Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-07, 21:44   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Sammen med mann, tre barn, mine foreldre, søster og svoger og kanskje ei oldermor. Her hjemme. Ja, og et lam i sine enkelte deler.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:49   #22
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Aner ikke. Vet ikke. Avlyser gjerne jula.



Når ble det sånn at man måtte slutte å kose seg glugg i hjel og begynne å ta hensyn til om man fornærma/såra noen? Jula er blitt et slags besøks-maraton for vår del. Mest fordi alle står hardnakket på at de er dårlige familiefolk om de ikke tar i mot besøk minst én gang i løpet av juleuka. Og VIPS, der var vi fullbooka. *stress*

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:51   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.


Når ble det sånn at man måtte slutte å kose seg glugg i hjel og begynne å ta hensyn til om man fornærma/såra noen?

Slik får det ikke bli hos oss . Jeg tviholder på retten min til å feire jul slik jeg/vi har lyst og slik det er mest praktisk for oss.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:54   #24
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Slik får det ikke bli hos oss . Jeg tviholder på retten min til å feire jul slik jeg/vi har lyst og slik det er mest praktisk for oss.

Tror jammen jeg skal benytte meg av dette nå jeg også, nå som vi ikke lenger er de som lettest kan fly fra hus til hus fordi vi ikke har barn. Men så var det det med de nybakte besteforeldrene, da. De krever besøksrett her eller der... *problemfokusert nå*

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:54   #25
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Hjemme, sammen med svigermor, i år som i fjor og de siste 10 årene.
Siste jula i dette huset - neste år har vi vårt eget!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:57   #26
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.



Når ble det sånn at man måtte slutte å kose seg glugg i hjel og begynne å ta hensyn til om man fornærma/såra noen? Jula er blitt et slags besøks-maraton for vår del. Mest fordi alle står hardnakket på at de er dårlige familiefolk om de ikke tar i mot besøk minst én gang i løpet av juleuka. Og VIPS, der var vi fullbooka. *stress*


Her er det tvert imot. Jeg skulle gjerne byttet mot en stor familie og masse julebesøk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:58   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

De krever besøksrett her eller der... *problemfokusert nå*

Da kan de vel komme på besøk? Jeg antar det blir løsningen vår - problemet er bare at det kan bli vanskeligheter med overnattingsplass etterhvert. Da får vi isåfall fikse en seng som ikke er hos oss.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:01   #28
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Her er det tvert imot. Jeg skulle gjerne byttet mot en stor familie og masse julebesøk.

Nå føler jeg meg kjip fordi jeg klager.
Jeg syns jo det er koselig med familien. Jeg bare savner følelsen av å kunne planlegge og styre selv, uten å risikere at noen blir såre.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:01   #29
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Hjemme selvfølgelig.

Med hvem vet jeg ikke enda. Vi skal til svigermor 1. juledag. Mulig mor blir med oss dit. Hvem som kommer julaften vet jeg ikke. Det meste blir likt uansett om vi er bare oss tre eller flere.

Mere enn 8-10 stykker må jeg snu litt på bordet for, men det går bra det også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:05   #30
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Aner ikke. Forhåpentligvis ikke på fødestua..
Vi h ar booket oss inn hos min far om alt er fint.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:07   #31
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Hjemme hos oss! Svigersene kommer, samt svoger og svigerinne med barn. Vi blir ti stykker.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:10   #32
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Hjemme hos oss selv, for første gang.

Med mor og litt utvidet familie. Vi blir 9 til bords.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:20   #33
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Heime for første gong
Muleg svigers kjem.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:24   #34
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Hjemme hos foreldrene mine, og for første gang på leeenge skal alle søskenene mine være der også, med partner og barn. Mormor er også en selvskreven gjest, så vi blir 16 stk i år

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:30   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Vi feirer med mine foreldre, mannens er i Surnadal og har to barn, svigerbarn og barnebarn sammen med seg på julaften, og mine foreldre har bare meg, og mannen stortrives sammen med dem og vil gjerne være her.

Så tar vi svigerfamilien uti romjula og nyttåarshelgen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:31   #36
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

I år reiser vi hjem til mamma og pappa. Vi er annet hvert år hjemme alene hos oss selv, og annet hvert år hos mamma og pappa. Begge deler er like koslig.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:32   #37
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Vi skal feire julen hjemme hos oss sammen med mine foreldre, mine 2 brødre, min svigerinne og niese og nevø.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:32   #38
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Hjemme her i Tromsø. Foreldrene mine kommer og blir til 3. juledag. Jeg er litt usikker på om jeg skal ta lille med meg og bli med dem hjem da, eller bare bli her i byen hele jula. Jeg skal uansett ha laaaaang juleferie i år og gleder meg til det.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:39   #39
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Hjemme, med mann og 3 barn og mine foreldre.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 23:03   #40
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Hjemme sammen med barna, kattene og hunden. Er jeg heldig kan det hende mannen er hjemme, men jeg tviler (han har vakt på jobben).
Min familie er i Spania og Danmark i år, men vi pleier ikke feire sammen med dem. Mannen sin familie pleier verken å komme her eller å invitere oss. (Jeg hadde forøvrig heller aldri reist til dem uten mannen.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no