Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reisespørsmål

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-08, 01:36   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Reisespørsmål

Har omsider fått bekreftet ferien og er nå på desperat let etter reise til sydligere strøk.

Bulgaria: er det fremdeles fyll og slossing som gjelder :fordomsfull:
Noen steder der det er bedre og reise enn andre?

Tunisia: hvordan er det der? Varmt og jævlig og innpåslitne arabere :fortsatt fordomsfull:

Hvor mye er fornuftig å betale for en All Inclusive ferie?
Høres 32.000,- fornuftig ut?
Noen som har hatt det og som synes det var greit?

Noen som vil leie ut feriehuset sitt på Kreta eller i Kroatia :smisk:

Andre forslag til reisemål som inkluderer sol, varme, lange streder, god vin, god mat og som er barnevennlig tas imot med takk.

Vi reiser med to barn; 7 og 10 år.

Kjenner jeg er litt fastlåst i Hellas.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 02:27   #2
tvillingmamma83
høyt og lavt
 
tvillingmamma83 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 228
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Sv: Reisespørsmål

har vært i bulgaria(sunny beach) og mallorca(al qudia) og jeg likte bulgaria best, men det er noen år siden så det var faktisk før at det her fullevaset.

vi reiser til kreta 16 august

__________________
stolt mamma til gutta boys
tvillingmamma83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 02:39   #3
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reisespørsmål

Jeg liker meg veldig godt på Mallorca, og da best på Alcudia. Lå på et hotel som heter Viva sunrise, og synes det var barnevennlig og fint der. fint bassengområde, ikke langt fra sentrum, og grei gangavstand til stranda som var veldig fin.
Har også bodd på et sted som het Blue Village Viva på Alcudia, Men det hotellet finner jeg ikke hos star tour lenger, det var et kjempefint sted jeg har lyst tilbake til, veldig barnevennlig, fint bassengområde, ikke langt fra stranda, men et stykke unna sentrum.
På Cala Bona på Mallorca har vi også vært. sunving resort bounganvilla. fint sted det også, fint bassengområde, ungene likte underholdningen godt, ingen fin strand i nærheten. Og blir vel 4 valget av de 4 stedene jeg har vært. (kanskje grunnen til det også kan være at jeg var gravid og dårlig form om kveldene)
I sommer da vi kunne reise var det veldig fult de fleste plasser, så i juni skal vi til Gran Canaria, var det eneste jeg kom over som hadde plass til alle 7 (var få flyseter igjen til de fleste stedene jeg sjekket) skal på et sted som heter Bahia Feliz og skal bo på Monte Feliz. har vært der en gang før, og det var et barnevennlig og fint sted. Fint bassengområde og fine leiligheter. Husker det var litt bratt der, og kjedelig å ha med vogn som måtte bæres oppover mange trapper da vi hadde vært å shoppet litt, men nå har vi ingen i vogn lenger så da går det helt greit.

Har aldri bestilt all inklusiv. Men har bestilt halvpensjon en gang, frokost og middag. frokosten var grei nok å bestille, men angret litt på at vi bestilte middag også, ville gjerne ha variert litt mer på stedene vi gikk for å spise middag.
Men all inklusiv blir jo billig da.

Har aldri vært i Hellas. Er lite bereist så jeg har ikke mange forslag å komme med.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 07:37   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reisespørsmål

Takk for tips om Mallorca og Gran Canaria.
Så litt på det, men der var det både dyrt og utsolgt.
Vi må ha avreise mellom 12.og 27.juli. Skal være borte i 2 uker.

Falt egentlig litt for Tunisia, så hvis noen har vært der og vil fortelle litt blir jeg glad.
Så på dette hotellet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 09:18   #5
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisespørsmål

Jeg har ikke vært i Tunisia, så der kan jeg ikke hjelpe deg, men jeg har falt for Portugal, jeg da. Vi hadde en nydelig ferie i Albufeira i fjor sommer. Dit vil vi gjerne tilbake. http://www.startour.no/Resorts/Trave...e=c&hotel=5426 Det er en del trapper ned til sentrum og stranda, men det gikk helt utmerket med våre unger som i fjor var 4 og 7, så det bør nok gå med dine på 7 og 10. Personlig setter jeg pris på den milde Atlanterhavsbrisen som gjør at det ikke blir like intenst varmt midt på sommeren som det kan bli inne i Middelhavet. Men det er jo meg, da.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 09:21   #6
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisespørsmål

Jeg liker ikke Tunisia. Kjedelig land, ikke fine strender. Kjedelig mat, dyrt og innpåslitne folk.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:11   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg liker ikke Tunisia. Kjedelig land, ikke fine strender. Kjedelig mat, dyrt og innpåslitne folk.

På bildene ser jo strendene veldig fine ut da, og prisnivået står det også er lavt

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:13   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reisespørsmål

Vil dere til bulgaria ville jeg ikke valgt Sunny Beach. Synes det er en ungdomsby. Jeg likte meg ihvertfall ikke der, og jeg hadde ikke barn med engang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 10:21   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reisespørsmål

I Bulgaria er Albena barnevennelig og greit. Lange fine strender. Maten er ikke noe å skryte av i Bulgaria.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 23:18   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reisespørsmål

Det ble Tunisia

Tror det blir bra jeg.

Ungene gleder seg veldig til å dra til Afrika. For de høres det veldig langt hjemmefra og veldig eksotisk ut.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 16:58   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det ble Tunisia

Tror det blir bra jeg.

Ungene gleder seg veldig til å dra til Afrika. For de høres det veldig langt hjemmefra og veldig eksotisk ut.

Hvor mye måtte dere betale? Er det det du nevnte tidligere om kr 32 000 for 2 uker all inklusive? I tilfelle så er det en god pris til å være midt i juli om det er et greit hotell.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 17:07   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvor mye måtte dere betale? Er det det du nevnte tidligere om kr 32 000 for 2 uker all inklusive? I tilfelle så er det en god pris til å være midt i juli om det er et greit hotell.

Det ble ikke det hotellet. Reisebyråmannen anbefalt egentlig ikke å dra til det området. Dit vi endte opp var finere.
All Inclusive gikk vi bort ifra mye pga av at man blir så bundet av å spise alle måltider på hotellet og ikke på andre morsomme steder. Er redd for at jeg hadde falt for fristelsen og spise altfor mye også. Det var mat tilgjengelig hele dagen/kvelden.

Det som er litt dumt nå er at vi har fått dobbeltrom, men er stort ett vistnok. Skulle helst hatt en leilighet, men det får duge. Ferie er ferie og regner med at vi kun bruker rommet som base. Les; sove og dusje.

Og jeg kjenner at jeg gleder meg veldig

Hit skal vi.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 17:08   #13
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvor mye måtte dere betale? Er det det du nevnte tidligere om kr 32 000 for 2 uker all inklusive? I tilfelle så er det en god pris til å være midt i juli om det er et greit hotell.

Det hotellet var forresten knallfint.
Den prisen var med barnerabatter i dobbeltrom. I leilighet ville det kommet på over 50000,-.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 01:09   #14
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Reisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg liker ikke Tunisia. Kjedelig land, ikke fine strender. Kjedelig mat, dyrt og innpåslitne folk.

En av de aller fineste strendene vi har vært på var i Sousse i Tunisia!Har vært mye i "syden" så har litt å sammenligne med

Synes også det var mye god mat der.Det franske kjøkken er godt representert siden det er tidligere fransk koloni.

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:04   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Frida, her.

En av de aller fineste strendene vi har vært på var i Sousse i Tunisia!Har vært mye i "syden" så har litt å sammenligne med

Synes også det var mye god mat der.Det franske kjøkken er godt representert siden det er tidligere fransk koloni.

Tar gjerne imot litt tips om ting og tang altså.
Vi skal ikke til Sousse, men Hammamet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 19:18   #16
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reisespørsmål

God tur! Jeg vil også...

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:38   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Reisespørsmål

Vi har vært i Tunisia. I Sousse nærmere bestemt, og vet at jeg nok aldri skal tilbake akkurat dit.
Jeg liker ikke selgere som henger på meg, og som blir ufine om man ikke vil se i butikkene deres. "Fuck you, go home" hørte vi nok flere ganger ja, selv om vi var høflige da vi avslo å "take a look".
Medinaen var fin, men ellers var det en heller dårlig ferie.
Får legge til at de jeg vet som har vært i Hammamet har vært kjempefornøyde, så der tror jeg det er helt annerledes.

  Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 22:16   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reisespørsmål

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi har vært i Tunisia. I Sousse nærmere bestemt, og vet at jeg nok aldri skal tilbake akkurat dit.
Jeg liker ikke selgere som henger på meg, og som blir ufine om man ikke vil se i butikkene deres. "Fuck you, go home" hørte vi nok flere ganger ja, selv om vi var høflige da vi avslo å "take a look".
Medinaen var fin, men ellers var det en heller dårlig ferie.
Får legge til at de jeg vet som har vært i Hammamet har vært kjempefornøyde, så der tror jeg det er helt annerledes.

Vi fikk heller ikke anbefalt å dra til Sousse. Det er liksom storbyen.
Får håpe det blir bra i Hammamet. Vi gleder oss i hvertfall og vi får prøve å få til en ørkensafari på kamelen Klara, og da må vi jo være midt i Sahara :nynner:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 23:20   #19
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Reisespørsmål

Vi likte oss godt i Sousse, men det er 14 år siden vi var der.
Vi var i Hammammet for 6 år siden.Vi besøkte en dyrepark som vi reiste til med tog.Husker ikke navnet men den var veldig flott.Ungene fikk være med å mate Gepardene og det var en flott opplevelse!
Vi følte virkelig at vi var i Afrika den dagen
Selgerne er veldig pågående i Tunisia så det kan jo være greit å være forberedt på det.

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no