Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Dannelse" i Oslo for ungdommer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-16, 11:37   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Sitat:

Og om dere bor såpass nær Oslo så er det vel ikke lenge til de skal være der alene.

Er 50 mil "såpass nær" Oslo?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:38   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er 50 mil "såpass nær" Oslo?

Jeg tenkte mest på at de reiste på dagsturer dit. Men jeg har ingen geografiforståelse whatsoever. Så bare overse eventuelle kommentarer fra meg på det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:42   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For meg er det å reise kollektivt et sted også en mulighet for å få en følelse av byen, hvordan den henger sammen, og smaker og lukter og føles, liksom. Ikke bare de enkelte elementene, men hele organismen, hvis du forstår?

Jepp, forstår veldig godt. Og dette er måten vi vanligvis reiser på. Jeg lurer bare på om det er noe viktig (som jeg ikke kommer på) som er ok at ungene kjenner til. Noe konkret.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:44   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg tenkte mest på at de reiste på dagsturer dit. Men jeg har ingen geografiforståelse whatsoever. Så bare overse eventuelle kommentarer fra meg på det.

Familien skal ta dagsturer fra en annen by nær Oslo. Der skal vi være en uke. Jeg ser for meg at det er veldig lenge til ungene reiser alene til Oslo.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:47   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Om dere bare skal velge ett museum så ville jeg valgt Nasjoangalleriet og kunsthistorien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:56   #26
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om dere bare skal velge ett museum så ville jeg valgt Nasjoangalleriet og kunsthistorien.

Enig.

Jeg syns, som Blå, at det å navigere rundt er det viktigste.

Noe av det som tok meg lengst tid i Oslo var også å lokalisere ting som "alle" visste hvor var, som Spikersuppa, Frogner/Vigelandsparken, forskjellige steder langs Akerselva, Middelalderparken, Huk, Stortorget. Så det å dra på trikke/banesafari anbefales på det varmeste.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 11:57   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jepp, og skal du kjøpe enkeltbilletter uten app, så gjør det på narvesen eller 7-11 på forhånd, det er billigere enn på bussen og trikken.

Du får faktisk ikke kjøpt billett ombord på trikken lengre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 12:03   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Enig.

Jeg syns, som Blå, at det å navigere rundt er det viktigste.

Noe av det som tok meg lengst tid i Oslo var også å lokalisere ting som "alle" visste hvor var, som Spikersuppa, Frogner/Vigelandsparken, forskjellige steder langs Akerselva, Middelalderparken, Huk, Stortorget. Så det å dra på trikke/banesafari anbefales på det varmeste.

Enig i dette, og personlig ville jeg heller valgt å gå/trikk framfor bane. Oslo er en geografisk kompakt by og man får ikke noe ordentlig inntrykk av dette når man beveger seg under bakken i bane. Med så store barn, er avstandene mellom det meste veldig overkommelig, men det blir jo selvfølgelig et spørsmål om tid. Om man bare har én dag, blir det kanskje knapt, men planen er å over tid ta flere turer til Oslo for å bli kjent her, vil jeg absolutt anbefale å gå (evt. bysykler når det blir tilgjengelig uten helårsabonnement).

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 12:05   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Du får faktisk ikke kjøpt billett ombord på trikken lengre.

Ah, se der ja! Jeg overhørte mange konduktører tipse turister om vipps i sommer, men visste ikke at det ikke var fordi de faktisk ikke solgte i det hele tatt. En ting de derimot ikke sa noe om, var at alt av Oslo er i sone 1. Så det sa jeg i fra om til flere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 12:12   #30
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Takk for råd! Er eit lite under for meg å tenke på at eg bodde i byen i fleire år, farta rundt og kjørte uten frykt mens eg i dag er bekymra for å kjøpe en banebillett

Og har funne ut at eg enten kan ta "Ringen" eller bane 5 til Sognsvann

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 12:29   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Og har funne ut at eg enten kan ta "Ringen" eller bane 5 til Sognsvann

Beklager, men nei. Om du skal til Sognsvann må du ta den som det står 5 Sognsvann på. Den andre heter 5 Ringen, men den kjører fra Ullevål Stadion til Storo.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 12:44   #32
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Egentlig ville jeg si at den viktigste kunnskapen tenåringene trenger om Oslo er å være trygge på å komme seg rundt der selv. Finne T-banestasjoner og kjøpte billetter og kunne reise til ulike steder og vite hvor de ulike delene av sentrum er i forhold til hverandre. Slik at de ikke står helt lost den dagen de er der alene.

Her før sommeren lot jeg jentene (samme alder) reise alene til Oslo, ta flyet, finne flytoget og møte meg i sentrum. Det er i hvert fall en start på å være selvhjulpne der.

Smart tenkt altså.
Min gutt reiser mye rundt i Osloområdet og enda mer nå på leting etter Pokemons. Synes det er lurt sånn ift å forholde seg til buss/bane/trikketider og å komme seg hjem til avtalt tid.

Rett før skolen startet så dro han og to kompiser til Rena en helg med tog for å møte en som de har pratet med på nettspill. De skulle bytte tog på Hamar og hu`mor var kjempeengstelig. Så ringer han og sier at de ikke får kjøpt billetter til toget fra Hamar til Rena for det var fullbooket. Men det ordnet seg og de kom seg hjem også. Sånt vokser de på.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 12:50   #33
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Takk for råd! Er eit lite under for meg å tenke på at eg bodde i byen i fleire år, farta rundt og kjørte uten frykt mens eg i dag er bekymra for å kjøpe en banebillett

Det er vanskeligere å ordne tilfeldig billett nå enn det var tidligere. *utflytter*

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 13:37   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Enig.

Jeg syns, som Blå, at det å navigere rundt er det viktigste.

Noe av det som tok meg lengst tid i Oslo var også å lokalisere ting som "alle" visste hvor var, som Spikersuppa, Frogner/Vigelandsparken, forskjellige steder langs Akerselva, Middelalderparken, Huk, Stortorget. Så det å dra på trikke/banesafari anbefales på det varmeste.

Jah! Jeg var i Oslo for andre gang i mitt liv (første gang var jeg 12-13, tror jeg), da jeg var et par og tjue år, og skulle møte noen foran Stortinget. Jeg var sent ute og ble skikkelig stresset, og kapret en drosje ved Spikersuppa! Jeg ANTE ikke hvordan sentrum hang sammen, det var UTROLIG flaut å skjønne hvor lost jeg var.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 13:48   #35
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 14:11   #36
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jah! Jeg var i Oslo for andre gang i mitt liv (første gang var jeg 12-13, tror jeg), da jeg var et par og tjue år, og skulle møte noen foran Stortinget. Jeg var sent ute og ble skikkelig stresset, og kapret en drosje ved Spikersuppa! Jeg ANTE ikke hvordan sentrum hang sammen, det var UTROLIG flaut å skjønne hvor lost jeg var.

Jeg hadde bodd i Oslo i mange måneder før jeg skjønte at den plassen jeg hadde gått over utallige ganger i sene nattetimer var Youngstorget.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 14:36   #37
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg hadde bodd i Oslo i mange måneder før jeg skjønte at den plassen jeg hadde gått over utallige ganger i sene nattetimer var Youngstorget.

Jeg bodde her i 3 år før jeg skjønte det...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 14:57   #38
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Beklager, men nei. Om du skal til Sognsvann må du ta den som det står 5 Sognsvann på. Den andre heter 5 Ringen, men den kjører fra Ullevål Stadion til Storo.

Men eg skal berre til Ullevål stadion så då kan eg vel ta Ringen?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 15:01   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Jeg var turist i egen by i vår, og jeg vil anbefale en tur i Oslo Rådhus. Utrolig vakker arkitektur, fantastiske veggmalerier og imponerende gedigne rom. Og Der Peppern gror for lunsj.
Nobels fredssenter var mye bedre og spennende enn jeg hadde forestilt meg, anbefales veldig og Nasjonalgalleriet er flott. Og siden jeg har vært godt forspent med amerikanske venner på besøk de siste årene, har jeg vært mye på Bygdøy og blitt veldig glad i Vikingskiphuset. Bygningen er veldig vakker og det er spennende å se skipene og alle gjenstandene derfra. Folkemuseet er også veldig fint, men krever litt mer tid enn vikingskipene. Min favorittbygning på folkemuseet, Wesselsgt. 15 http://norskfolkemuseum.no/wessels-gate-15 gir et utrolig morsomt og spennende bilde av å bo i byen de siste 150 år - det er min absolutte museumsfavoritt! Hver leilighet er innredet fra ulike tidsepoker, det er virkelig superstas.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 15:16   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dannelse" i Oslo for ungdommer

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men eg skal berre til Ullevål stadion så då kan eg vel ta Ringen?

Jepp. Jeg tolket innlegget ditt som at du skulle til Sognsvann.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no