Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fryse nøttebunn og Kvæfjordkake (uten krem)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-07, 14:09   #1
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Fryse nøttebunn og Kvæfjordkake (uten krem)

Vi skal ha barnedåp den 15. og jeg er litt stressa for hvordan jeg skal rekke alt.. Det er nok å gjøre dagen før om jeg ikke skal stå og bake hele dagen også, så jeg lurer på om noen her har erfaring med å fryse nøttebunner og Kvæfjorkake? Jeg skal lage suksessterte av nøttebunnen og tenkte jeg kunne lage kremen dagen før, likens med Kvæfjordkaka, altså at jeg fryser den uten krem og tar den opp og har i kremen kvelden før/søndag morgen? Noen som har prøvd dette med suksess?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 14:53   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryse nøttebunn og Kvæfjordkake (uten krem)

Nøttebunn har jeg fryst og det har gått kjempebra. Kvæfjordkaken har jeg ingen erfaring med.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:23   #3
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Fryse nøttebunn og Kvæfjordkake (uten krem)

Jeg har god erfaring med frysing av både nøttebunn og Kvæfjordkake.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:23   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fryse nøttebunn og Kvæfjordkake (uten krem)

Nøttebunn går fint ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:51   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fryse nøttebunn og Kvæfjordkake (uten krem)

Jeg husker at mormoren min pleide å fryse Kvæfjordkake helt ferdig, med krem, og det gikk helt fint. Tror hun da delte den i mindre biter før frysing og så skar den opp helt mens den var halvfrossen, eller kanskje hun skar den i serveringsstykker som hun frøs ned, jeg husker ikke. Den holder seg sikkert ikke i årevis, men i f.eks. et par uker går visst helt bra.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:10   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryse nøttebunn og Kvæfjordkake (uten krem)

Mamma fryser kvæfjordkaka helt ferdig med krem og det hele, og det går helt fint. Tror ikke hun deler den noe spesielt opp, det kommer an på hva hun har plass til.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:10   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fryse nøttebunn og Kvæfjordkake (uten krem)

Både Kvæfjordkake (med og uten krem) og nøttebunn kan fryses.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 10:16   #8
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fryse nøttebunn og Kvæfjordkake (uten krem)

Så bra Da blir jo alt så mye enklere siden jeg kan gjøre klart så mye på forhånd *letta noen kilo*

Takk for svar!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no