Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Oppbevaringsbokser som gir matvarer god holdbarhet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-13, 13:38   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Oppbevaringsbokser som gir matvarer god holdbarhet

Er det bare Tupperware som duger? Eller er det andre merker, kanskje også rimeligere som duger like bra?

Vi skal begynne med batch-laging av mat her i huset, og bl.a er det da snakk om å kutte opp grønnsaker/tilbehør ferdig slik at det ligger klart i kjøleskap (evt fryser). Samt sauser og retter som lages fra bunnen, og så fryses. Da trenger vi gode oppbevaringsbokser. Vi har ulike sorter fra Ikea nå, og noen få fra Tupperware. Kan egentlig ikke si at vi merker forskjell Til nå er jeg mest fornøyd med Ikea Jämka:



Ikke veldig fornøyd med Ikea 365:



Men bør vi investere i Tupperware eller annet? Er det verdt det? Vil maten holde seg lengre?

Tar gjerne imot tips og råd om hvilke matvarer som egner seg og ikke til slik, hvor lenge det holder seg etc. om noen har erfaring Og hvordan er det best å oppbevare oppkuttet salat? Salatslyngen fungerer egentlig fint, men den tar altfor mye plass i kjøleskapet.

Vi handler i hovedsak økologisk, så holdbarheten er nok da noe kortere enn annet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 09-08-13 kl 13:47.
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 19:25   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser som gir matvarer god holdbarhet

Jeg har et par kollegaer som påstår salaten (ikke oppkuttet da) holder seg i alle fall en måned i en bestemt TW boks, ja den blir bare bedre og bedre dess lenger den får ligge der, faktisk. Den ene av disse selger TW, den andre er hennes bestevenninne og har selvsagt skapet fullt.

I don't know, jeg har nå bare salater så lenge de varer jeg, og de er (med mindre de havner bakerst i kjøleskapet og blir glemt) stort sett spist opp lenge før det er aktuelt at de forgår uansett. For tiden plukker jeg inn en passe mengde ute, men siden planen min var "så litt nå, så litt mer om et par uker, og så litt mer et par uker senere, og på den måten ha salat hele sommeren" av en eller annen grunn bare be til "så litt (for mye og for tett) nå, og så glemme å prikle det" så er det straks tomt...

Men om du er fornlyd med ikea sine, og har grei tilgjengelighet på disse, så antar jeg prisen blir vesentlilg mer overkommelig enn tw?

(for meg som har flyttet fra ikea blir nok heller det å bestille fra min kollega rimligere enn å kjøre til ikea ens ærend for slike bokser...Men jeg har ikke akkutt behov.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 19:47   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser som gir matvarer god holdbarhet

Salatbollen til tupperware er genial, ja.

Sånn til vanlig oppbevaring merker jeg ikke forskjell på maten om den har ligget i tupperware eller ikea, tror jeg. Jeg har et sett på 5 runde i ulik størrelse fra IKEA som jeg er veldig fornøyd med. Hvit boks med blått lokk.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 19:55   #4
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser som gir matvarer god holdbarhet

Plassøkonomisk er i alle fall runde bokser dumt, så til ditt formål ville jeg sett etter noen firkantede.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 20:10   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser som gir matvarer god holdbarhet

Vi spiser mye salat, men pr idag så putter vi den i ziplock poser og det gjør at salaten forringes kjapt. Så derfor trenger vi et alternativ som ikke tar altfor stor plass, og som holder salaten crispy og fresh Jeg har hørt at TW har gode salatløsninger ja.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 20:15   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser som gir matvarer god holdbarhet

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Plassøkonomisk er i alle fall runde bokser dumt, så til ditt formål ville jeg sett etter noen firkantede.

Jepp, det hadde virkelig vært å foretrekke

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 21:31   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser som gir matvarer god holdbarhet

Det geniale med TW crisper som salatbollen heter er at den har rist i bunnen og lokket buler slik at fukt legger seg i bunnen og i lokket.

Husk at runde bokser blir helt luftetette(om det er ordentlige lokk), mens firkantede ikke er like tette(pga hjørnene) så det kommer an på hva som skal i.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:20   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser som gir matvarer god holdbarhet

Det visste jeg ikke, gullet! Takk for tips

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no