Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gi meg ditt beste biffmåltid

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 16:45   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Det aller beste jeg vet er heltstekt inderfilet. Jeg har ikke oppskrift her på denne maskinen, men det er omtrent noe sånt:

Marinerer indrefileten (husker ikke helt hva som var i den utover balsamico, olje, rød, grønn og svart pepper, havsalt og sikkert andre ting også.)

Steker den i ovnen en halvtimes tid og skjærer den i tynne skiver. Heller over en god dressing bestående av mye av det samme som marinaden, samt masse kapers. Ruccola og høvlet parmesan på toppen.

Det er veldig godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:49   #22
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Jeg slenger alltid chevre eller moden brie opp på biffen.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:53   #23
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 257
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Favoritten vår - og som vi ALLTID lager på hytten - er fløtegratinerte poteter (pass på å ha litt buljong i den, det er knallgodt!) og soppstuing. (steker sopp og paprika, har oppi masse fløte, gjerne noen baconbiter)

Kjenner jeg legger på meg bare av å tenke på det....

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:55   #24
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Tusen takk for gode tips alle sammen! Gleder meg. Skal lage til fem voksne og to små så det blir en økt på kjøkkenet idag Deilig med helg!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 17:02   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg slenger alltid chevre eller moden brie opp på biffen.

Ja, brie er godt. Men da bør biffen stekes i panna, synes jeg.

Vixen: Bernaise lager du enkelt selv. Rør eggeplommer i vannbad sammen med litt eddik og estragon. Rør inn smør i terninger. Salt og pepper. Tar ett minutt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 17:25   #26
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Dette er blitt en favoritt hos oss:

Dette trenger du til: 2 porsjoner
Biff Creole
2 biffer á 150 g mørbrad, ytre- eller indrefilet
1/2 ss olje
1/2 ts salt
1/4 ts hoy beauty peppermiks

Creolsk ris
80 g tørr ris
1/2 løk
1 stilkselleri
1 grønn paprika
1 fedd hvitløk
1 boks hakkede hermetiske tomater
1/4 ts kayennepepper
1 dl rensede reker eller krepsehaler


Slik gjør du:
Kok risen etter anvisning på pakken. Skjær løk, paprika og stilkselleri i biter. Stek grønnsakene raskt i en stekepanne. Bland stekte grønnsaker og reker/krepsehaler inn i den ferdigkokte risen. Tilsett hakkede tomater og smak til med kayennepepper.
Krydre biffene med salt og pepperkrydder, og stek de i olje på middels sterk varme i ca 3 minutter på hver side, til de er medium stekt. Hakk hvitløk og la det surre i pannen sammen med biffen de par siste minuttene.

(Hentet fra www.greteroede.no)

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 17:27   #27
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg fikk en utrolig god oppskrift av en venninne.

Biffsalat
Rucculasalat
Hjertesalat
Lollosalat
Avocado
Rødløk
Pinjekjerner (feses lett i stekepannen)
Cherrytomater
Agurk
Paprika
Mais
Basillikum
Salt/pepper
Balcamicoeddik
Olivenolje

Stek biffen og legg den hel og varm over en "seng" av salat.
en god dæsj rømme. Voila. Enkelt, godt og karbofattig.



Det så godt ut!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:10   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Bearnaise lager jeg alltid slik:

8 eggeplommer
500 gram margarin

Smelt margarinen sakte, skal ikke koke.
Bruk en spiseskje til å ta vekk skummet som danner seg på toppen.
Så skal du bruke en miksmaster eller en god visp når du sakte visper litt etter litt smør sammen med eggeplommene.

Smak til med salt, pepper, estragoneddik og estragonkrydder.

Den er veldig god. Men ikke helt slankemat.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:15   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Margarin i en bearnaisesaus? Ordentlig bearnaise skal lages med smør.
Jeg bruker ca. samme oppskrift, den blir ganske god faktisk. Smaker litt annerledes enn poseversjonen, men det er jo egentlig poseversjonen som smaker "feil".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:20   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Margarin i en bearnaisesaus?

Det tenkte jeg også. Høres skrekkelig ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:25   #31
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Margarin i en bearnaisesaus? Ordentlig bearnaise skal lages med smør.
Jeg bruker ca. samme oppskrift, den blir ganske god faktisk. Smaker litt annerledes enn poseversjonen, men det er jo egentlig poseversjonen som smaker "feil".

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det tenkte jeg også. Høres skrekkelig ut.

Lært da jeg jobbet på restaurant. Masse skryt av den sausen.
Selvsagt kan man bruke meierismør.

Posesausen er skrekkelig.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:26   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Margarin i en bearnaisesaus på restaurant? Mener du at om jeg bestiller bearnaisesaus på restaurant så lager de den kanskje på margarin? Grøss, nå lærte jeg desverre noe nytt. Jeg trodde kokker visste at man brukte smør i slike sauser.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:29   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Grøss, nå lærte jeg desverre noe nytt.



Vi må snarest foreta en undersøkelse. Seriøst.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:34   #34
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Margarin i en bearnaisesaus på restaurant? Mener du at om jeg bestiller bearnaisesaus på restaurant så lager de den kanskje på margarin? Grøss, nå lærte jeg desverre noe nytt. Jeg trodde kokker visste at man brukte smør i slike sauser.

Det vet ikke jeg noe om hva som lages og brukes rundt forbi. Denne retauranten jobbet jeg i på midten av 80-tallet.
Jeg var ikke kokk, men kokken lærte meg å lage den slik.

Det er vel bare å bruke det smøret man foretrekker. Jeg bruker margarin.
Også når jeg steker. Syntes ikke meierismør feks smaker godt når jeg steker noe i det.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:38   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Ja selvsagt bruker man det man liker best og jeg vet jo jeg er ganske "nazi" på det smøret, jeg haater margarin. Men jeg ble bare så paff over at det ble brukt margarin i en saus som er smørbasert, det blir jo helt feil med margarin om det skal være ordentlig bearnaise. Hjemme gjør man jo det man vil, men på restaurant synes jeg det er sært om man får servert margarin-bearnaise.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:42   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Margarin i en bearnaisesaus på restaurant? Mener du at om jeg bestiller bearnaisesaus på restaurant så lager de den kanskje på margarin? Grøss, nå lærte jeg desverre noe nytt. Jeg trodde kokker visste at man brukte smør i slike sauser.

Jg har jobbet på en del restauranter i mitt liv, og vi har ALDRI brukt margarin, kun klaret smør

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:52   #37
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Jeg synes ikke biff er særlig godt. Et digert stykke ku. Urk.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:03   #38
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Margarin i en bearnaisesaus på restaurant? Mener du at om jeg bestiller bearnaisesaus på restaurant så lager de den kanskje på margarin? Grøss, nå lærte jeg desverre noe nytt. Jeg trodde kokker visste at man brukte smør i slike sauser.

Ja nå står fader meg ikke verden til påske.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:08   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Ikke vær sarkastisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:11   #40
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg ditt beste biffmåltid

Aldri.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no