Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kjøring på smale vestlandsveier

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-16, 09:51   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøring på smale vestlandsveier

Scenario 1:
Jeg var ute med bobilen min på de smale vestlandsveiene. Det er jo en vits at det er lov å kjøre 80 km i timen, de er jo så svingete, så det er klin umulig å kjøre fortere enn 40 km/t i svingene. Jeg gir jo gass på flatene, slik at jeg skal hindre bilene som ligger bak meg minst mulig.

På søndag var det en idiot som lå bak meg, og flere ganger prøvde å kjøre forbi på flatene. Tredje gangen den prøvde seg tutet den på meg. Men jeg mener, jeg kjørte jo nesten i 90 km/t er det ikke litt uansvarlig å kjøre forbi da?

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 09:52   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Selvsagt. Men i trafikken må du ta høyde for idioter som ikke KLARER å ligge bak en bobil. Jeg hadde kjørt ofte inn til siden for å slippe forbi, og hvis noen vil forbi meg, så sakker jeg alltid ned så det skal skje så fort som mulig.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 09:55   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Vi har kjørt strekningen ved Odda og utover på øyene ved Kvinherad. Da snakket vi også om hvor trangt det er og at det virkelig ikke går an å møte biler svært mange steder. Utrolig at det går bra.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 09:56   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Jo, selvsagt er det uansvarlig å kjøre forbi, men mange kan bli helt gale av å ligge bak bobiler, campingvogner eller folk som kjører sakte. Personlig blir jeg så sliten av folk som presser bakfra, så for å ha en behagelig kjøretur selv, samt bidra til å gjøre trafikkbildet tryggere for alle, så kjører jeg inntil og slipper folk forbi i ny og ne, hvis jeg ser at jeg skaper irritasjon. Uavhengig av om det er de som tar feil og er idiotene. Jeg vil tro at gassing på flatene kan oppfattes som at du ikke ønsker å slippe dem forbi, og dermed skape ytterligere irritasjon.

Jeg er jo byjente og har lært å kjøre bil i byen, og syns landeveiskjøring er skrekkelig. Å kjøre i 80 på svingete småveier syns jeg både er vanskelig og skummelt, og jeg ser at jeg ikke greier (eller ønsker for den saks skyld) å holde samme hastighet som lokalbefolkningen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:01   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Jeg bor i svingete vestlandsveierland og er en av dem som blir irritert på de som kjører veldig sakte i svingene/oppoverbakkene og gasser på i flatstrekket. Synes man kan svinge inn til siden og slippe forbi med jevne mellomrom. Jeg er vant til svingene jeg kjører ofte og kjører nok fortere i svingene enn en bobilturist. Tuter ikke, men gir tydelige tegn på at jeg vil forbi.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:01   #6
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Selvsagt er det lettere å holde høyere fart gjennom en sving med en personbil enn en bobil. Det er irriterende å ligge bak en som bremser veldig ned for så å gasse opp, selve kjøremønsteret er ubehagelig selv om det ikke tar så mye lenger tid. Jeg ville nok ikke presset på for å kjøre forbi, men jeg hadde nok irritert meg over å ligge bak deg.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:09   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Synes du burde sluppet forbi på de strekkene der det var mulig. Det er fryktelig irriterende å snegle seg avgårde bak folk som kjører tregt i svinger og oppoverbakker, men som gir jernet når det kommer et strekk. Det er lov å slippe forbi annen trafikk.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:10   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Scenario 1:
Jeg var ute med bobilen min på de smale vestlandsveiene. Det er jo en vits at det er lov å kjøre 80 km i timen, de er jo så svingete, så det er klin umulig å kjøre fortere enn 40 km/t i svingene. Jeg gir jo gass på flatene, slik at jeg skal hindre bilene som ligger bak meg minst mulig.

På søndag var det en idiot som lå bak meg, og flere ganger prøvde å kjøre forbi på flatene. Tredje gangen den prøvde seg tutet den på meg. Men jeg mener, jeg kjørte jo nesten i 90 km/t er det ikke litt uansvarlig å kjøre forbi da?

Det går helt fint å ligge oppunder fartsgrensen med personbil på smale vestlandsveier. Bygger du hale i svingene så må du slippe forbi på rettene, blinke til siden og slippe fram om det ikke kommer møtende trafikk, eller stanse i lommer; i neste sving er de borte selv om du holder høyere fart på retten.

Du må også ha i mente at du bryter veitrafikkloven hvis du aksellerer etter bilen bak har startet forbikjøring.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:13   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Selvsagt er det lettere å holde høyere fart gjennom en sving med en personbil enn en bobil. Det er irriterende å ligge bak en som bremser veldig ned for så å gasse opp, selve kjøremønsteret er ubehagelig selv om det ikke tar så mye lenger tid. Jeg ville nok ikke presset på for å kjøre forbi, men jeg hadde nok irritert meg over å ligge bak deg.

Dette.
Det er rett og slett irriterende kjedelig å måtte kjøre sakte fordi (bo-)bilen foran ikke klarer svingene. Det er det samme som å ligge bak en tunglastet semitrailer opp fjellsidene.
Folkeskikken min tilsier å slippe forbi når jeg kan, noe vi gjør om vi kjører med campingvogn eller annen henger selv. Jeg har ikke hastverk eller behov for å kjøre som et svin, men fartsgrensene kan man jo i det minste være i nærheten av.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:14   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Scenario 2:
Jeg var ute og kjørte med personbilen min på smale vestlandsveier, og kommer bak en bobil som ligger i 40 km/t i 80 sonen stort sett hele tiden. Hver gang det er en liten mulighet for å passere bobilen gasser den på. Jeg legger meg ut flere ganger før bobilen rekker å komme opp i fart, men det kommer biler i mot slik at jeg trekker meg før jeg kommer i gang med forbikjøringen.
Endelig er det et langt rett strekk uten møtende trafikk og jeg legger meg ut igjen. Nå legger bobilen seg ut mot midten og presser meg. I tillegg til at den gasser på. Jeg velger å tute for å gjøre ham oppmerksom på at jeg er ved siden av ham.
Vi fortsetter å kjøre i fartsgrensen, og ser ikke mer til bobilen.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:18   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Scenario 2: Du kan filme og anmelde bobilsjåføren, hvis du har lyst. Den som blir forbikjørt har også ansvar for at forbikjøringen er trygg.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:23   #12
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Skjønner ikke helt scenariogreiene, men:

- om jeg ligger bak noen som ikke klarer å holde fartsgrensen, så kjører jeg forbi så lenge det er forsvarlig

- jeg forventer at oppegående sjåfører evner å slippe forbi trafikk for å unngå farlige situasjoner dersom de selv ikke klarer/ønsker å holde fartsgrensen

- dersom jeg kjører forbi, på en forsvarlig måte, og bilen foran trekker inn mot midten, hadde jeg uten problemer brukt bilhornet for å indikere at jeg befant meg på siden (litt avhengig av hvor langt frem jeg er og om det er mulig å legge seg inn igjen). Blindsonen kan være vanskelig, selv om jeg også forventer av oppegående sjåfører at de har kontroll i den grad det er mulig både på denne og på om det er biler bak som vil forbi.

- til sist: Jeg lar meg sjelden irritere av andre i trafikken, men sjåfører som kjører alt for sakte, åpenbart kjører sightseeing (veiver med armer, bremser og kikker mot sidene, virrer mot midten av veien etc) og likevel ikke evner å kjøre til siden/slippe forbi ved anledning blir jeg relativt sur over. Og så er det noe med at det av og til virker som om enkelte burde hatt ett kurs i å kjøre større biler, evt øvd noe mer på plassering i veibanen samt hvordan man parkerer hensynsfullt!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:38   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Scenario 2:
Jeg var ute og kjørte med personbilen min på smale vestlandsveier, og kommer bak en bobil som ligger i 40 km/t i 80 sonen stort sett hele tiden. Hver gang det er en liten mulighet for å passere bobilen gasser den på. Jeg legger meg ut flere ganger før bobilen rekker å komme opp i fart, men det kommer biler i mot slik at jeg trekker meg før jeg kommer i gang med forbikjøringen.
Endelig er det et langt rett strekk uten møtende trafikk og jeg legger meg ut igjen. Nå legger bobilen seg ut mot midten og presser meg. I tillegg til at den gasser på. Jeg velger å tute for å gjøre ham oppmerksom på at jeg er ved siden av ham.
Vi fortsetter å kjøre i fartsgrensen, og ser ikke mer til bobilen.

Det er jo samme scenario, bare fra en annen persons synsvinkel. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil, svaret blir jo det samme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:40   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Jeg bare tenkte på at det finnes alltid to sider av en sak. Og begge synes sikkert at de selv har rett.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:42   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg bare tenkte på at det finnes alltid to sider av en sak. Og begge synes sikkert at de selv har rett.

Selvfølgelig syns de det, ellers hadde de jo gjort det anderledes.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:44   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvfølgelig syns de det, ellers hadde de jo gjort det anderledes.

Og så lurte jeg på om jeg burde korrigert adferden min.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:45   #17
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo samme scenario, bare fra en annen persons synsvinkel. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil, svaret blir jo det samme.

Tja, svaret blir ikke alltid det samme. Svaret som gis er ofte farget av hvem som spør. Jeg tenkte meg om to ganger før jeg la ut mitt svar der jeg egentlig sa at jeg ville vært en av de som irriterte meg over bobilsjåføren.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:51   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Og så lurte jeg på om jeg burde korrigert adferden min.

Uansett hvilken av disse du egentlig var, så syns jeg du burde korrigert adferden din. Hadde du vært bobilen burde du kjørt inn til siden, hadde du vært personbilen burde du pustet med magen og ikke prøvd å kjøre forbi der det var farlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:57   #19
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Uansett hvilken av disse du egentlig var, så syns jeg du burde korrigert adferden din. Hadde du vært bobilen burde du kjørt inn til siden, hadde du vært personbilen burde du pustet med magen og ikke prøvd å kjøre forbi der det var farlig.

Ikke sant.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 11:02   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøring på smale vestlandsveier

Bobilen skal slippe folk forbi når det er mulig.
Men jeg leser fra scenario 1 at enkelte tror de gjør bilistene bak en tjeneste ved å gasse på på strekkene, og det har jeg aldri tenkt på som mulighet engang.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no