Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kvalitet på kjøkkenleverandører

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-12, 18:47   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kvalitet på kjøkkenleverandører

Hvor stor kvalitetsforskjell er det på kjøkkenleverandørene? Vi skal ha nytt kjøkken og har vært litt rundt og sett. Det er stor forskjell på f.eks prisen på et hjørneskap med uttrekk hos Kvik(3800) vs Strai(10800) f.eks. Ser jo også at avfallsskuffen hos Kvik er "simplere" om jeg kan si det, mer plast og tynnere, enn hos Strai og Mobalpa. Skuffene hos Kvik ga meg også veldig IKEA-følelse. Tynne stenger på sidene og plast/metall i sidene. Både Strai og Mobalpa har plater(?) med mulighet for glass på sidene øverst. Det gir en mye mer solid følelse synes jeg men prisen er jo også desto høyere. Vet ikke helt hvordan Mobalpa ligger i pris ennå, men regner med betydelig høyere enn Kvik.

Er det stor forskjell i kvaliteten på kjøkken? Gitt samme type dører (mdf) selvfølgelig. Hva slags erfaringer/meninger har dere om dette?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 22:13   #2
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvalitet på kjøkkenleverandører

Ingen?

Kom over katalogen til Schmidt og det så ut som det virket veldig bra. Noen med erfaringer fra dette kjøkkenet?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 00:51   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvalitet på kjøkkenleverandører

Jeg tror ikke kvalitetsforskjellene er så store på mdf platene, som dørene og skapstammene er laget av. Det finnes bare 2 eller 3 plate fabrikanter i Europa. Hengsler og skuffeskinner blir stort sett laget av et par fabrikanten og har samme kvalitet.

Når det gjelder finerliming tror jeg det er kvalitetsforskjeller og også på maling og laminat belegg kan det være forskjeller. Men det er stor forskjell på kvaliteten også innad på ulike dører hos IKEA, så prisen sier noe om holdbarhet.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:15   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvalitet på kjøkkenleverandører

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg tror ikke kvalitetsforskjellene er så store på mdf platene, som dørene og skapstammene er laget av. Det finnes bare 2 eller 3 plate fabrikanter i Europa. Hengsler og skuffeskinner blir stort sett laget av et par fabrikanten og har samme kvalitet.

Når det gjelder finerliming tror jeg det er kvalitetsforskjeller og også på maling og laminat belegg kan det være forskjeller. Men det er stor forskjell på kvaliteten også innad på ulike dører hos IKEA, så prisen sier noe om holdbarhet.

Skapstammene er jo stort sett laget av spon ikke mdf. Jeg tenkte mer på selve skuffen, når man åpner den. Sidene, bunnen og bakstykket. Der ser man jo godt at det er forskjell på f.eks Kvik/Ikea og Mobalpa.

Ingen andre som har erfaringer/meninger å dele?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:40   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvalitet på kjøkkenleverandører

Min far selger kjøkken, og har nettopp sluttet med invita og et til som jeg ikke kommer på navnet på i farta til fordel for mobalpa. Han roser i alle fall veldig kvaliteten på mobalpa. Vi har invita. Det har vært i hardt bruk med oss og barna i siden 99 og nå ser jeg at det begynner å få litt slitasje inni skapene. Utvendig er det helt fint enda.

Mobalpa har veldig mye fint da! Han har masse bilder på Facebook siden. Kan prikke deg navn om du er intr.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:07   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvalitet på kjøkkenleverandører

Ja gjerne, tinkadott.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:38   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvalitet på kjøkkenleverandører

Våre kvikskuffer virker solide og holdbare, tilbehør er bedre og dyrere en IKEA, f.eks matter i akkurat str istedenfor å måtte klippe til, flotte krydderhyller etc.men jeg har ikke spesifikt sammenlignet m mye dyrere. Jeg blåser litt i om det ser like fint ut om 30 år, da jeg uansett garantert ikke det samme kjøkkenet mer.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:50   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvalitet på kjøkkenleverandører

Jeg har hatt et Strai kjøkken engang, for leeenge siden. Det ble solgt med huset dessverre. Verdens beste kjøkken syns jeg. Dyrt, men av god kvalitet.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:16   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvalitet på kjøkkenleverandører

Hva med flatpakket vs fabrikkmonterte moduler?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no