Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvitløk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 12:24   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvitløk

Hvor er du på hvitløksbarometeret? Er du en av disse som syns at alle som spiser hvitløk stinker og man kan derfor ikke spise det?

Eller er du en nyfrelst hvitløkoholiker som ikke kan få nok?

Eller er hvitløk en fast ingrediens i ditt hjem, som benyttes hyppig i den maten der den passer inn?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:27   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.722
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvitløk

Har brukt hvitløk i matlagingen i mange år, og er derfor ikke "nyfrelst" lenger... Har alltid hvitløk tilgjengelig, og bruker det i de matretter hvor det passer.

Holder meg unna de verste "bombene" hvis jeg vet at jeg har møter tidlig neste morgenen i små møterom.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:27   #3
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvitløk

Vi ble hvitløksfrelst for noen år siden. Men den rien har gitt seg nå. Så vi har hvitløk tilgjengelig i huset. Men bruker det i de matsortene vi mener det passer inn!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:27   #4
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Alternativ tre.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:27   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.089
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvitløk

Det siste. Er veldig nøye med at det aldri er tomt for hvitløk i huset. Det samme gjelder forøvrig sitroner...

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:28   #6
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hvitløk

Jeg synes hvitløk er veldig godt, men det er ikke så veldig ofte vi spiser det. Jeg tenker alltid over om vi skal noe etterpå eller om det kommer noen på besøk når jeg lager mat med hvitløk. Jeg synes det lukter forferdelig av folk som har spist det og vil ikke at det skal stinke av meg...

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:30   #7
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvitløk

Sitat:

Eller er hvitløk en fast ingrediens i ditt hjem, som benyttes hyppig i den maten der den passer inn?

Vi er vel her, tenker jeg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:31   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Jeg spør fordi jeg blir overrasket over hvilke holdninger flere har til hvitløk. Og jeg skjønner ikke at det skal stinke så enormt som folk skal ha det til. Ja, det lukter, men stinker? Personlig digger jeg hvitløksånde og må hjem og lage meg litt mat med hvitløk i om noen skulle gi meg hvitløksvibber. Jeg er av den oppfatning av at det er folk som ytterst sjelden spiser hvitløk som lukter mest, mens de som spiser regelmessig ikke lukter. Jeg har hvertfall aldri fått kommentarer om lukt, snarere tvert imot. Når jeg sier hvor mye hvitløk jeg bruker i retter, så sier folk at det hadde de ikke trodd, for det lukter aldri av meg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:32   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.084
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Det er ikke en helt fast ingrediens, men vi har det som regel i hus. Vi har aldri vært helt hvitløksfrelst her i huset.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:33   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Vi har ikke alltid fersk hvitløk i hus, men rimelig ofte. Og vi har alltid hvitløkssalt, eller hvitløkskrydder.

Jeg syns ikke det lukter ille av hvitløk så lenge det ikke er gammel hvitløkssvette det er snakk om.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:34   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Alternativ tre.

Jeg hadde en periode i tenårene der jeg hadde angst for å lukte noe som helst. Da spiste jeg ikke salami en gang. Nå bruker jeg hvitløk flere ganger i uken, men har ikke "dilla" på det. Det er en smakstilsetning for meg - på lik linje med krydder.


Jeg syns det lukter ubehagelig når noen har spist mye hvitløk. Heldigvis er det sjelden jeg har så mye nærkontakt med folk at jeg greier å kjenne sånt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:37   #12
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvitløk

Ble frelst for noen år siden, så det har roa seg litt nå ja. Men jeg har alltid hvitløk i huset, og bruker det der det passer. Gir litt beng i om det lukter eller ikke.

(Med unntak er hvis jeg skal på jobb/praksis der hvor pasientene er svært vare for lukter)

Hvitløk er digg!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:42   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.989
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk

Hvitløk er alltid tilgjengelig, og benyttes der den hører hjemme.

For å presisere: Grøten vi eventuelt spiser, lages altså uten hvitløk.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:42   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvitløk

Vi har alltid hvitløkspulver (granulert hvitløk, den typen som bare er tørket og knust hvitløk) i huset. Fersk hvitløk har vi ikke så ofte.
Bruker hvitløk i de retter det passer og det gjelder for mange.

Hvitløk synes jeg ikke lukter så ille gitt, kanskje fordi jeg ofte har spist det selv og derimot ikke kjenner det.
De eneste gangene jeg virkelig har kjent en plagsom hvitløkslukt er når noen har svettet det ut, og da blander seg inn med svettelukten som har fått godgjøre seg.
Hviløksånde derimot lukter jo ikke vondt synes jeg, om jeg har spist det eller ikke.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:43   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvitløk

Vi bruker hvitløk i maten der den passer inn.

Har brukt hvitløk i mange år til mye rart.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:43   #16
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk

Her er jeg på hvitløksbarometet ditt sitron:

Eller er hvitløk en fast ingrediens i ditt hjem, som benyttes hyppig i den maten der den passer inn?

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:45   #17
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvitløk

Har alltid hvitløk i hus, og bruker det ganske mye.
Tror ikke jeg har hvitløk-ånde.
Det blir værst munnlukt etter å ha spist hvitløksdressing ferdigkjøpt i butikken.
Hjemmelaget merker jeg ikke noen særlig på.
Og bearbeidet (stekt) hvitløk lukter ikke like ille som fersk konsumert. Innbiller jeg meg iallefall...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 13:12   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitløk

Vi bruker hvitløk nå og da når det måtte passe inn, men langt fra hver dag. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om hvitløksånde hos andre, men er litt forsiktig med å hive innpå om jeg vet jeg skal mye i nærkontakt med fremmede/ kollegaer/ pasienter i nærmeste fremtid. Spesielt i jobben min kan jeg møte pasienter som er vare på lukter, og da syns jeg det er greit å styre unna de verste luktbombene. Innen helsevesenet - i omgang med syke og pleietrengende - syns jeg faktisk at alle bør være litt forsiktig med hvitløk (og andre sterkt luktende krydderier forøvrig) i forkant av at man skal på jobb, da det kan oppleves som veldig plagsomt å bli pleid/ stelt av noen som lukter sterkt av slikt. Men jeg erfarer at langt fra alle tenker som meg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 13:31   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitløk

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg spør fordi jeg blir overrasket over hvilke holdninger flere har til hvitløk. Og jeg skjønner ikke at det skal stinke så enormt som folk skal ha det til. Ja, det lukter, men stinker? Personlig digger jeg hvitløksånde og må hjem og lage meg litt mat med hvitløk i om noen skulle gi meg hvitløksvibber. Jeg er av den oppfatning av at det er folk som ytterst sjelden spiser hvitløk som lukter mest, mens de som spiser regelmessig ikke lukter. Jeg har hvertfall aldri fått kommentarer om lukt, snarere tvert imot. Når jeg sier hvor mye hvitløk jeg bruker i retter, så sier folk at det hadde de ikke trodd, for det lukter aldri av meg.

Helt enig, dette har jeg også tenkt endel over. Jeg spiser masse hvitløk nesten hver eneste dag, både rå og stekt/kokt (ingenting er som småhakket rå hvitløk på makrell i tomat eller majones-salater) og jeg lukter ikke noe særlig hvitløk. Har spurt venner og familie om de kjenner noe, og det gjør de sjelden. Eneste gangen min mor holdt på å brekke seg av ånden min var da jeg hadde laget lasagne med 10 hvitløksfedd i kvelden før.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 13:35   #20
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvitløk

Vi har alltid hvitløk i hus og bruker det i mye forskjellig mat. Bekymrer meg ikke over egen hvitløksånde, og plages ikke av andres heller. Kjenner jeg at noen lukter hvitløk blir jeg heller nysgjerrig på hva for noe godt vedkommende har spist.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no