Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan pynter du til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 13:24   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

More is less, er min filosofi

Du mener ut i fra det du beskriver at "Less is more" vil jeg tro

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:24   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Her i huset skal det pyntes i sølv og hvitt og kanskje bittelitte blått.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:26   #23
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Du mener ut i fra det du beskriver at "Less is more" vil jeg tro

Selvsagt – noen ganger går det unna i svingene når jeg skriver

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:27   #24
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Den var flott Ekkir. Min kjære holdt også på å gå i frø da jeg kom hjem med adventstaken til Georg Jensen. Tror den kostet 8-900 kr. Men han synes den er knall fin da.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:28   #25
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Den var flott Ekkir. Min kjære holdt også på å gå i frø da jeg kom hjem med adventstaken til Georg Jensen. Tror den kostet 8-900 kr. Men han synes den er knall fin da.

Min mann var faktisk med da vi kjøpte den. Jeg ba han vente utenfor

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:28   #26
bloma
Aktiv
 
bloma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 129
bloma er litt kul
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Nostalgi er tingen her. Fargekoordinert jul der ungenes egen pynt ikke får plass er for meg værre enn amrikansk kitch pynt.

Fargekoordinert jul trenger ikke bety at man ikke får plass til ungenes pynt!

Når man starter på scratch som voksen med julepynting - er man jo i en enestående posisjon til å skape egne tradisjoner av julefeiring og -pynting, og da kan man jo velge å pynte med noe som er pent og gir hyggelig julero, fremfor kaos?

For barnet vårt er absolutt ikke julen "noe verre", hun koser seg med julepynting sammen med oss, og det er jo vi som lager forventningene til julehøytiden, som gjør dette til hennes måte å feire jul på.

Kanskje er jeg ikke veldig nostalgisk av meg, men jeg er generelt lite knyttet til ting, og veldig knyttet til stemning.
Og det skal jeg love at det blir hos oss - selv om den er hvit og lysende!

__________________
storebloma2004 og lillebloma 2009
bloma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:31   #27
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Min mann var faktisk med da vi kjøpte den. Jeg ba han vente utenfor

Ja kanskje like greit. Men den ER flott!

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:34   #28
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Dette var det eneste jeg fant...

Den var fin!

Opprinnelig lagt inn av bloma, her.

Kanskje er jeg ikke veldig nostalgisk av meg, men jeg er generelt lite knyttet til ting, og veldig knyttet til stemning.
Og det skal jeg love at det blir hos oss - selv om den er hvit og lysende!

Det synes jeg var bra sagt. Stemningen er jo utrolig viktig. Og jeg er sikker på at det nok er veldig pent. (Selv om jeg er stikk motsatt.) Jeg håper du legger ut bilde.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:38   #29
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg pynter ikke så veldig mye, tror jeg er litt miljøskadd av et jule-overpyntet barndomshjem... Men er veldig glad i adventstaken min (Georg Jensens i stål), så den bruker vi mye i adventstiden.
Juletreet kommer opp lillejulaften, ellers er det kalender som barnas farfar har brodert, men ikke så veldig mye mer.

Ellers tror jeg at det blir jul for meg med mye levende lys, kongerøkelse og masse mandariner (lys og lukt er viktig).

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:45   #30
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Den var flott Ekkir. Min kjære holdt også på å gå i frø da jeg kom hjem med adventstaken til Georg Jensen. Tror den kostet 8-900 kr. Men han synes den er knall fin da.

Den har jeg også.

I sommer oppdaget jeg at det kostet det halve på Scandinavian Seaways sin båt... Og jeg angrer så på at jeg ikke kjøpte 2 lysestaker av Georg Jensen...

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:52   #31
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Min mann var faktisk med da vi kjøpte den. Jeg ba han vente utenfor

Menn skjönner seg ikke paa pynt. Ikke i noen prisklasser. Slik maa kjöpes med venninner eller alene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:54   #32
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Den har jeg også.

I sommer oppdaget jeg at det kostet det halve på Scandinavian Seaways sin båt... Og jeg angrer så på at jeg ikke kjøpte 2 lysestaker av Georg Jensen...

Georg Jensen har utrolig mye flott. Særlig har de endel flott juletrepynt. Og lysestaker så klart. Og deilig sengetøy. Og badekåper...og og og....

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:07   #33
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg pynter ikke så mye. Hovedsakelig med røde duker og hvite lys. Har litt pynt vi setter frem, noe er nostalgiske ting fra barndommen eller ting som noen har laget til meg/gitt meg, annet er ting jeg har kjøpt som jeg synes er fint. Har faktisk mest engler uten at det er en bevisst greie, jeg har ikke noe spesielt imot nisser. Pynter mye med lys, har flere lysestaker/telysestaker som tas frem til jul. Alle mine pyntesaker er rimelig nedtonede, jeg er ikke glad i gull og glitter - til mannens fortvilelse får han ikke engang ha glitter på juletreet

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:32   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Noen som har tips til hvor jeg kan finne en skikkelig stilig, kitschy advenststake? Jeg liker ikke de vanlige og ikke de minimalistiske. Er det forresten et norsk fenomen? Noen som eventuelt vet hva det heter på engelsk?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:35   #35
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Har litt av hvert ja.... Har nok endret litt stil siden jeg kjøpte det jeg har. Men det får gå. Det går i rødt og gull.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:05   #36
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Sånn så det ut i Selma-heimen i fjor og sånn kommer det nok til å se ut i år også

http://www.foreldreportalen.no/forum...selmas+julehus

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:42   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Her er julen hvit, rosa og rød. Ikke en nisse å se i første etasje. jeg kan ikke fordra dem, men noen engler, hjerter og stjerner. Jeg pynter for det meste med lys, blomster, lukter og stemninger.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:45   #38
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Vi pynter svært lite til jul. Men det er med stor begeistring vi hvert år henger opp en julesel (sel, ja, ikke esel ) i filt. Den kjøpte vi i Carmel da vi var på bryllupsreise i California i 1999. Jeg liker godt julepynt, men den må bety noe spesielt for meg, slik at jeg kommer i stemning.

Og så må jeg innrømme at vi har styrt unna juletre så langt. Men jeg skjønner jo at det må til når man har barn i huset. Akkurat dét er noe jeg ikke ser spesielt frem til ved å bli mor. (Men jeg regner med at de mye omtalte tindrende barneøynene veier opp for alt styret med å dra et grantre inn i stuen.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.

Sist redigert av Xian : 24-10-07 kl 17:00.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:53   #39
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Vi pynter med det vi har samlet oss gejnnom årene. Det henger ikke sammen i en spesiell stil, men det skaper fin julestemning.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 17:17   #40
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Her pyntes det med mye lys! Stjerner, lykter og adventsstaker Ellers blir det nisser og engler, røde løpere på bordene osv. Ikke overdådig mye, men akkurat passe.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no