Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-17, 17:00   #221
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det hadde selvsagt vært mye bedre dersom dere bare hadde gitt henne hesten og heller latt henne få et par tusenlapper (men ikke for mange) i konfirmasjonsgave....

Jeg synes at du skal prøve å ikke ta denne tråden personlig. Det ble, etter min mening, litt for mye fokus på hesten.

Takk for det, det synes jeg også

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 17:18   #222
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg må bare innse at følgende utsagn...

Jeg satte bort alt for et år siden, og er sikkert håpløst snobbete når jeg insisterte på varm middag fordi jeg synes det er mer ro rundt et selskap som blir servert. Og vi ga hest i gave fordi det var riktig alder nå uansett, og kunne sikkert gitt både ferie eller lappen eller en sum penger i stedet. Hvorfor ikke? Det er da vårt valg og våre verdier vi sparer og disponerer? Hva andre gjør kunne bry meg mindre - akkurat som jeg ikke henger meg opp andres matvalg eller annen pengebruk.

...ble oppfattet som at jeg faktisk ER snobbete og at jeg synes varm middag er mye fiiiinere enn koldtbord og tacobuffet. Jeg burde selvsagt understreket hva grunnen var til at jeg ønsket RO og ikke små og store på vandring med fulle tallerkner under bordsettingen. En av grunnene var for eksempel IKKE at vi skulle servere årgangsvin fra konfirmantens fødeår (eller noe sånt).

Hest ble jo også en snakkis i tråden, som bilde på den ultimate råflotte og dyre (!) konfirmasjonsgaven. Ingen har egentlig svart på om det hadde vært MER greit om den hadde kommet i hus (evt stall) før eller etter - men jeg har jo forstått at HEST for mange er synonymt med hattefester på Øvrevoll og Mærtha Louises vennekrets. Eller "sjikte" om dere vil. Et stykke fra vår hverdag, med høy og flis og hestebæsj.

Jeg håper og tror at vi er ganske nøkterne på de fleste (andre?) områder, og at moderate ferier, dempede innkjøp av mobiler (og andre dubeditter), mormors lapper på slitte bukseknær og så godt som fravær av såkalte merkeprodukter - i større grad skal definere familiens "sjikt". Jeg er heller ikke fan av pakkekalender.

Hold your horses

Jeg synes det er helt håpløst å diskutere og samtidig prøve å gi eksempler på hva og hvorfor man velger som man gjør her.
Det blir gjerne tatt litt ut av kontekst og videreutviklet i de påfølgende innlegg og da faller i alle fall jeg ut.
Når det da blir sagt at man ikke skal ta noe personlig blir det vanskelig, all den tid man har brukt seg selv som eksempel og det kvernes videre på.
I en slik diskusjon så får man ikke gitt alle opplysninger slik at de som leser får totalbildet, og da føles det kanskje litt misforstått når angrepene kommer på hester og menyer og hva_har_du.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 17:24   #223
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror dere hauser opp gavepresset til noe som egentlig ikke eksisterer ute i det virkelige liv. Det er kun her, på dette forumet med bare voksne folk, hvor konfirmasjonsgaver virker som et så til de grader ømtålig tema. Kanskje faktisk det mest omtålelige av alle tema, merkelig nok.

Jeg får samme følelsen som når Dagbladet siterer Kaos-dama om bursdagspresset. Det eksisterer mest for at hun skal ha noe å skrive om på bloggen.

Enig med deg, opplever ikke dette ellers.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 17:27   #224
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Er det bare meg som ikke aner hva en hest koster? Eller en kornett? Ingen av delene sier meg noe som helst, jeg blir mer imponert/sjokkert av en Mac. Den vet jeg i alle fall sånn ca prisen på.

Det deilige med å ha eldre barn enn de fleste her på FP er at vi hadde første konfirmant på den tiden FP-majoriteten diskuterte skolestart, tannfetaksten, følgegrupper til skolen og hvilke feriemål som passer både for en åtteåring og en baby. Jeg kunne servere sodd eller andebryst, dekke med sølvtøy/papp/damask/papir, gi hva og hvor mye jeg ville til egne og andres barn og ingen visste det eller mente noe om det. Og det var ingen tråder å dele det i heller. (Neida, man trenger jo ikke delta i trådene.)

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Er det ikke på tide å sende rundt bollefatet?

(Og er det innafor å servere boller i konfirmasjon?)

Ja, men da kan du ikke forvente at folk stiller i bunad. Man ikler seg ikke i bunaden for en bollefest, altså.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 17:46   #225
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Synes det er vanskelig å danke ut en god Hannoveraner selv, altså. Men dere er kanskje ikke helt der.

Jeg hadde hannoveraner/oldenburger-mix, personlig synes jeg det er det minste man bør spandere på seg. De er jo ofte gode i både sprang og dressur.

Og det er på høy tid med bollefat. Om 20 minutter er det samling for kumbayah ved bålet. Trange bunaddeler kan tas av før avsyngingen starter.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 27-03-17 kl 19:34.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 18:01   #226
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Føler denne tråden blir litt som da Snuppa var 7 år og ville til Syyyden, og da jeg sa nei, så sa hun: "skulle ønska vi va like rik som Trine (fiktivt..) sin familie, dæm fer te Syden TO gangs på eitt år!" (Med litt tramping i gulvet).
Da tok vi prioriteringssamtalen

Jeg synes det er helt ok å ha et bevisst forhold, og så synes jeg det er helt ok å få gi det man føler passer for sin familie. Noen sparer hele barnetrygden, noen har besteforeldre som velger ut konfirmasjonen til en tilstelning der de gir penger til barnebarna .. Og egentlig føler jeg da, i min omkrets, at ungdommene nå ikke synes det er så himla stas å prate så voldsomt om pengesum. Det kan like gjerne være gsmmrltante på 67 år som er mest nysgjerrig på akkurat det

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 18:11   #227
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Nå begynte jeg faktisk å nynne på Øystein Sundes "Hest er best som pålegg". :dukker:

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 18:45   #228
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Nå begynte jeg faktisk å nynne på Øystein Sundes "Hest er best som pålegg". :dukker:

Du kan bare ane traumene her i huset, når far feilaktig og litt tankeløst hadde kjøpt kjøttpålegg MED hestekjøtt

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 19:12   #229
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Nå begynte jeg faktisk å nynne på Øystein Sundes "Hest er best som pålegg". :dukker:

Så det er ok å kjøpe hest til konfirmasjonen om det er som en del av koldtbordet?


Sist redigert av Cuyahoga : 27-03-17 kl 19:41.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 19:46   #230
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

En hest koster fra ingenting ( som den JEG fikk i forbindelse med min konfirmasjon) til mange millioner. En hobbyhest koster fra 10.000 og oppimot 100.000.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:12   #231
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Er det bare meg som ikke aner hva en hest koster? Eller en kornett? Ingen av delene sier meg noe som helst, jeg blir mer imponert/sjokkert av en Mac. Den vet jeg i alle fall sånn ca prisen på.
:

En klarinett koster fra ca 2000,-, så kan man prise seg lykkelig over at arvingen ikke spiller tuba, det er et langt dyrere instrument, ca 2 Mac eller 1 hest.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:25   #232
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Min søsters (evt min nevøs) hest tror jeg kostet mellom 20.000 og 25.000. Min nieses fiolin kostet ca 45.000. (det finnes billigere fioliner altså).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-03-17 kl 20:40.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:28   #233
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Min hest kostet kr. 0,-. Men han var gammel, og jeg forpliktet meg til å ta godt vare på ham resten av livet hans. (og det gjorde jeg. Fineste hesten min. ) Oppstalling, for, trening, hovslager og veterinær kostet ca. 6000,-/mnd - for 15 år siden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:37   #234
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Den forrige hesten jeg var involvert i var en hollandsk varmblods, tidligere spranghest, ganske ødelagte ben og ørten låsninger i ryggen. Hun kostet 120 K i innkjøp. Fiolinen min kostet 1500,-

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:42   #235
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Ja, niesens fiolin har lavere driftskostnader da, litt harpiks, og noen nye strenger i ny og ne. Så det har kanskje jevnet seg ut nå.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-03-17 kl 20:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:44   #236
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, niesens fiolin har lavere driftskostnader da, Litt harpiks, og noen nye strenger i ny og ne. Så det har kanskje jevnet seg ut nå.

Jepp. En hest er jo ikke en engangsutgift, det er store utgifter man forplikter seg til i mange år fremover. En fiolin er jo litt lettere å sett av driftsmidler til.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:49   #237
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

"Gaven"

Vedlagte bilder
Filtype: jpg received_1660365927610878.jpg (9,6 KB, 87 visninger)
__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:51   #238
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Nydelig konfirmasjonsgave!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:51   #239
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

"Gaven"

Så fin!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 20:52   #240
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Jeg tenker at det er litt forskjell på store pengegaver og gaver som går direkte på utstyr knyttet til interesse. Jeg hadde trolig ikke blitt misunnelig på hverken hest eller fiolin når jeg var 15 år gammel fordi jeg ikke interesserte meg for noen av delene og hadde nok ikke peiling på verdi eller kostnader knyttet til hold av hest, men jeg husker det var mye sammenligning av summer når det gjaldt pengegavene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bollefest, sjiraffbaby


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no