Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-21, 11:12   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Til storesøs kjøpte jeg nå brukt Svea jakke, men som ny til bursdagen. Bonussøs får svea til jul, og mellomsøs fik HH jakke til bursdag, brukt selvsagt. Er jo genialt og til en brøkdel av prisene. Jeg vasker, men helt ærlig kan man ikke se at noen av jakkene har vært i bruk. Litt løse knapper på lommen på ene jakken, men de festet jeg før vask. Er så fornøyd.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 11:19   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Ikke kjøpt, men lille kusine får et stort Lego-sett som Ville ikke bruker lenger. (Det blir godt å få mer av Legoen ut av huset etterhvert. Får bygge opp settene og legge ut på Finn.no utover året, Ville fant ut at hun ville ha mer moro av penger enn Lego.)

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 11:19   #3
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Minstegutten får lekeverktøybenk med verktøy som er bruktanskaffelse. Håper det blir en suksess. Fra bestemor får han ei brukt bok.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 11:26   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Akkurat i år har jeg ikke kjøpt brukt i julegave, men jeg pleier ofte å gjøre det. Kjøpte to bursdagsgaver på finn i november, hvis det hjelper
Tidligere har jeg kjøpt diverse elektronikk, kamera, sko, bøker, servise og sportsutstyr. Gir det som regel kun til egne barn og min mor.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 11:28   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Ikke kjøpt brukt, men jeg gir bort en Fitbit som jeg ikke bruker.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 11:55   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Jeg gir bort brukte penklær til venninnes barn.

Og så googlet jeg faktisk Svea-jakke for å finne noe brukt til eldste, men fant en rabattkode som gjorde at jeg fikk ny til nesten samme prisen. Ellers hadde jeg gått for brukt jakke!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 12:19   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Jeg har kjøpt to brukte julegaver. Ei bok som mannen ønsker seg, som er utsolgt fra butikker og forlag, og et klesplagg som 07-jenta ønsker seg, som jeg heller ikke greide å finne i noen nettbutikker eller i fysisk butikk.

Sistnevnte fikk også et smykke i bursdagsgave som jeg fant på Finn. Hun har veldig spesifikk og ikke helt mainstream smak, ønskeliste kom i form av et pinterest-board, med kommentaren "klær og smykker i den her stilen er det jeg ønsker meg". Veldig Y2K-pregede pins, og uten instruksjoner om hvor man får kjøpt den slags. I alle fall ikke i kjedebutikkene på nærmeste senter. Så da er det bare å være kreativ. Fant omsider LANGE, hvite ribbestrikkede leggvarmere på en nettbutikk for dansetøy. Noe smykker har jeg funnet på Etsy, et par plagg faktisk i kjedebutikker, og noe, som sagt, på bruktmarkedet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-12-21 kl 12:33.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 12:21   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Eldste datter får pent brukte skisko kjøpt på finn. Greit å betale 1/3 av prisen når de fortsatt vokser.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 12:22   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Har kjøpt brukt spill til kidsa. De har fått brukte gaver i mange år, fra tid til annen (ikke alle gaver, og ikke nødvendigvis hvert år). De er også flinke til å sjekke Finn først, om de ønsker seg noe.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 12:31   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Nei. Men jeg har fått eldstes switch reparert i anledning jul. Den hadde gåen vifte og bare slo seg av. Kostet meg en tusenlapp, så tenker at det får være en del av julegavene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 12:35   #11
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Jeg har kjøpt brukt dukkehus i tre fra Sprell til minstemor. 150 kroner med møbler og veldig pent brukt.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 12:40   #12
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Taekwondo drakt.
Trengte en ekstra og fant en på Finn, 50% mindre utgift
De er ganske dyre når jeg trenger pro og sortbelte varianten.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 12:42   #13
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Begge ungene har akkurat fått nye, brukte telefoner (lillebror har fått storebrors gamle - freshet opp med nytt deksel og skjermbeskytter - som sin første telefon, og storebror har fått brukt telefon kjøpt på Release), med beskjed om at det er en del av julegaven, som da blir litt mer beskjeden enn den ellers ville vært.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 13:00   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Nei, ikke i år, men har gjort tidligere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 13:03   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Nei det har jeg ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 13:28   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Ja, det har vi. Lillebror får spillfigurer kjøpt på Finn. De er ikke å finne i butikker lenger, så krever litt leting.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 13:30   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Ja, det gjør jeg stort sett alltid. Venninnegaver og gaver til barna er de hyppigste brukte gavene. I år får bestevenninne en fin, retro juleduk fra bruktbutikken.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 13:33   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Har kjøpt noen kjempefine glass i en bruktbutikk og en ny kniv som er nytt blad satt på gjenbrukt håndtak. Skulle også kjøpe en brukt fleece på Finn, men den var dessverre for liten.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 17:03   #19
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Babyakebrett til ettåringen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-21, 17:27   #20
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du kjøpt brukte julegaver i år?

Nei, men det går mye i bruktklær og utstyr resten av året.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no