Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

New Age, engler, krystaller og chakra (gammelt NM-innlegg)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 14:11   #21
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og hvis jeg ikke er trygg på at det ikke er skadelig, så bruker ikke jeg det.

Men om det er dokumentert at det er skadelig, da er det greit? Slik som det er med svært mange medisiner?

Ingen vil tvinge deg til å bruke en alternativ behandler du ikke tror på. Men mange blir deverre tvunget til skolemedisisk behandling de helst sikke vil ha, selv om det finnes mer skånsomme løsninger, fordi det kun er det skolemedisinske som dekkes av stat og trygd.

Men nå skal jeg gå å gjøre noe mer fruktbart enn å sitte her å kverulere med skeptikere som ikke kommer til å endre innstilleing samme hva jeg sier ...

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:22   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Men om det er dokumentert at det er skadelig, da er det greit? Slik som det er med svært mange medisiner?

Veldig mange medisiner som har en effekt har også en eller flere bieffekter. Dette er en sannhet som er veldokumentert innenfor legemiddelindustrien, men som det ofte ikke snakkes så mye om innenfor alternativ medisin. Selvsagt er det bedre at bieffektene er dokumentert enn at de ikke er det, og hvis man insisterer på å bare spise 100 % ufarlige medisiner, så kan man jo like gjerne nøye seg med placebo i svært mange tilfeller.

Det finnes veldig mange medisiner som vil hjelpe deg eller helbrede deg hvis de tas riktig og i forsvarlige doser, men som vil skade deg dersom de brukes feil. Selvsagt er det bedre at slikt er dokumentert enn at det ikke er det. Er du virkelig ikke enig i det?

Hovedgrunnen til at jeg holder meg langt unna alt som ligner på "alternativ medisin" er ikke at jeg ikke tror medisinene kan ha en virkning, men fordi kravene til dokumentasjon av eventuelle bivirkninger er så mye dårligere enn for legemiddelindustrien. Hvis jeg skal spise medisiner som er potensielt farlige, skal jeg i det minste vite hva faren går ut på og hvordan jeg kan forebygge bieffektene av den.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:31   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, Teofelia ... :roert:

Det var vakkert skrevet. Rett og slett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:38   #24
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Selvsagt er det bedre at slikt er dokumentert enn at det ikke er det. Er du virkelig ikke enig i det?

Jo, det er det selvfølgelig! Men inne for "alternativ medisin" handler det ikke så veldig ofte om "medisiner" og piller.

Det som tiltaler meg innen for den altforstore sekkeposten som kalles "alternativ medisin", er helhetstenkningen og all den enorme empiri som ligger der. Masse kunnskap og visdom om hvordan man med livstil kan gjøre mye for sin helse. Forståelsen for at ting henger sammen. I motsetning til vitenskapens reduksjonistiske måte å tenke på. Når man plukker helheten fra hverandre og bare studere detaljene hver for seg, da går en glipp av ganske mye.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?

Sist redigert av Mumriel : 27-09-06 kl 14:43.
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:39   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva legger dere egentlig i ordet "alternativ medisin"? For jeg ser ofte at folk da snakker om feks. ALT innenfor helsekostbransjen, også vitaminer og mineraler. Er vitaminer og mineraler alternativ medisin, og som unngås av skeptikere? Hva med melkesyrebakterier? Jeg kjenner et hav av folk som er blitt tilnærmet 100 % friske fra mage- og tarmplager de har hatt hele livet, av å drikke melkesyregjærede urter (Vita Biosa). Det kan vel kalles alternativ medisin, og jeg syns det er trist om folk ikke bruker den bare fordi det ikke er et legemiddel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:43   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva legger dere egentlig i ordet "alternativ medisin"? For jeg ser ofte at folk da snakker om feks. ALT innenfor helsekostbransjen, også vitaminer og mineraler. Er vitaminer og mineraler alternativ medisin, og som unngås av skeptikere? Hva med melkesyrebakterier? Jeg kjenner et hav av folk som er blitt tilnærmet 100 % friske fra mage- og tarmplager de har hatt hele livet, av å drikke melkesyregjærede urter (Vita Biosa). Det kan vel kalles alternativ medisin, og jeg syns det er trist om folk ikke bruker den bare fordi det ikke er et legemiddel.

Det er vel forskjellig fra person til person, men JEG bruker "alternativ medisin" om alt om ikke er dokumentert og anerkjent.

Og det holder ikke med "et hav av folk Iset kjenner", altså. Selv om jeg ærlig talt hadde hoppet på melkesyreprodukter uten altfor mye dokumentasjon, utfra det lille jeg vet om området allerede.

Men man skal ikke proppe i seg uhemmet av alle vitaminer og mineraler. Det er dokumentert skadelig for noen, og dokumentert virkningsløst på en god del.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:44   #27
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Jo, det er det selvfølgelig! Men inne for "alternativ medisin" handler det ikke så veldig ofte om "medisiner" og piller.

Det som tiltaler meg innen for den altforstore sekkeposten som kalles "alternativ medisin", er helhetstenkningen og all den enorme empiri som ligger der. Masse kunnskap og visdom om hvordan man med livstil kan gjøre mye for sin helse. Forståelsen for at ting henger sammen. I motsetning til vitenskapens reduksjonistiske måte å tenke på. Når man plukker helheten fra hverandre og bare studere en detalj, da går en glipp av ganske mye.

signerer

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:46   #28
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er vel forskjellig fra person til person, men JEG bruker "alternativ medisin" om alt om ikke er dokumentert og anerkjent.

Og det holder ikke med "et hav av folk Iset kjenner", altså. Selv om jeg ærlig talt hadde hoppet på melkesyreprodukter uten altfor mye dokumentasjon, utfra det lille jeg vet om området allerede.

Men man skal ikke proppe i seg uhemmet av alle vitaminer og mineraler. Det er dokumentert skadelig for noen, og dokumentert virkningsløst på en god del.

men det er jo en del alternativt som begynner å bli såpass mye brukt at man kan dokumentere effekt av det, er du åpen for det ?

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:49   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og det holder ikke med "et hav av folk Iset kjenner", altså.

Pøh! :fornærma:

Hehe neida, jeg er heller ikke den som hiver i meg alt mulig, men hadde jeg hatt helseplager og hørte om ting som kunne hjelpe, hadde jeg jo prøvd, så sant de ikke var farlige. Og det er det få helsekost-produkter i Norge som er, med de nesten sykelig strenge kontrollene vi har her i landet på slikt.

At vitaminer og mineraler er dokumentert virkningsløst på endel, tja, det spørs hvor man leser. Jeg har lest såkalte "vitenskapelige undersøkelser" som har konkludert med at vitamintabletter har null effekt, men disse undersøkelsene har vist seg å ha så mange mangler at det nesten er litt flaut å lese. Kosttilskudd skal jo aldri erstatte mat, men være et supplement for de som er småspiste osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:49   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Jo, det er det selvfølgelig! Men inne for "alternativ medisin" handler det ikke så veldig ofte om "medisiner" og piller.

Det som tiltaler meg innen for den altforstore sekkeposten som kalles "alternativ medisin", er helhetstenkningen og all den enorme empiri som ligger der. Masse kunnskap og visdom om hvordan man med livstil kan gjøre mye for sin helse. Forståelsen for at ting henger sammen. I motsetning til vitenskapens reduksjonistiske måte å tenke på. Når man plukker helheten fra hverandre og bare studere detaljene hver for seg, da går en glipp av ganske mye.

Jeg er helt for helhetstenkning, og synes det er trist at dagens helsevesen gir altfor lite rom til det. Men når man faktisk har for høyt blodtrykk, må det behandles, uavhengig av om man også er deprimert. Det idéelle er hvis man kan finne ut om den grunnleggende årsaken f.eks. er at pasienten sitter for mye inne, isolert, og trøstespiser. Hvis han kommer seg ut, får et sosialt liv og trener, kan han kanske bli kurert.

Men hvis en sjarlatan sier at grunnen til hans problemer er at det går uheldige magnetiske strømninger gjennom rommet, kjøp denne magneten til 12.000 laken og sett den i sikringsskapet, så blir du et helt og lykkelig menneske, så er det ikke bare dustete, men kan være farlig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:50   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

men det er jo en del alternativt som begynner å bli såpass mye brukt at man kan dokumentere effekt av det, er du åpen for det ?

Ja, selvsagt, hvis det er dokumentert er det pr. def. ikke lenger alternativt etter min definisjon. Jeg har forsøkt akupunktur mot migrene og under fødselen, antagelig virkningsløst for mitt vedkommende, men det betyr ikke at det er slik for alle.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:53   #32
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men hvis en sjarlatan sier at grunnen til hans problemer er at det går uheldige magnetiske strømninger gjennom rommet, kjøp denne magneten til 12.000 laken og sett den i sikringsskapet, så blir du et helt og lykkelig menneske, så er det ikke bare dustete, men kan være farlig.

Kan vi ikke heller diskutere den seriøse delen av den såkalte alternativbransjen? Det er så mye mere fruktbart ...

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:54   #33
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, selvsagt, hvis det er dokumentert er det pr. def. ikke lenger alternativt etter min definisjon. Jeg har forsøkt akupunktur mot migrene og under fødselen, antagelig virkningsløst for mitt vedkommende, men det betyr ikke at det er slik for alle.

Så lenge det ikke er en del av skolemedisin er det alternativt

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:55   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Kan vi ikke heller diskutere den seriøse delen av den såkalte alternativbransjen? Det er så mye mere fruktbart ...

Så lenge "alternativbransjen" selv ikke klarer distansere seg fra humbugen, er det vanskelig å holde den delen utenfor diskusjonen, synes jeg. Trist for de som er seriøse, men likevel sant …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:57   #35
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

dette er også alternativt og kan være effektivt

http://www.foreldreportalen.no/forum...read.php?t=761

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:57   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Så lenge det ikke er en del av skolemedisin er det alternativt

Akupunktur brukes jo på veldig mange sykehus i dag. Er det alternativ behandling eller skolemedisin da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:59   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Så lenge det ikke er en del av skolemedisin er det alternativt

Det er også en bra definisjon. Akupunktur faller da utenfor alternativtbegrepet.

Jeg vil fremdeles forsøke dokumentert alternativt etter din definisjon, men med omhu.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:59   #38
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Akupunktur brukes jo på veldig mange sykehus i dag. Er det alternativ behandling eller skolemedisin da?


Jeg vil si alternativt fordi det ikke er en del av utdannelsen, skolemedisin......

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:02   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

dette er også alternativt og kan være effektivt

http://www.foreldreportalen.no/forum...read.php?t=761

Det er typiske eksempler jeg IKKE kommer til å følge Bortsett fra ingefær mot kvalme, som legen min fortalte meg, så da er det vel dokumentert :klokketro:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:04   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Jeg vil si alternativt fordi det ikke er en del av utdannelsen, skolemedisin......

Dét blir vanskeligere igjen. Det finnes alt slags spesialiseringer. Vil du si at psykoterapi er alternativt fordi det ikke er i grunnutdanningen, men bare i spesialiseringen som psykiater?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no