Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pris på julegaver til foreldre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 19:34   #21
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Vi får dyrere gaver enn vi gir fra foreldre og svigerforeldre.

De har bedre råd enn oss og jeg synes at det er uproblematisk.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:40   #22
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Jeg får dyrere gaver enn jeg gir til min mor. Hun har en del mer penger enn meg så jeg ser ikke på det som noe problem. Om hun velger å ikke gi meg noe så ser jeg ikke på det som noe problem heller, bare hun gir til ungene.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:43   #23
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Vi får større gaver enn vi gir. Det syns jeg er helt som det bør være, for vi har relativt dårlig råd mens de er millionærer, alle mann. Foreldrene mine gir som regel penger, de har begynt å dele ut arven. Svigers kjøper vanligvis noe vi verken trenger eller har lyst på, så vi har forsøkt å formidle at de ikke trenger kjøpe så stort.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:46   #24
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg prøver å gi omtrent like store gaver som det vi får. Jeg er en voksen dame som tjener penger, og føler meg ikke vel med å få dyre gaver av foreldrene mine og gi småtteri tilbake.

(Men foreldrene våre bruker jo mer penger på gaver til familien vår totalt, siden jeg har fire barn).

Sånn føler jeg det også.

forøvrig kan summen på gavene variere veldig fra år til år. Jeg er mer opptatt av å finne en gave som passer enn at det skal være noe til en spesiell pris.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:49   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Mamma får dyrere gave fra oss enn vi får av henne - ikke store summer som skiller, men vi er to og har begge kurrante lønninger, mens hun er alene og jobber i lavtlønnet yrke (+ at hun har en skokk av barnebarn) Gave hun gir til oss + prinsen utgjør nok likevel mer enn vi gir til henne. For meg gir det en litt dårlig bismak om hun med lavere inntekt enn oss skal ruinere seg på julegaver.

Svigermor og svigerfar bruker nok mer penger på gaver enn vi gjør - der er det mannen som styrer, og der er det tradisjon for det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:28   #26
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg prøver å gi omtrent like store gaver som det vi får. Jeg er en voksen dame som tjener penger, og føler meg ikke vel med å få dyre gaver av foreldrene mine og gi småtteri tilbake.

(Men foreldrene våre bruker jo mer penger på gaver til familien vår totalt, siden jeg har fire barn).

Det er akkurat det jeg tenker også (men jeg har kun tre barn).

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:38   #27
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi får en god del dyrere gaver fra foreldrene våre enn vi gir til dem, ja. Generelt bruker de (særlig svigerforeldrene mine) mer penger på oss enn vi på dem, og det synes jeg er helt greit.



Både foreldre og svigerforeldre har en bedre økonomi enn oss (høyere lønninger og uten/lite lån), så jeg har ikke noen betenkeligheter med å legge oss på et lavere prisnivå.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:40   #28
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi får en god del dyrere gaver fra foreldrene våre enn vi gir til dem, ja. Generelt bruker de (særlig svigerforeldrene mine) mer penger på oss enn vi på dem, og det synes jeg er helt greit.

Signerer den.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:31   #29
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Vi får dyrere gaver enn vi gir. Mine foreldre gir dyre gaver(men gir sjelden noe ellers i året), svigers gir litt billigere gaver (men gir endel ellers i året). Vi gir gaver for ca samme sum til begge foreldreparene. Vi er ofte samlet alle, og det ville føltes feil om vi skulle gi mye dyrere gave til mine foreldre enn svigers, fordi vi får dyrere gav fra dem.

Vi tjener nok mer enn våre foreldre, men vi har da mye mer å bruke pengene på også, så jeg har ingen bismak ved at de gir dyrere gave enn oss. Det viktigste syns jeg er at det synes at det er lagt omtanke bak gaven og at det er noe som passer til mottageren.

Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:03   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Stort sett får vi dyrere gave fra foreldrene våre enn det vi gir.

Men er dette noe du/dere tenker mye på? Kjøper dere ikke det dere har lst til å gi dem, uavhengig av pris?

(Jeg kjøper ikke alt jeg har lyst til å gi foreldrene mine uavhengig av pris, noe har jeg rett og slett ikke råd til. Men om jeg ønsker å gi min mor en teaterbillett kjøper jeg ikke til noe mer fordi hun mest sannsynlig gir dyrere gave til meg. Det syns jeg er litt tullete.)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:33   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Vi fåg mer enn vi gir, vi hadde ikke hatt mulighet å gitt tilbake like mye som vi får.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:38   #32
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

.....................


Sist redigert av Kråka : 20-02-08 kl 22:43.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:45   #33
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på julegaver til foreldre?

Det kommer faktisk litt an på hva gaven er.
Jeg synes det er utrolig gøy å gi bort gave som "passer", noen ganger blir det dyrt, noen ganger blir det billigere og noen ganger er det hjemmelaget.

Foreldrene mine bruker mye penger på gaver til ungen, litt mindre til oss, og det er det viktigste.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no