Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Farge ull fra Janus?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 21:29   #61
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Åh se fine!

Jeg liker at plaggene får ulik sjattering ut fra hvor mye vasket de er. Gleder meg til å farge grønt! Janus sine hvite sømmer er jo perfekt for farging. Har de hvite sømmer på alle plagg?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:31   #62
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Alle plagg jeg har ihvertfall.

Nattdrakten var hvit samme med reflex bodyen, men de 2 fra cubus med mønster på var og hvite. Synes fargen på prinseull klærene ble utrolig fin.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:35   #63
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Er det mer elastikk i strømpebukser?

Jeg tipper det. Stilongs og trøyer/bodier lages i alle fall av samme materialet og blir likt.

Flott grønnfarge, Isolde!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 18:33   #64
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Stilig! Så utrolig flotte klærne ble zol og Isolde! Vurdere å farge de kjedelige mellomblå ullklærne fra Janus. Er så drittlei den blåfargen. (Den som alltid er på tilbud)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:52   #65
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Flere bilder

Jeg har kjøpt farge og skal farge Janusbuksen grønn. Må bare få tak i noen longs som kan farges samtidig først.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 17:02   #66
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

50% på ull fra Cubus i dag - den farges grønn as I write. Den blå buksa fra Janus ble for tung i denne omgang, men jeg tenker at den farges lilla neste sesong.

Andre som har prøvd seg?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:23   #67
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

50% på ull fra Cubus i dag - den farges grønn as I write. Den blå buksa fra Janus ble for tung i denne omgang, men jeg tenker at den farges lilla neste sesong.

Andre som har prøvd seg?

Å^ååå..det tilbudet fikk ikke jeg med meg.. SÅnn kan det gå!
Gleder meg til å begynne å farge. Må bare finne frem alt først.
Det går fint å farge bomull og ull i samme fargevask?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:58   #68
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Hvor mange grader farger dere ullen på?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:01   #69
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

40 eller 60 grader, avhengig av fargen jeg bruker.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:05   #70
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Men krymper ikke ullen da?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:25   #71
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Ikke Janus, Krokofanten, Joha (tror jeg) og Cubus o.l. De kan vaskes på vanlig vaskeprogram og kan da også farges med vanlig tekstilfarge.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:26   #72
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Flott, da setter jeg på maskinen no, har en del tøy jeg skal farge brunt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:44   #73
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Så stilig det ble med farget ulltøy. Litt kjekt å ha noe som ikke alle andre (sånn bortsett fra de på FP)har.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:45   #74
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Det ble skikkelig flott! Jeg har noe halvfarget lyseblå flekkete greier som skal bli som nytt, ser jeg i krystallkulen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:50   #75
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Men holder fargene?

Jeg har alltid hørt at ull ikke kan farges med farge som er beregnet for plantefibre. Derimot kan det farges med Kool-aid, det prøvde jeg på garn nylig, og det ble fint.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:58   #76
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Shit, det er lilla inni vaskemaskinen min.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:11   #77
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Åh, nå ble jeg inspirert - så lekkert ting ble. Jeg har et sett prinseull jakke og bukse, der jakka har fått noen leie flekker etter én dags bruk i bhg og de går IKKE bort Nå skal det farges, ingen tvil - tipper det blir mocca eller lime

For ikke å snakke om at natur pysjer skal få nytt liv!! Mon om noe skal få bli lilla til jentungen

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:33   #78
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Jeg ville ikke farget bomull og ull sammen. Ull farger jeg på 40. Bomull på 60.

Også ser jeg frem til flere bilder

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 13:02   #79
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Vel, jeg tok bomull og ull i en salig blanding, og jeg kan se at noe har blitt brunt og noe har blitt lilla... Kan kanskje skyldes den blå ulltrøyen jeg hev inni.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 13:29   #80
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge ull fra Janus?

Nå er jeg ferdig, og har tatt et bilde av noe av det jeg farget. Brukte fargen brun og endte altså opp med klær i brunt, lilla og grønt. Alt i alt så er jeg fornøyd, brunfargen er faktisk enda finere i virkeligheten.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no