Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Punktum, punktum, komma, strek ...

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 15:00   #41
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Siden vi er i en flisespikker-tråd: Heter det strengt tatt ikke nordlending? :liste:

Joda.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:02   #42
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg bruker mange slike hjelpemidler. sånn som ... !!! eller ikke minst ???????? hvis det er noe jeg virkelig lurerpå.

NOE må man jo gjøre for at folk skal skjønne "tonefall" osv.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:05   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.913
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Joda.


Ikke at jeg mistenker DEG for noe sånt , men det er utrolig mange som konsekvent skriver nordlenning.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:07   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg bruker mange slike hjelpemidler. sånn som ... !!! eller ikke minst ???????? hvis det er noe jeg virkelig lurerpå.

NOE må man jo gjøre for at folk skal skjønne "tonefall" osv.

Sammen med bruken av smilyen snill - så vipper hele det innlegget meg av lasset.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 15:23   #45
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sammen med bruken av smilyen snill - så vipper hele det innlegget meg av lasset.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:29   #46
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke klarer å ta dem helt på alvor, disse menneskene som strør om seg med utropstegn i hytt og gevær. Det blir litt fjortiss, på en måte.

Kunne ikke unngå å henge meg opp i fjortiss. Det er vel bare en s på slutten? Fjortis.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:46   #47
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Kunne ikke unngå å henge meg opp i fjortiss. Det er vel bare en s på slutten? Fjortis.

"Ordet 'fjortis' finnes ikke i Bokmålsordboka."

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:11   #48
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg er fæl på å skrive både utropstegn og prikker.
Men hadde faktisk likt om noen kommenterte det om de var irriterte.

(Fins denne her enda?)

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:13   #49
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

"Ordet 'fjortis' finnes ikke i Bokmålsordboka."

Nei, det gjør vel ikke det. Men fortiss blir liksom fjorTISS.

Teller det at fjortis står oppført i Wikipedia?

Søk på Google: fjortis 286 000 treff, fjortiss 20 000 treff


Sist redigert av cora : 13-03-07 kl 20:18.
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:17   #50
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Nei, det gjør vel ikke det. Men fortiss blir liksom fjorTISS.

Teller det at det fjortis står oppført i Wikipedia? (:Gir seg ikke

Nei.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:20   #51
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Prikker er mer irriterende enn et utropstegn eller to, etter min mening. Med prikkene venter jeg noe mer spennende og det er sjelden jeg opplever det.
Så, jeg forbeholder meg retten til å benytte utropstegn der det er nødvendig for å understreke meningen min og vise engasjement. Som bergenser så er jeg vant til å høres.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:42   #52
løvemor
Tilbake
 
løvemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 98
løvemor er litt kul
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg er desverre en av dem som ofte bruker et utropstegn etter hver setning. Jeg hater det! (der må det vel være lov å bruke?) Jeg bruker også ofte disse berømmelige tre prikkene. Dessuten har jeg en ukritisk bruk av semikolon (det er jo så kult tegn )
Dette er ene og alene en uvane og det ligger ingen mening bak det. Jeg blir sliten av å lese mine egne meldinger. (her ville jeg nok normalt skrevet et utropstegn)Jeg skulle ønske jeg klarte å la vær å bruke særlig utropstegnene hele tiden. Begynner å bli litt flinkere til å kutte ned på dem når jeg skriver på data, men på sms er jeg helt håpløs. (kan jeg ikke få ha et utropstegn her da?)

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:11   #53
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av løvemor, her.

Jeg er desverre en av dem som ofte bruker et utropstegn etter hver setning. Jeg hater det! (der må det vel være lov å bruke?) Jeg bruker også ofte disse berømmelige tre prikkene. Dessuten har jeg en ukritisk bruk av semikolon (det er jo så kult tegn )
Dette er ene og alene en uvane og det ligger ingen mening bak det. Jeg blir sliten av å lese mine egne meldinger. (her ville jeg nok normalt skrevet et utropstegn)Jeg skulle ønske jeg klarte å la vær å bruke særlig utropstegnene hele tiden. Begynner å bli litt flinkere til å kutte ned på dem når jeg skriver på data, men på sms er jeg helt håpløs. (kan jeg ikke få ha et utropstegn her da?)

En av mine nærmeste venninner drev å sendte sms med skikkelig emosjonell uttrykksform. Jeg orket nesten ikke å lese og ble alltid så hissig, og hun skjønte ikke hvorfor jeg hisset meg sånn på henne eller stadig spurte hvorfor hun var sur eller irritabel. Så etter vi snakket om dette med tegnsetting og hun skjerpet seg, så er hele problemet løst. For innholdet ser helt annerledes ut uten, og føles annerledes å lese.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:23   #54
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg er et punktum menneske... De bare kommer for å på en måte gli over til totalt stillhet.. Det er liksom så brå og hard avslutning med bare en liten prikk!

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:25   #55
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jammen Supperior, det går jo an å gjøre det ordentlig ... Mellomrom og tre prikker, man trenger liksom ikke avslutte slik som dette......................... Eller ha slike dramatiske pauser i mellom.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:26   #56
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hvem vogn skal jeg velge??????????????


Denne er jeg enig altså. Slitsomt. Skulle tro verden gikk under om man ikke øyeblikkelig fikk bestemt seg for en vogn.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:26   #57
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Hver gang jeg leser overskriften her, så tenker jeg forresten på den der tegnereglen: Punktum, punktum, komma, strek, her er Poden sitt lille fjes.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:27   #58
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hver gang jeg leser overskriften her, så tenker jeg forresten på den der tegnereglen: Punktum, punktum, komma, strek, her er Poden sitt lille fjes.

Da er vi to. Og nå er den fullstendig stuck.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:34   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.165
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg er et punktum menneske...

Du mener vel "Jeg er et menneske, punktum."?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 21:36   #60
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du mener vel "Jeg er et menneske, punktum."?

Vel, det var vel mer korrekt, men jeg mente at jeg liker punktumer.
( Kan man skrive punktumer? )

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no