Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Feirer dere halloween?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 11:43   #141
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Vi feirer ikke halloween og vil ikke at ungene skal ta del i denne skikken heller. Vi har flere vennefamilier som er av samme formening, så noen av oss skal samles til ettermiddagskaffe her på onsdag, det er stas i massevis for ungene!

Vi bor litt for oss selv, så vi har ikke hatt besøk av utkledte unger, men kommer det noen forteller jeg bare at vi ikke feirer halloween (og håper vi slipper unna råtne egg osv).

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 12:03   #142
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Lillebunny er også engstelig for masker, og det er hovedgrunnen til at vi holder han hjemme. Han har vært med på karneval i bhg, og det gikk greit så lenge han var inne på småbarnsavd. Men da de var på fellesrommet ble han redd for mange av de store barna hadde skumle kostymer. Nå går han på stor avd. og alle er dessuten oppfordret til å kle seg i "de skumleste kostymene de har".

Nesten godt å høyra det er fleire nevrotikarar i forholdt til utkledning. Kor gamal er din forresten?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 12:45   #143
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Storebror har spurt, men vi har erklært at det feirer ikke vi. Sånn er det med den saken. Men vi lukker opp hvis det kommer noen, og gir dem en sjokoladebit eller noe.

Det er den litt ulogiske greia der som har gjort at vi til slutt har valgt å feire Halloween. At vi skal stå der og dele ut godteri til andres barn som feirer - mens våre egne ikke skal få lov - det ble umulig å forklare for barna. Enten feirer man, eller så feirer man ikke. Og feirer man ikke får man pent si det til de som ringer på også, syns jeg.

Så jo, vi feirer. Fordi ungene har veldig lyst, fordi "alle andre" gjør det (i nabolaget), og fordi det uansett er et renn på døra som konstant minner oss på festen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 14:29   #144
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nope.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 05:13   #145
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Feirer dere halloween?

Nja.
Før jeg fikk barn var jeg som regel med på vennegjengens Halloweenparty, da kledde alle seg ut, og drakk seg til mot hjemme hos en av oss før vi tok t-banen til byen og gikk på pub og møtte andre som hadde kledd seg ut.

Nå har jeg ikke noe forhold til dette styret, men vi er hvert år invitert på Halloween party hos naboen. Da møtes vi en 10-15 stk. med barn og spiser en enkel middag før de ungene som er gamle nok går en tur ut og en runde i nabolaget med noen av de voksne, mens noen er igjen med de minste ungene og rydder kjappt unna etter mat og gjør klar til dessert når de andre kommer hjem. Da spiser vi nydelig sjokoladekake, og resten av kvelden har vi det gøy, spiller spill med ungene, danser og synger rundt, ser film kanskje osv.
Og alle ungene må dele godiset med alle, både barn og voksne.
Det er forsåvidt en koselig tradisjon, og naboen er veldig kreativ, så han lager endel sånne halv-skumle dekorasjoner, og pynter med masse lys og slikt som ungene synes er kjempeartig.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 08:23   #146
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo faktisk helt hva man gjør det til selv. De fleste jeg kjenner som feirer Halloween, både i Norge og utlandet, gjør det med fest. Trick or treating er bare en liten del av det hele.

Vi har ingen tradisjon for å feire halloween og jeg må innrømme at jeg ikke aner hvordan det feires. For meg er det en helt fremmed tradisjon, og alt jeg har sett er ting man kan kjøpe på butikken og barn som ringer på døra for å få godteri (noe man ikke nødvendigvis har på en helt vanlig onsdag).

Nå har min 5-åring i år har fått tilbud fra nabovenninnen om å være med på halloween, og jeg har fått inntrykket at det kun handler om at de skal kle seg ut, gå rundt å ringe på dører og få MASSE godteri. Akkurat den greia synes jeg ingenting om - at en dag i året skal ungene gå rundt og samle inn godteri. Jeg har egentlig tenkt å si nei. Hvis det viser seg at dette er noe helt annet, at det er en fest, der godterisamlingen bare er litt av greia, da skal jeg revurdere.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 08:35   #147
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nei det har aldri vært en tradisjon her i huset.
Vi gikk julebukk vi. på nyttårsaften. *minner*

Men har vært på et par halloweenfester som voksen. Morsomt det...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:10   #148
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Når er det egentlig man bør forvente at ungene kommer og ringer på døra her da? Trodde kanskje det var nå i helga jeg..... *har ikke peil*

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:12   #149
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Når er det egentlig man bør forvente at ungene kommer og ringer på døra her da? Trodde kanskje det var nå i helga jeg..... *har ikke peil*

Onsdag 31 oktober . Men noen starter før det også......

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:18   #150
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Onsdag 31 oktober . Men noen starter før det også......

Mente de stortsett pleide å komme på en lørdag. Jaja, vi har i allefall bunkret opp med godis vi selv ikke liker. Det ligger nå her og venter .

Kommer vel ratt ingen år .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:27   #151
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Mente de stortsett pleide å komme på en lørdag. Jaja, vi har i allefall bunkret opp med godis vi selv ikke liker. Det ligger nå her og venter .

Kommer vel ratt ingen år .

Heldige de som kommer først, da...når lageret er fullt.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no