Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 14:38   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Jeg har hørt en del ganger i det siste at det er blitt mer vanlig å feire jul sammen med venner fremfor familie. Allikevel kjenner jeg ingen som tilbringer julaften sammen med sine venner. I min krets er det familien som gjelder akkurat denne dagen.

Selv kunne jeg egentlig godt tenke meg å feiret jul sammen med venner og deres barn. På tradisjonelt vis altså, med julemiddag og gaveåpning. Jeg tror det kunne vært hyggelig for barna å få leke sammen, og hyggelig for oss voksne. Ikke det at jeg ikke har det hyggelig med familien altså. Det er bare det at vi bor langt fra hverandre, og det er ikke alltid så enkelt å få til å møtes akkurat i julen. Vi er jo flere søsken som gjør krav på foreldrene, og jeg ser altså for meg at vennejul kunne vært like hyggelig.

Hva synes du? Kunne du tenke deg det?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:39   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, jeg kunne absolutt tenkt meg vennejul.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:44   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, det kunne vært en flott måte og feiret dagen på, men nå er jeg så utrolig glad i mammas julemat, så jeg syns godt hun kunne vært med som kokk.

Men vi kunne godt feiret annen hvert år. Et år med min familie og et år med venner. SvigerTiger kan verken å lage det koselig rundt seg eller å lage mat, så henne er jeg ikke så avhengig av i juletiden.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:45   #4
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Kommer veldig ann å det da. Jeg trives veldig godt med den tradisjonelle familie-julen. Men nå er jo søskenbarnet til aj kun 3 mnd eldre enn han da, så de har jo glede av hverandre.

Men hadde det vært det "riktige" venneparet, så kunne det blitt koselig. Men selv om jeg er glad i vennene mine, betyr det ikke at jeg vil feire jul med alle heller. Julen er litt for spesiell til det

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:46   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Nei, egentlig ikke. Jeg syns det er hyggelig å ha familiefeiring akkurat på julaften. Jeg syns det er ekstra hyggelig på julaften fordi alle kommer sammen - både store og små, unge og gamle (og halvgamle). Jeg er veldig tradisjonsbunden når det kommer til jul.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:46   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Jeg vet i grunnen ikke, det måtte i så fall vært veldig nære venner jeg følte meg trygg på. Julen er såpass spesiell for meg, og den dagen er det familien som er i fokus. Men om man ikke har familien i nærheten eller ønsker å feire med dem kan absolutt en vennejul ha noe for seg ja.
I fjor feiret faktisk ei venninne julen hjemme hos oss. Hun kom hit fra Oslo og bodde hos oss i en uke og feiret her hjemme med oss og mine slektninger. Kjempekoselig!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:47   #7
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

I år skal vi reise til mine foreldre, men neste år skal vi feire med venner i Oslo.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:50   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Nå har ikke vi lengre familie her annet enn mamma så derfor inviterer vi alltid to vi kjenner som er alene og uten familie. Ellers i julen treffer vi venner med barn.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:50   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Selve julaften vil jeg gjerne ha med familien, men 1. juledag er en flott dag å ha brunch sammen med venner.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:55   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ren vennejul hadde sikkert vært hyggelig, men jeg har ikke lyst til å la besteforeldrene "i stikken" og gi avkall på det å være sammen med dem i julen. Så jeg vil helst ha jul sammen med familien, men nå har vi såpass lite familie at det hadde sikkert vært hyggelig med noen venner (gjerne med barn) også. Hvis vi en gang får et hus som er stort nok til å invitere besteforeldrene til oss i julen, skulle jeg gjerne invitert flere enn bare akkurat dem.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:02   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, vi har gjort den ved noen anledninger. Svigermor har alltid vært med. For oss er det veldig hyggelig, annethvert år må vi "ta hånd om" svigermor og da min familie bor langt unna og min pappa (mamma lever ikke) den julen er sammen med min søster så blir det bare vi tre voksne + Herremannen. Det føles ekstremt tomt. Da har vi invitert våre nærmeste venner. I år skal vi kanskje være hos dem og det føles flott. Jeg er selv vant ved juler der det er mange barn og litt liv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:10   #12
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Det kunne vært hyggelig, men jeg ville ikke "valgt bort" familien til fordel for venner. Dessuten synes jeg det er velsignet godt å være hjemme hos oss sjøl på julaften, så jeg er neimen ikke sikker på om jeg ville dratt bort. :sær:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:11   #13
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Hvorfor ikke.

Men vi feirer hjemme. For meg er jul inkluderende og om jeg oppdaget at en jeg kjenner var alene så ville de bli invitert med. I år har jeg spøkefullt invitert frisøren min som sa han var alene. Han trodde meg nå ikke, men jeg må jo klippe meg før jul.

Ingen skal være alene i julen.

Jeg ville ikke dra til venner og la mor være alene.

Søsteren min og tenåringsønn har de siste årene latt være å reise til Barteby og feiret iallefall en julaften sammen gode venner.

Familie er så mye mere enn blod.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:47   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Jeg trives for godt i sammen med familien min til at det skulle være aktuelt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:48   #15
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Jeg er litt sånn "ja takk begge deler". Jeg ville ikke valgt bort storfamilien denne dagen, for det er dem det er viktigst for meg å være sammen med, men jeg hadde syns det var en flott bonus om noen av vennene våre hadde lyst til å feire med oss også.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:52   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja det hadde vært hyggelig - på tradisjonelt vis. Men det forutsetter at familien ikke var noe alternativ. Jeg hadde ikke valgt venner fremfor familie.
Hos oss er det vanlig at vi er annenhver jul hos hverandres foreldre, og skulle det klaffe slik pga det ene eller det andre, at det ikke lenger var slik så kunne jeg meget vel ha feiret jul med nære venner.

  Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 16:05   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Jeg ville ikke valgt bort familien(dvs mamma, pappa, bror med familie), men om jeg viste at f.eks ei venninne av en eller annen grunn satt alene, så ville jeg uten tvil invitert henne til å feire sammen med oss.

Forrige julaften feiret jeg, mann og lille alene, vi ble invitert til tanta mi, men valgte å takke nei fordi lille var så liten at vi syns det ble mest stress å dra dit for så å måtte dra tilbake klokka 19. I år derimot kunne vi nok takket ja til en sånn invitasjon om vi skulle vært alene her,...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 16:07   #18
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Juleftan er familie dag her og det vil eg ikkje forandre på.
Nyttårseftan feirar eg gjerne med venner

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 16:38   #19
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nei, egentlig ikke. Jeg syns det er hyggelig å ha familiefeiring akkurat på julaften. Jeg syns det er ekstra hyggelig på julaften fordi alle kommer sammen - både store og små, unge og gamle (og halvgamle). Jeg er veldig tradisjonsbunden når det kommer til jul.

Heldig dere som har så mange.


Jeg er vant med å feire jul ilag med bare mamma og pappa, fra jeg var lita og til jeg ble sammen med mann...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 16:45   #20
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

En venninne har to år spurt om vi "på sikt" kunne tenke oss å feire jul med dem og ev. andre felles venner. Det ville sikkert blitt meget hyggelig det, men jeg er temmelig tradisjonsbundet mht julen og kan ikke tenke meg å ikke ha enten familien min eller svigerfamilien min rundt meg.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no