Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trenger tips til kakepynt!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-07, 23:45   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger tips til kakepynt!

Broren min fyller år, og vi skal arrangere en liten feiring sammen med hans datter på 6. Jeg har bakt langpannesjokoladekake (den ble tatt ut fra ovnen i dette sekund!) og tenkte å dekorere den som en fotballbane med 22 seigmenn som spillere. I utgangspunktet har jeg planer om å bruke vanlig sjokoladeglasur, og så skal jeg tegne inn fotballbanens krittstreker på en eller annen måte.

Går det an å smelte hvit sjokolade og bruke til dette, tro? Det vil vel kanskje sitte bedre enn vanlig hvit glasur (med eggehvite)? Må jeg ha en egen sprøyte, eller finnes det noen triks? Jeg kjenner bare til "klippe hjørnet av en frysepose"-trikset.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 01:52   #2
habahabasjuppsjupp
a jamjam?
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: under trappa
Innlegg: 12
habahabasjuppsjupp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

cacas sin hvit smørkrem er veldig god å jobbe med. se inne på cacas.no.
smeltet sjokolade funker også topp tenker jeg..

på rema 1000 har de engangsposer som er litt tykkere og solide, brødposer er ofte så myke at krementyter ut overalt


med de engangsposene på rema har følger det med div sprøytetupper også. billig er det også

__________________
habahabasjuppsjupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 10:41   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Du kan jo farge kokos med grønn konditorfarge slik at du får gressmatta.

Ellers sitter melisglasur fint.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC01928.JPG (155,8 KB, 301 visninger)
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 10:55   #4
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Du kan jo farge kokos med grønn konditorfarge slik at du får gressmatta.

Og for oss som ikke liker kokos går det helt fint å farge smeltet hvit sjokolade grønn, for så å rive den på et rivjern når den har stivnet igjen. Det blir finfint gress.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 12:01   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Dere er simpelthen geniale! For ei tøff kake - og ideen om å farge hvit sjokolade var jo knallgod for oss som ikke er så glad i kokos.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 12:14   #6
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Jeg har laget gulrotkake hvor jeg farget glasuren (laget av Philadelphiaost og melis, i hovedsak) grønn og bare brukte av ufarget hvit glasur (plastposetrikset ja) til streker.

(Storebror liker ikke så godt sjokoladekake)

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:46   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Det var også lurt, SmarteSmelt! Jeg elsker gulrotkake.

Fotballbanen ble laget litt i hui og hast, så den ble ikke så veldig imponerende. Jeg har en del å gå på før den er perfeksjonert, men jeg tror jeg vil få mye moro med kaker i åra som kommer. Blant annet erfarte jeg at den smelta hvite sjokoladen ble veldig tykk og uhåndterlig med det samme jeg begynte å ha i konditorfarge. Derfor ble gresset litt mintgrønt. Ved en senere anledning får jeg prøve å ha sjokoladen enda litt varmere, samt å ha litt gul konditorfarge i. Seigmennene ble liggende i denne omgang - det går det også an å gjøre bedre seinere. Videre hadde posen med glasur for stort hull.

Må vise fram kaka uansett, da!



Og hva skjedde med linken, nå da?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:50   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Jeg synes kaka ble fin, jeg.

Likte tipset med grønn sjokolade som gress, det var smart. Et tips for å få seigmennene til å stå er å bruke tannpirkere, som man spidder seigmennene med og stikker ned i kaka.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:54   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Likte tipset med grønn sjokolade som gress, det var smart. Et tips for å få seigmennene til å stå er å bruke tannpirkere, som man spidder seigmennene med og stikker ned i kaka.

Aha, det var lurt! Jeg tenke å kjøpe sånne små holdere til kakelys, men fikk det altfor travelt til å greie å gjøre dette ordentlig.

Må for øvrig si til mitt forsvar at gresset ikke var fullt så mintgrønt i virkeligheten, da!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 21:57   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Likte tipset med grønn sjokolade som gress, det var smart. Et tips for å få seigmennene til å stå er å bruke tannpirkere, som man spidder seigmennene med og stikker ned i kaka.


Nææh, eg syntes det var ekstra sjarmerande med alle dei slitne fotballspelarane

Eit godt tips, altså, eg berre likte ligge-fotball.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 22:18   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Herlig kake! Tipper den ble spist med glede.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 22:49   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Kuuul kake!
Den ser litt oldboys ut med alle de utslitte fotballspillerne.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 22:58   #13
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Denne er laget med en langpannekake som basis. "Vannet" er blåbærgele, med seigmenn som svømmer i, og kremen er en utrolig god sjokoladekrem med bla smør og kokesjokolade.


Sist redigert av Pastill : 02-07-07 kl 00:05. Årsak: fadese
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 23:24   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Jeg skulle farge kokos grønn til gress en gang, men fargen ble helt feil, og det hele så ut som mugg .

Dermed ble det et sjokoladekakelokomotiv med to vogner istedenfor fotballbane.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 22:05   #15
habahabasjuppsjupp
a jamjam?
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: under trappa
Innlegg: 12
habahabasjuppsjupp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

ang den hvite sjokoladekremen som ble litt tykk man kan jo farge den og så la den stivne så raspe den med et råkostrasper ¨

den kaka var jo knallbra synes jeg!!

__________________
habahabasjuppsjupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 22:08   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Opprinnelig lagt inn av habahabasjuppsjupp, her.

ang den hvite sjokoladekremen som ble litt tykk man kan jo farge den og så la den stivne så raspe den med et råkostrasper ¨

Ja, det var det jeg gjorde - men den stivnet før den ble så grønn som jeg ville ha den, hvis du skjønner.

Pastill: Kjempetøft skip!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 22:43   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Kjempefin kake. Det er ikke så lett å få til sånne fine kaker som man ser i blader/bøker osv. og det viktigste er igrunnen at du prøver for de fleste barn er strålende fornøyd uansett...
Jeg liker oppskriftene på Cacas sine sider og som oftest blir resultatet veldig bra.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 22:50   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Hvis man skal ha langt gress (altså ikke gressbane), så fungerer det kjempefint å farge marsipan grønn og klemme den gjennom en (godt rengjort ) hvitløkspresse. Kanskje tykk glasur kan klemmes gjennom en slik en også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:01   #19
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Jeg liker liggefotballspillere!

(Gutta her i huset ville sikkert gitt dem coctailpinnesverd til å lene seg på...)

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:18   #20
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger tips til kakepynt!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Broren min fyller år, og vi skal arrangere en liten feiring sammen med hans datter på 6. Jeg har bakt langpannesjokoladekake (den ble tatt ut fra ovnen i dette sekund!) og tenkte å dekorere den som en fotballbane med 22 seigmenn som spillere. I utgangspunktet har jeg planer om å bruke vanlig sjokoladeglasur, og så skal jeg tegne inn fotballbanens krittstreker på en eller annen måte.

Går det an å smelte hvit sjokolade og bruke til dette, tro? Det vil vel kanskje sitte bedre enn vanlig hvit glasur (med eggehvite)? Må jeg ha en egen sprøyte, eller finnes det noen triks? Jeg kjenner bare til "klippe hjørnet av en frysepose"-trikset.

Gadd ikke lese hele innlegget. Ser nå at du ville ha fotballbane.
Bedre sent enn aldri.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no