Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-19, 07:07   #281
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Ferdig med kalenderen, DVs jeg mangler til luke 24, men det er jo lenge til.

Ferdig med gave til storebror, godt i gang med lillebror sin.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 08:04   #282
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg fikk kjøpt mange gaver til pakkekalenderen på tirsdag. Nå mangler innpakking, og oversikt over hvor mange jeg mangler.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 09:02   #283
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg fikk også kjøpt mange kalendergaver i går! Er ikke i mål, men har til en stund frem i tid, så får henge opp de som er klare.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 09:31   #284
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Mannen tok litt av da han var på jobbreise for en stund siden, så vi har vært ferdig med kalenderen for evigheter siden. Sønnen får både Lego-kalender og pakke-kalender. I går kom mannen hjem med kalender til meg også. For meg er det viktigste at alle er klare til 1. desember slik at de henger der alle sammen, det er egentlig viktigere enn hva de inneholder. Det er stort sett småting, litt godteri og slikt. Og en "stor" gave på bursdagen hans som er tidlig i desember.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 10:41   #285
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

MIN kalender er den eneste som er klar, for den kom fiks fedig i posten i går, Essie sin på black week tibud til 399 ble for fristende.

Jeg har det meste til eldste sin, og mangler en del på jentene sine og det meste på mannens, men jeg avspasserer starten av dagen i morgen og satser på å få i havn både en del kalendergaver og julegaver. Og fyller opp med snop på de dagene som ikke har noe annet. Det går så bra så

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 10:46   #286
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg er ferdig med alle julegaver som skal sendes eller tas med i koffert når jeg skal på førjulsbesøk til Bergen neste uke. Da er det bare gaver til sønnen min og mannen min igjen. Har noen ideer, og god tid så det skal nok gå bra. Huset er adventspyntet og jeg begynner å bake litt i morgen. Skal ha adventsbesøk på søndag, så da er det bare å komme i gang. :-D

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 11:01   #287
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Mannen er visst den eneste som ikke får, siden jeg har fått av svigermor i bursdagsgave. Vi har ikke pleid å ha det til oss voksne, men han burde kanskje få da?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 11:10   #288
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Eg har ikkje klart å finne kalender til jentene Minstemor vil ha sminkekalender, men eg betaler ikkje over 500,- for ein kalender. Eg får prøve å tenke ut noko lurt i helga.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 11:10   #289
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Så mange flinke og fornuftige mennesker her inne! Jeg er som vanlig absolutt ikke i rute. Har bare kjøpt en eneste julegave(av rundt 30), toppen halvparten av de 96 adventskalendergavene er fixet, jeg har ikke bakt(skal bake ihvertfall 5-6 slag, sikkert flere) og i det hele tatt er jeg egentlig så bakpå som jeg kan bli. Jeg er en deadlinejunkie og funker best på adrenalin, og det er både en velsignelse og en forbannelse. Vondt for kontrollfreaken i meg, men veldig gøy når det går unna. Jeg er best når det gjelder, og gleder meg veldig til juleverksted i dag og til å sprette julebrusen på søndag!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 11:18   #290
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Eldste nekter å henge opp lys før søndag, men han skal jaggu få hjelpe meg i dag.
Fant plutselig ut at vi må ta turen til foreldra mine til helga. Da returnerer vi med pepperkaker, pepperkakehus i deler og hvite kakemenn.
I fjor fikk vi påfyll av hvite kakemenn, men i år blir det nok ikke flere turer før julaften så håper på en ekstra boks.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 13:30   #291
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har forresten kjøpt meg selv en alt for dyr adventskalender fra AC Perch, og gleder meg til advent.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 14:56   #292
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Eg har ikkje klart å finne kalender til jentene Minstemor vil ha sminkekalender, men eg betaler ikkje over 500,- for ein kalender. Eg får prøve å tenke ut noko lurt i helga.

Det er sikkert tilbud på Black Friday.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 15:14   #293
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Eg har eit håp om å finne noko i morgon.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 21:49   #294
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har vært så flink i dag og har laget delfiakake og en runde med krumkaker.
Blir en litt hektisk helg med julebord i morgen og sikkert litt slakk lørdag men skal ha adventselskap som vanlig på søndag så da må jeg ha noe julete kaker og greit med alt som er gjort.

Har spurt gutta og de vil ha sjokoladekalender så skal se om de har på Nille. Så får alle en flaxkalender.

Jeg ventet på rabatt for å kjøpe Baborkalender men fikk vite at det ikke blir tilbud der i år så da kjøper jeg likegjerne på Blush. De har 21% og jeg ville kjøpt den uansett.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 22:13   #295
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Her er julegardiner oppe, serviset byttet ut, utelysene på plass så mangler bare å henge opp stjernene. De ligger klare da.
Fotoboka er straks klar også.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 29-11-19 kl 10:55.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 22:19   #296
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Da er de siste gavene kjøpt inn. Tenker jeg snart skal begynne å pakke litt inn det som er kommet i hus og så ta det som kommer i posten etter hvert som det kommer. Sånn at det ikke blir en stor jobb rett før presanger skal byttes. Har en plan om å får ryddet og vasket gulv i morgen siden jeg har fri og så kan vi få opp utelys og lete frem litt julepynt. Og få hengt opp adventskalenderne til ungene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-19, 22:43   #297
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Nå har vi visst opp til flere kalendere. Hver vår flax, gutta har en godteri hver og så måtte jeg jo støtte et familiemedlem som akkurat spurte.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 09:34   #298
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har kjøpt 2!! stk julegaver allerede, og har lister på hva resten ønsker seg.

Hva min kjære skal få til jul har jeg ingen anelse om i år. Han ønsker seg ingen ting, og har alt han trenger pluss litt til.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 10:58   #299
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har hengt opp pakkekalenderne TO dager før 1. desember.
Vanligvis svetter jeg natt til 1. desember, og mangler en 4-5 gaver, så dette er stor forbedring!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 19:53   #300
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har vasket leiligheta og pynta litt til advent.
Jeg har tradisjon som jeg har tatt med hjemmefra at jeg vasker alle tepper og matter før advent. Så legger jeg dem ikke på gulvene igjen før vi pynter til jul.
Rar, men viktig tradisjon.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no