

Ja, hva er vanlig på dette området? En ting er jo hva man synes er fint, men hva når en har mange mulige valg med hensyn til tilhørighet? Arvingene her har både mor og far fra Oslo, men besteforeldre fra Telemark, Hedmark (fra Østerdalen og Solør)og Oslo. Og nå bor vi i Akershus, og de føler vel på å være herfra, også. Er det greit å velge fritt fra denne buketten med bakgrunn i familietradisjon? Eller er det litt "far fetched"? De har begge fortsatt god tid, egentlig, men om jeg skulle fått lov å brodert/ sy noe selv til konfirmasjon, så må de nok bestemme seg i meeeget god tid.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 22:41   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å velge bunad

Hadde glatt latt de velge blant de alternativene ja.
Med mor fra Troms, far fra Trøndelag, besteforeldre fra Nordland og selv bosatt i Akershus så valgte jeg blant de. Ble Nordlandsbunad, men den har nå mamma fått. Jeg har valgt en enda mer spesifikk bunad innad samme fylke.
Hvis guttene en gang vil ha bunad så får de samme valgmuligheter, men et fylke i tillegg pga far.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 26-01-14 kl 22:58.
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 22:48   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge bunad

Her er både jeg og mannen fra Trondheim. Våre foreldre er fra Nordland, Sogn og Fjordane og Nord-Trøndelag.

Både jeg og datteren min har Nordlandsbunad, da vi føler tilhørigheten sterk nok til den, og den var finest av de vi kunne velge mellom.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 22:58   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Er det noen av de stedene dere har røtter som har sterkere drakttradisjoner enn andre? Jeg ville valgt Hardanger foran Bergen, for eksempel, om tilhørigheten ellers var lik, fordi Hardanger har så mange og langt tradisjoner i tillegg til selve bunaden. Er det noen av foreldrene og besteforeldrene som bruker bunad og er glad i den?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 23:11   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Ja, det er overvekt av beltestakker og Solør-odalsbunader, i alle versjoner. Men ikke nødvendigvis fordi tilknytningen er større. Damene i familien, som er min generasjon, har i liten grad fått velge noe som helst. Det har mest gått på hva moren til bunadsmottager har selv. Jeg vil at jentene våre skal få ha et ord med i laget. Vil de ha fra akershustrakten her vi bor og de vokser opp, så kan de godt få det. Som et eksempel. Om ikke dette blir rart da. de må jo ikke ha lik min og mormor sin?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 23:16   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å velge bunad

Selvsagt må dere ikke ha like.
Jeg var for feig når jeg valgte min, de fleste i damene i slekta har Nordlandsbunad og da valgte jeg også det.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 23:17   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Som dere ser fra svarene er jeg veldig usikker her!
Jeg skulle gjerne kunne knagget slektskap i nord for å velge den, Star! Men der har vi ingen slekt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 23:21   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Med tradisjon mener jeg litt mer enn at mange har det også, selv om det selvsagt er en del av det. Men det er noe med det rundt bunaden og bruken av den som jeg syns er mer stas enkelte steder. Hardanger, en del daler, Telemark. At det er et vanlig brukt festplagg, brukt av mange i mange anledninger. Der man kan arve søljer og deler fra en lang slekt bakover som også har brukt samme drakt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 23:22   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Så lenge det ikke er noe som er villig til å gi en bunad som gave som ungen vil ha til konfirmasjonen så ville jeg nok latt ungen velge litt selv ut i fra mulighetene dere har.

Jeg ser at vi får et stort dilemma når den tid kommer, og har familie som har begynt å mase allerede om hva største jenta vil ha til konfirmasjonen for å kunne begynne og kjøpe sølv og sånt. Vi har også et dilemma med at svigermor faktisk syr bunader, men jeg synes ikke den er så fin og jeg har latt største tulla prøve en variant av den nå som vi har arvet, og hun nekter å gå med den fordi den er så tung selv om den er sydd i rett størrelse til henne nå. Så jeg kommer nok til å la jentene velge selv selv om vi da kan risikere en vesentlig mye høyere kostnad hvis det blir en annen enn den svigermor syr. Selv har jeg Hardangerbunad, og er ekstremt glad i den siden faren min er derfra og vil veldig gjerne at mine jenter også skal ha det, men har ikke tenkt "tvinge" dem til noe som helst.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 23:26   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Foreldrene mine er fra Telemark, og jeg har Beltestakk. For meg har det kun vært naturlig med bunad fra Øst-Telemark. Jeg har vokst opp på Romerike/Oslo. Hadde jeg hatt jenter, og som ønsket seg bunader så hadde Øst-Telemark vært like naturlig for dersom de ønsket det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 23:27   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Polyanna:Aha, den ser jeg! Jeg tenkte at vi kan gjøre noe hyggelig ut av dette og se på endel alternativer og snakke litt rundt de. Også kan de gjøre sine valg ut fra det. Men vi kan jo begrense utvalget litt, så det ikke blir umulig å velge. I dette kan vi selvsagt ta med litt av det du nevner, Polyanna. God ide! Jeg kunne forøvrig tenkt meg festdrakten (Eva Lie)fra Oslo, kanskje en av dem vil arve min gamle bunad?!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-14, 23:31   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Jeg tenker at det er viktig med en bunad man trives i, ut fra farger og fasong og hvordan den er å gå i. For meg personlig er drakthistorien viktig, men jeg innser at den ikke er det for alle, og skal det investeres mye penger i et dyrt plagg er det viktig at det er et plagg man liker godt. Jeg synes geografisk sett at det er helt uproblematisk å velge et sted besteforeldre er fra, men jeg ville satt personlig tilknytning over dette.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 00:22   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge bunad

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Med tradisjon mener jeg litt mer enn at mange har det også, selv om det selvsagt er en del av det. Men det er noe med det rundt bunaden og bruken av den som jeg syns er mer stas enkelte steder. Hardanger, en del daler, Telemark. At det er et vanlig brukt festplagg, brukt av mange i mange anledninger. Der man kan arve søljer og deler fra en lang slekt bakover som også har brukt samme drakt.

Dette synes jeg også er "viktig" når man skal velge bunad. Det er store ulikheter på hvordan en bunad "ble til". Noen et konstruert rundt enkeltfunn gjort i distriktet( og det dreier seg ikke alltid om klesplagg en gang), mens andre er genuine drakter som de som levde i et bestemt distrikt en gang i tiden faktisk gikk med (og her kan man da nevne Setesdalsbunad som jeg mener å ha lest er om ikke den eneste så iallefall en av ytterst få bunader som er i kontinuerlig bruk since way back). Hadde jeg hatt tilknytning til et av de stedene med sterk drakttradisjon, hadde jeg valgt bunad derfra fremfor en som er konstruert på et (mye) senere tidspunkt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 07:40   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Jeg synes man skal ha tilknytning til stedet i alle fall. At folk kjøper beltestakk uten å noen gang ha vært i Telemark blir tåpelig. (nå sier jeg ikke at det er tema til deg)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 09:07   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Du kjenner jo min bakgrunn og mine unger har mulighet til å velge mellom flere bunader fra Hedmark, Sogn og Hordaland i tillegg til drakter fra Bergen og Oslo.

Ungene skal få velge selv, og de trenger ikke ha like. Eldste skal konfirmeres i min konfirmasjonsbunad som er sydd av min mor, og så får hun velge sin egen når hun blir litt eldre og har tenkt gjennom det. Det er det vi er enig om nå, jaffal.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 09:13   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge bunad

Mi får ikkje velge. Ho skal ha Hardanger og det er allereie bestemt. :nazi: men i prinsippet er eg for at dei skal få velge.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 09:15   #17
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Jeg tenker at de er heldige som har mye å velge mellom og ville latt dem gjøre nettopp det.

Samtidig så tenker jeg at det er deres tilknytning som er det viktigste, så om de liker bunaden der dere bor og der de er vokst opp så ville jeg gått for den.

Storesøster har bunad som er basert på hennes oldefars historiske familietilknytning. Den er veldig fin og det er hyggelig med arvet bunad og historie. Men veldig mye tilknytning til stedet den kommer fra har hun ikke. Vi har valgt det samme som Harriet Vane. Hun har den bunaden nå og frem til hun er i hvert fall 18. Men om hun etter hvert ønsker seg en bunad fra Vestlandet og et sted vi har tilknytning til her så skal hun få det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 09:32   #18
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å velge bunad

Jeg ville ha gått for der man fører tilknytning.

Jeg holder på å sy bunad nå. Jeg kunne ha valgt mellom bl.a. Bergen, Bærum, Østerdalen og Sunnmøre, men valgt fra stedet jeg har vokst opp (Romerike) og føler tilknytning til.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 09:51   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Jeg syns tilknytningen du nevner holder i massevis, og syns de bør kunne velge relativt fritt innen dette. Jeg har bunad fra sunnmøre, og syns fint at mitt evt. barnebarn kan arve den, selv om hun da kun kommer til å ha oldefar fra distriktet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 09:55   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bunad

Vi kommer til å prøve å ha arvet/lånt "ungdomsbunad" til konfirmasjonen, og så egen bunad til 18-årsdagen, tror jeg. Foreløbig tenker jeg at den hun har nå nesten burde holde til konfirmasjonen (den er sydd maks inn og opp), men det er mulig det er fordi jeg sliter med å se at lille flisa skal bli stor.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no