Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-11, 23:39   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Jeg trenger en god løsning på oppbevaring av garn og påbegynte prosjekter. Jeg ha en annen løsning enn poser.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 23:42   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Hva er galt med poser? Jeg har sydd tøyposer i ulike størrelser og bruker som oftest dem til strikketøyet når jeg skal rydde det vekk eller ta det med meg. Strikketøy jeg bare holder på med hjemme ligger i sofaen eller i en kurv ved siden av sofaen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 23:46   #3
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Jeg har en kommode til garn, og kurver til påbegynte prosjekter. Pågående prosjekter (merk forskjellen! ) ligger litt her og der.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 00:03   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Enkle gymposer kanskje?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 00:28   #5
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Jeg har en alle påbegynte prosjekter i en puff.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 00:34   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Restegarn samler jeg i en kiste jeg har på loftet. Prosjekter jeg jobber med har jeg i en kurv ved sofaen. (har nesten aldri mer enn et prosjekt gående, for da blir jeg aldri ferdig med noe...)

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 04:54   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Jeg har mest bæreposer selv, men sikler litt på strikketøysmapper. Jeg synes de som er delt inni virker praktisk. Da har du en skillevegg med maljehull så ligger nøstet i en del og strikketøyet i en annen. Eller i voksduk, greit å ta med på plasser hvor det er litt skittent.

Denne synes jeg var fin:

(Den er fra eplebutikken felisi)

Eller disse:

De er til salgs i denne bloggen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 07:05   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Men de er så små! Jeg har en sånn, det er bare plass til et par sokker.

Til annet bruker jeg poser jeg har kjøpt i barneavdelingen på Ikea. Og en kurv i sofaen. Jeg begrenser meg uansett til to, i korte perioder til nød tre prosjekter. Ellers blir man jo aldri ferdig med noe.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 07:29   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Jeg bare har nøstene i en sekk, og pinner, saks, målebånd og synåler i det ytterste rommet på sekken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 07:34   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Påbegynte arbeider ligger i en kurv på golvet sammen med et par garnnøster. Resten av garnet til de påbegynte arbeidene ligger i sine respektive bæreposer på et usynlig sted i biblioteket. Skal jeg ha strikketøyet med meg ut av huset, bruker jeg en muzette (tøypose med niste som deles ut til syklistene under sykkelritt) som er en souvenir fra Tour de France.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 07:42   #11
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har mest bæreposer selv, men sikler litt på strikketøysmapper. Jeg synes de som er delt inni virker praktisk. Da har du en skillevegg med maljehull så ligger nøstet i en del og strikketøyet i en annen.

Når man bruker maljehullet så er mappen opptatt helt til du er ferdig med prosjektet. Det trenger selvsagt ikke være noe problem, men for noen av oss er det litt upraktisk....

Strikketøy som oppevares hjemme ligger i kurv og poser (polposer, stoffposer, handlenett - alt etter hva jeg har for hånden) ved sofaen. Strikketøyet som er med i sekken ligger i strikketøymappe (av og til ihvertfall).

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 07:49   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Strikketøyet ligger selvsagt midt på bordet i stua.
Også har jeg en kurv fra ikea som jeg har garn og pinner og sånne greier i.

  Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:01   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Når man bruker maljehullet så er mappen opptatt helt til du er ferdig med prosjektet. Det trenger selvsagt ikke være noe problem, men for noen av oss er det litt upraktisk....

Man kan kanskje tenke på det som en UFO-dødare? Nei, når jeg ser inn i skapet med uferdige produkter så slår det meg at det kanskje ikke er noe for meg ...

Opprinnelig lagt inn av mammaugla

Strikketøy som oppevares hjemme ligger i kurv og poser (polposer, stoffposer, handlenett - alt etter hva jeg har for hånden) ved sofaen. Strikketøyet som er med i sekken ligger i strikketøymappe (av og til ihvertfall).

Polposer, ja. Det var eldste sin faste "sekk" til korpsøvingen en periode.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:58   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Jeg har en kurv som går under salongbordet. I utgangspunktet en ok løsning, til Knøttliten ble mobil og fattet interesse. Hun er verre enn en kattunge.
Ellers har jeg sydd en haug med tøyposer, så jeg bruker det til pågående prosjekter. Og til å ha med rundt om kring.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:50   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Jeg har også sydde prosjektmapper med glidelås til mine prosjekter, har maks to prosjekter gående om gangen. Jeg liker den typen som er mer som en stående pung best, for de som er vist her i tråden blir for grunne for meg. I hver mappe har jeg en egen boks med saks, nål, målebånd og maskemarkører, så jeg alltid har det for hånden. Garnet oppbevares i et klesskap fra Ikea. Pinner og sånt oppbevares i en kurv oppå skapet.

Kurv ved sofaen og midt på bordet funker bare for folk med litt større barn. Strikkepinner er farlige greier, og ikke bare fordi mor blir pissesur når noen har dratt ut en pinne.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:39   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Skal vi se, jeg har flere forskjellige tynne stoffposer til å snurpe igjen åpningen på til prosjekter som pågår - minner vel litt om sånne enkle gymposer, kjøpt for en 10-er på apoteket. Hvis jeg kjøper garn til et prosjekt putter jeg dem i en sånn stoffpose med én gang, så vet jeg hvor jeg har det. Har aldri mer enn 2-3 prosjekter på pinnene om gangen. De bor til daglig i en kurv i sofaen.
Noe sånt, bare ikke like forseggjort


Også har jeg noe slikt til settpinner og heklenåler


og jeg har kjøpt meg en sånn en til rundpinnene mine. Men siden jeg har arvet en million rundpinner i ørti størrelser fra mormor må jeg visst ha en til


Også har jeg en bitteliten brodert symappe etter oldemor hvor alt av stoppenåler, sikkerhetsnåler, maskemarkører, småsakser og fingerbøl, stæsj og slikt får plass Jeg har til og med småsakser jeg ikke bruker, bare fordi de var oldemor/mormor sine og er så søte, og fingerbøl bruker jeg heller ikke - har beholdt de mest krummelurete.

Garn har jeg i 5-6 skuffer i en IKEA-reol i stua, en sånn en men i en litt mindre modell. Og symappe+ alt annet stæsj i noen småskuffer i en liten kommode vedsiden av sofaen.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:46   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Uhm.. I en kurv, og på gulvet ved siden av kurven når den er full. Jeg er skikkelig strikkenybegynner, så jeg strikker ikke "in public", så jeg trenger ikke ta det med meg noe sted.

Men jeg leter etter en hylle til stua, men finner ikke den jeg vil ha. Dessuten skal kontoret pusses opp i løpet av sommeren, og da blir det kombinert kontor/hobbyrom/ekstrastue. Der skal jeg ha en Expedit hvor sånne ting kan bo.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:04   #18
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

[
Også har jeg noe slikt til settpinner og heklenåler





Hvor får man kjøpt dette? Har ikke sett dette i den lokale garnbutikken. Mine strikkepinner ligger over alt, aner ikke hva jeg har så kjøper nye hver gang

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:44   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Den øverste saken (Dvs en som ligner) kjøpte jeg på etsy.com, den firkanta dingsen hos pinnsvindesign.no

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:11   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du strikketøyet?

Jeg bruker Felisi sine strikketøysmapper og andre sydde tøyposer, og en krok i stua.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no