Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleforberedelser og planlegging

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-07, 23:04   #61
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser og planlegging

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg bytter farger i stua (og resten av huset) etter årstid og humør jeg. Akkurat nå er det mye lilla i stua - det har det aldri vært før, og jeg lurer litt på å la det være lilla gjennom adventen også, også skifte til rødt nærmere jul.

Ja, jeg gjorde det før, men nå har jeg nesten ikke oppbevaringsplass til sofaputene. Og det er de som utgjør mesteparten av farger. Jeg har som tidligere nevnt nesten ikke bord- og benkeplass, og ikke vinduskarmer heller. Hvite vegger, brun sofa, hvite, beige og brune panelgardiner. Det er basisen. Og så har jeg røde og oransje puter, og rødt fat, rød vase, noen oransje lys.

Jeg hadde dilla på turkis en periode, og jeg synes fremdeles det er fint, men jeg har ingen plass å oppbevare det turkise stæsjet mitt. Det meste er kastet.. Jeg har en del limefarget enda, men noe av det står på kjøkkenet.

Jeg skulle ønske jeg hadde et slags walk-in-closet hvor jeg bare hadde puter, lys, vaser og annet stæsj i alle slags farger.

Fordelen med det røde og oransje er at det blir skal lite til før det blir julete. Som sagt, bare noen mandariner i det røde fatet, et juletre og litt sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 23:11   #62
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleforberedelser og planlegging

Vi begrenser gavene så godt som mulig. Mannens familie har velsignet lave gavekrav. Han og søstra har som tradisjon å utveksle en stratos.

gavelista:
Mine foreldre, hans foreldre, en bestemor hver: kalender med bilder av unger
Hans søster: stratos og kalender.
Nevøene hans: penger
Mine søsken: ei bok e.l.
Min nevø: klær eller leike (2-300 kr).
Dattra vår: et eller annet lite. Hun skjønner ikke poenget likevel
Mannen: klær. Så slipper han å kjøpe selv
Ei venninne: noe dill til 50-100 kr.

Pyntinga blir nok begrenset. Med en ettåring i huset er det ikke mange stedene man kan sette ting, og ihvertfall ikke levende lys. Det blir vel en juleduk på kjøkkenbordet og et juletre. Det viktigste er å få vasket ned til jul

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 23:12   #63
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleforberedelser og planlegging

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, jeg gjorde det før, men nå har jeg nesten ikke oppbevaringsplass til sofaputene. (....)

Jeg skulle ønske jeg hadde et slags walk-in-closet hvor jeg bare hadde puter, lys, vaser og annet stæsj i alle slags farger.

Fordelen med det røde og oransje er at det blir skal lite til før det blir julete. Som sagt, bare noen mandariner i det røde fatet, et juletre og litt sånt.

Jeg har vanligvis rødt og oransje i stua på høsten/vinteren. Men når julepynten kommer frem pakker jeg vekk det oransje. Jeg løser sofaputeplassproblemet med å kun bytte trekk. Har en drøss med trekk i det nye store svære skapet jeg har klart å snike inn i en krok på barnerommet. Der er også mye annet stæsj i forskjellige farger.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:44   #64
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleforberedelser og planlegging

Å, en liste-tråd. Jeg har julegaveliste, julekortliste med adresser, gjøre-liste og matliste/innkjøpsliste. På mine lister står det hvem og hva som får julegaver, hvem som får julekort med adresse, hva jeg skal, må og vil gjøre til jul og alt jeg trenger å handle inn til jul. Det blir ganske lange lister, men sinnsykt deilig å krysse av.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 11:52   #65
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleforberedelser og planlegging

Jeg har forresten alltid med en handleliste når vi kjøper julegaver.
I tillegg har vi barnevakt til Propellen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no