Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-23, 08:17   #41
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den er supervarm, men jeg har ikke prøvd den i sterk vind. Den er neppe helt vindtett. Jeg lar vel egentlig være å gå ut hvis det er -20 og sterk vind.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Skinn er vel vindtett? Det er kanskje sømmene som ikke er vindtette, da. Men ulla innenfor sømmene tetter vel ganske bra også. Jeg vet ikke, har ikke slik saueskinnskåpe.

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Saueskinn er definitivt varmest. Har en sånn jakke og var ute i minus 14 i dag med bare en tynn bluse under. Det er supervarmt og godt. Har en med ullen inn og en med ullen ut. Begge er like varme.

Takk for innspill! Jeg vurderer å kjøpe meg en brukt. Skulle helst hatt en som jeg kan knappe helt igjen i halsen og som har hette.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 08:17   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

Jeg fremstår også som relativt varmblodig når jeg leser denne tråden. Jeg bruker ull bare når det er skikkelig kaldt. Og tilnærmet aldri i sommerhalvåret.

Det er først de siste dagene jeg har skiftet til ullstillongs fremfor vanlig strømpebukse.

(Men jeg skal kanskje ikke rope så altfor høyt, for jeg har ekstremt kort del av veien til jobb hvor jeg beveger meg utendørs. Det er lenger å gå gjennom bakgården enn ned til t-banestoppet. Og når jeg går av t-banen i byen så går jeg faktisk innendørs hele veien til jobb. Det har vært ganske kaldt på jobben, men nå har de fått opp varmen.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 08:35   #43
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

I høst kjøpte jeg en dunparkas på finn som går ned til knærne ca, og nå som vi har hatt -20 eller mer i flere dager merker jeg virkelig forskjell på det og kortere, tynnere parkaser jeg har hatt før. Nå har jeg gått (korte) turer med hunden med bare vanlig bukse, ullsokker i skoene, lue, skjerf og votter.

I lavere temperaturer ser jeg helt klart fordelen med flere lag og tynn ull, men i sprengkulda gjorde ei lang og tykk jakke virkelig susen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 09:03   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

Det er veldig forskjell på hvor varm/frossen man er, ja. Merker det på jobben, at noen kolleger hutrer i ullgenser mens jeg går i kortermet. Pluss at det er forskjell på å gå noen få minutter til og fra t-banen og å gå lange turer, såklart.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hva slags Jakke har du som er med saueskinn?

Vet ikke om det var meg du spurte, men min kjøpte jeg i Tyrkia for nærmere 20 år siden. Den er halvlang med en stor hette og er veldig myk på utsiden, altså ikke lær, og så er pels-siden inn. Jeg bruker den nok ikke hvert år, men de gangene det er kaldt nok til den, er den utrolig god å ha.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 13:08   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

Jeg har en todelt vinterparkas, med dunkåpe inni, og vind- og vanntett skall utenpå.

Så de siste dagene har jeg hatt stillongs, tynne ullsokker, ulltrøye under og bomullsgenser/topp over (eller bomullsgenser under og ullgenser over), olabukser, vinterstøvler, ullskjerf, pelslue, ullvotter eller skinnvotter pluss den jakka.

Og i dag syklet jeg i strømpebukse, ullstrømpebukse, leggvarmere i ull, ullmamelukker, ulltrøye, bomullskjole, ullskjerf, tynt ullbånd under hjelmen, skinnvotter, vinterstøvler og jakka.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 13:31   #46
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

-17 i dag og hadde på ullsokker, bukse, tynn ullgenser, Devold ulljakke, lang dunparkas, lue, hansker og goretex sko.
Skulle bare til og fra bilen og en liten tur ellers. Kaldt, men greit nok.
Hadde jeg skulle gått mer ute så hadde jeg tatt på ullstrømpebukse, bytta til vintersko, bytta til tykkere hansker/votter og skjerf. Evt bytta til en tykkere ullgenser under Devold jakka hvis jeg ikke skulle bevegd meg så mye.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 14:40   #47
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

Bruker ulltrøye fra Uniqlo, ullgenser over og boblejakke utenpå. Har gjerne ullskjerf eller ullhals, ullue og ullvotter. Bruker enten ullstrømpebukse eller ullstilongs, ullsokker og vintersko. Det varierer hvor mye jeg er ute hver dag, men noen dager har jeg uteinspeksjon og er ute en halvtime, andre dager skal jeg bare skrape bil og gå fra parkeringsplassen og inn. Kler meg som regel i ull uansett, og tar heller av et lag inne.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 18:23   #48
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

Det ble uplanlagt gåtur i -16.
Pierre Robert ullstrømpebukse, ullsokker, bukse, tynn ullsinglet, tynn ullgenser, Devold ulljakke, lang dunparkas, goretex sko, lue, tykke votter og skjerf.
Det var akkurat passe.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 12:57   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

- 16 da jeg dro hjemmefra i 6-draget i dag.

Jeg hadde: Treningstøy innerst. Så ullsokker, ullstillongs, ulltrøye, ullgenser, "boblebukse" (en tykk, foret slalåmbukse), tykk parkas, digert skjerf, tykt pannebånd og tykke votter. gode vintersko.

Frøs ikke i det hele tatt. Så dog ut som en sånn barnehageunge som har så mye klær på at de går bredbent og med armene ut fra kroppen.

På hjemveien tenker jeg å skifte til stillongs og utebukse igjen.

I dag merket jeg hvor stor forskjell det er på -10 og -15! Denne habitten ble for varm i dag tidlig, faktisk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 14:15   #50
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kler du deg i når gradestokken kryper under -15?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I dag merket jeg hvor stor forskjell det er på -10 og -15! Denne habitten ble for varm i dag tidlig, faktisk.

Noterer akkurat det samme. Joggetur i -10 i morges føltes som en vårdag. Første tur på nesten ei uke uten rimskjegg. Det gjør ikke lenger vondt i ansiktet når man er ute.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no