Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Tidene forandrer seg

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-06, 14:40   #21
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var utrolig bra skrevet, og tatt på kornet.

Jeg bodde på Torshov på begynnelsen og midten av 90-tallet og det var den gang Løkka var skummel, det var stort sett der de alkisene og knarkerne kom på trikken. Så pluteslig ut av det blå, ble det så trendy vanke på Løkka.

Jeg var dristig nok til å ta en øl på Tamara både titt og ofte. Var faktisk innom der for et par uker siden, men det har forandret seg også. Eller jeg har kanskje forandret meg.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 15:46   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard



Godt skrevet, ja. Kameler er hverdagskost her hjemme også!

Ellers er jeg en av de som invaderte Løkka med barnevogn, dog ikke med perleøredobb og rik vestkantspappa.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 16:52   #23
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra skrevet! Jeg gikk på videregående på løkka 89-92, og da var det alt annet enn et trendy sted. Husker Noahs Ark åpnet, og det var liksom kjempestas
En venninne av meg arvet en slum penger etter bestemoren sin i 1991, og kjøpte seg en seksroms leilighet på Øvre Foss. Vi synes hun var gal, tenk å bruke 250 000 kr på det da! Hun ler vel hele veien til banken nå

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 18:01   #24
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

En venninne av meg arvet en slum penger etter bestemoren sin i 1991, og kjøpte seg en seksroms leilighet på Øvre Foss. Vi synes hun var gal, tenk å bruke 250 000 kr på det da! Hun ler vel hele veien til banken nå

Det er skikkelig urettferdig at noen har sånn flaks. Hun må da være mangemillionær i dag?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 19:26   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Hører lyden av et par kameler som forsvant. Du skriver bra, Glitter.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 00:44   #26
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner de du skriver om
De skjønte ikke hvordan vi kunne overleve langt ute på landet, fikk ikke fersk tunfisk en gang, langt mindre ruccola eller ordentlig kaffe

Det var i 99. Nå er de skilt og bor på hvert sin-ikke-fullt-så-hippe adresse, og plutselig synes de Løkka-folket er slitsomme og jålete.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 01:19   #27
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og det er ikke bare på Løkka det forandrer seg....

Det er i det hele tatt mye som blir annerledes når man får barn, men troen på at man er akuurat som før sitter hardt.

Flott skrevet!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:21   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da usedvanlig fordomsfullt, Glitter?

For det er vel ikke sånn lenger at ALLE som trasker med barnevogn på kafé på Løkka er perlejenter og pappagutter? Hmm? Hmm?

Jeg synes egentlig Løkka har funnet sin balanse nå. Ikke supertrendyhipt og ikke alternativt. Det er et deilig sted å spasere med barnevogn, og det finnes morsomme steder å drinke litt på. Men nå bodde jeg ikke engang i byen den gang AltVarSåMegetBedre ...

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 17:32   #29
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt skrevet. Jeg gikk på Foss før Løkka ble hipp og slummet når det ble det. Og joda, jeg har varmet opp barnemat både her og der.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 18:08   #30
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, og så kom det til gamlebyen...

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:14   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det var da usedvanlig fordomsfullt, Glitter?

For det er vel ikke sånn lenger at ALLE som trasker med barnevogn på kafé på Løkka er perlejenter og pappagutter? Hmm? Hmm?

Jeg skjønner ikke hva du snakker om? I all rettferdighetens navn er den skrevet i 2003, før jeg ble gravid, før røykelov og etter en lørdag på løkka med lavt blodsukker. I tillegg så var jeg en av dem som bodde der før det ble hipt. :rettferdiggjør:

Jeg syns på en måte at det er bedre på løkka nå, siden de fleste perleøredobbene har flyttet videre og jeg har fått barn selv, men jeg syns sjarmen er borte. Jeg syns det er direkte kvalmt med alle 7-11 og DeliDeLucaene og hvordan de små kule butikkene blir skviset til fordel for intetsigende dusterestautanter.
Jeg skjønner ikke at Oslo kommune kan drive en sånn åndsvak politikk med utbyggelser av alle grønne lunger i indre by og bare kjedebutikker. Jeg vet faktisk ikke om andre steder i verden hvor en hel by er like sterilt renset for sjarm som Oslo er i ferd med å bli. Og det forarger fortsatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 10:46   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi er egentlig ganske enige. Og jeg er, som deg, veldig bekymret for hvordan Deli, 7/11, Mix og Narvesen tar over hvert eneste attraktive hjørne i hele sentrum. Hvor mye Cola og tyggegummi trenger vi egentlig? Har vi så mye penger at vi kjøper brødet vårt på rådyre kiosker i stedet for på Rema?

Kan ingen spesialforretninger overleve i Oslo i det hele tatt?

Selv synes jeg faktisk at Bogstadveien er enda mer skremmende. Der lå forretningene på rekke og rad. Nå er det bare kiosker og kleskjeder.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 16:25   #33
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Knallbra! Vi bor på Tøyen, og dette kjenner jeg igjen!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:15   #34
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Kjempebra skrevet, kan liksom se alt levende foran meg.

Nå bor jeg på landet da, 3 mil nord for Oslo er skjeldent der.
For meg er det kjøpesenter som teller, og de har vi mere en nok av en kort biltur unna. Jeg har blitt så lat at jeg synes det er deilig med alt på et sted uten at jeg trenger å tenke på været på usiden.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:45   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Morsomt innlegg Glitter!

Det du beskriver heter gentrifisering og skjer overalt. Men det sirkulerer da, så det er stadig nye steder som er lavstatus, alternative, hippe og til slutt etablerte. I Trondheim er Baklandet "ferdiggentrifisert", Møllenberg er på vei og Ila har såvidt begynt prosessen. Bygeografi er et spennende fagområde!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:39   #36
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Mystisk Dette har jeg lest før! Kan jeg virkelig huske noe som sto trykket i 2003!?! Har det vært i trykken flere ganger? Uansett, jeg humret både da og nå! Veldig bra!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:04   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Kan jeg virkelig huske noe som sto trykket i 2003!?!

Jeg gjorde vel inntrykk da!
Ikke vært publisert flere ganger, men det hender at stedet den sto henter opp gamle saker og legger dem på forsiden i en slags "husker du.."-greie.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:27   #38
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Godt skrevet. Jeg gikk på Foss før Løkka ble hipp og slummet når det ble det. Og joda, jeg har varmet opp barnemat både her og der.

Jeg gikk også på Foss

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:27   #39
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Hærlig

Og jeg kjenner meg så igjen. Nå er det jeg som skal ha barnevognen med meg over alt, selv om Junior har tilgode å være med ut på drinker på kvelden

Jeg skulle i grunnen ønske at vi hadde vært tøffere når vi kjøpte vår første leilighet, da hadde vi nok hatt 1 mill eller mer i egenkapital nå (kjøpte i 2000).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 17:20   #40
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Morsomt skrevet, men jeg må fnise litt også av alle de som mener de har mer rett på "løkka" enn andre. Begynnelsen av 90-tallet??? Var ganske trendy der da, pga BI/NMH. Kan du skryte på deg å ha valgt Grünerløkka som bosted før BI/NMH kan jeg forstå det litt mer.
Det var rimelig mye perleøredobber og designere på "løkka" på begynelsen av 90-tallet.

Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no