Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-13, 17:15   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Utrop

Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

I lys av gårsdagens oppslag i VG er det etablert en "barnehagebase" der man får oversikt over alle barnehager i Norge. Der kan "hvem som helst" legge inn en valgfri kommentar OM barnehagen, personalet og eventuelle negative opplevelser, og positive.

Jeg synes å henge ut barnehager på denne måten kan komme veldig uheldig og urettferdig ut for både barnehage og personale. Samtidig får barnehagen mulighet til å skjerpe seg og bli bedre - men man har jo Brukerundersøkelser til slikt? Evt kan man gi negative tilbakemeldinger i anonyme brev.

Fastlegener har også fått en slik offentlig gapestokk, dvs pasienter kan uttale seg om leger de har vært hos.

Det er riktignok et kontrollorgan som vurderer uttalelsene før de legges ut, men - likevel.... Hva synes dere?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 17:17   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Jeg tror at man bare får ytterlighetene i en slik base: de mest og minst fornøyde. De som er midt på treet vil ikke gidde å engasjere seg.

Også får man selvsagt først og fremst VG-lesernes synspunkt ... Nok sagt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 17:18   #3
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Kan man kommentere på hver enkelt barnehage?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 17:20   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Jeg tenker at det er litt mindre usmakelig enn legelisten.no, om man forutsetter at sensuren griper tak i eventuelle uttalelser om navngitte ansatte o.l.

Og så er jeg litt ambivalent, siden jeg savner bedre informasjon om hva barnehager kan tilby før man søker. Vi har en barnehage vi har vært alvorlig misfornøyde med, selv om den er på bedringens vei nå - den har vært såpass ille at folk virkelig burde advares mot å søke der slik forholdene var i høst.

Brukerundersøkelser er vel og bra for å gi en tilbakemelding til barnehagen, men betinger jo da en kompetent ledelse. Som vel ofte er hovedmangelen? De er ikke spesielt tilgjengelige for foreldre som ønsker å orientere seg i forhold til hvor de vil ha og ikke vil ha barna sine. Og mange steder får man liksom bare en sjanse til å søke plass, deretter har du plass og stiller sist i køen herfra til evigheten. :btdt: Mye enklere å bytte fastlege etter egen utprøving.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 17:23   #5
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Så lenge det ikke går på enkeltpersoner er det vel greit tenker jeg. Det er en offentlig institusjon og vi har vel rett til rimelig innsyn ihvordan virksomheten drives.

Jeg ser at alle kommentarer må godkjennes før de legges ut. Det er bra.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:06   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Så lenge det går på barnehager og ikke enkeltpersoner synes jeg det er greit. Men jeg tror ikke det har stor verdi. Det blir de mest misfornøyde og de mest fornøyde som gidder si noe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:08   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Det går jo ikke på enkeltpersoner og da tenker hvertfall jeg at det er greit.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:09   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Jeg tror det helst er de hvis oppfatning jeg ikke setter særlig lit til som skriver sånne steder.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:11   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Men jeg måtte legge inn et skryteinnlegg om barnehagen vår da. Når jeg først var igang.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:15   #10
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

På ein måte går det på enkeltpersonar. Dersom eg hadde vore styrer i ein barnehage som fekk veldig dårlig omtale ville eg tatt det som ein kritikk av meg som leiar.

Dette vil jo uansett ofte vere veldig subjektivt. Eg er superfonøgd med vår barnehage, men eg veit om andre som har barn på samme avdeling som meg som er veldig misfornøgde.
For min del kjem det ikkje fram noko nytt i den databasen om barnehagane i mitt område enn det eg veit frå før. Jungeltelegrafen fungerer ofte like godt som Internett!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:18   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Internet kan være jungeltelegraf det også.

Men altså, jeg synes at ledere må tåle at virksomheten kritiseres. Det er en del av pakken når man er leder tenker jeg. Det er annerledes hvis man kommenterer at enkeltansatte er sure eller ikke bryr seg for eksempel.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:20   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Nå som det er så og si full dekning er det veldig bra at det kommer ut rykte på barnehagene, godt eller dårlig.
Så lenge ikke enkelte navn osv blir hengt ut og at det ikke er usaklig.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:23   #13
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

har ikke sjekket mange kommunene men ser da ut som det er stort sett positive kommentarer her. og ja jeg synes det er helt ok med en slik base.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:26   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Syntes ikke dette er noe problem. Man kan anmelde resturanter, butikker, leger og alt mulig av tjenester og det er bra og uproblematisk så lenge kommentarer modereres. Hvorfor skal det være anderledes for barnehager? Hvem vil betale for en dårlig tjeneste?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:27   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.607
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Jeg synes at VGs (hat)kampanje mot barnehager er fullstendig lavmål. Forsiden de hadde på papiravisen sin i går var skikkelig, skikkelig stygg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:28   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Har de en hatkampanje mot barnehager? Jeg leser ikke VG.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:30   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.607
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Jeg ser forøvrig at ei jeg kjenner, som stadig vekk (senest lørdag) klager over barnehagen sin, har kommentert den i barnehagebasen og nå er "strålende fornøyd". Er det slik at man må kommentere med fullt navn? Det er vel ikke så veldig enkelt å skulle gi kritikk for barnehagen man har barnet sitt i under fullt navn, så da blir det kanskje sånn at alle er superfornøyde?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 18:32   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg ser forøvrig at ei jeg kjenner, som stadig vekk (senest lørdag) klager over barnehagen sin, har kommentert den i barnehagebasen og nå er "strålende fornøyd". Er det slik at man må kommentere med fullt navn? Det er vel ikke så veldig enkelt å skulle gi kritikk for barnehagen man har barnet sitt i under fullt navn, så da blir det kanskje sånn at alle er superfornøyde?

Nei, du kan skrive at du heter Kari Normann om du vil det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:43   #19
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes at VGs (hat)kampanje mot barnehager er fullstendig lavmål. Forsiden de hadde på papiravisen sin i går var skikkelig, skikkelig stygg.

Jeg ser ikke helt at de har en hatkampanje mot barnehager. De setter søkelyset på noe viktig. Jeg har savnet denne debatten om bemanning og sikkerhet i barnehagesektoren i flere år og leser VG for første gang på flere måneder.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 20:45   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.607
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å henge ut barnehager (Barnehagebasen VG)

Jeg klarer ikke se at det ensidige fokuset på hvor grusomt det er for ettåringer å gå i barnehagen sammen med forsider som dagens på noen som helst måte er konstruktiv. Men så har jeg jo ingen tro på at VG er konstruktive uansett, så sånn sett er jeg ikke akkurat sjokkert.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no